Gå til innhold

Idol 2007 - Hva synes dere så langt?

Anbefalte innlegg

Kim Rune overrasket meg i dag. Etter bare en halv strofe måtte jeg be sambo skru opp lyden. Det var rett og slett skikkelig bra, men fortsatt forferdelig å se på. Jeg hadde på Tekst-TV under deler av sangen.

Timian var heller ikke så verst. Linda og Åsta var litt for kjedelige. Bjørn Johan er fortsatt en elendig scene-artist. Han står jo bare der stiv som en stokk med begge hendene på mikrofonen mens han stirrer uavbrutt i kameraet. Greit nok at jeg ikke hadde slått av radioen om jeg hadde hørt ham der, men ikke faen om jeg hadde giddet å betale for å se ham spille på en konsert.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Åste hadde en svak prestasjon i kveld, og det kan fort føre til at hun ryker ut. Men tror egentlig ikke det. De fleste som stemmer, stemmer på sine favoritter uavhengig av sangprestasjon.

Klarer enda ikke å bestemme meg for om jeg liker Kim Rune eller ikke. Han hadde en bra fremførelse i dag, og sangen passet ham veldig godt. Men har ikke helt sansen for scenebevegelsene/dansinga hans. Syns den blir litt ekkel og påtatt. Men samtidig virker han jo trygg på det han gjør, og han er flink. Lukker man øynene og bare hører så var Kim Rune desidert en av de beste i dag.

Endret av Nevnarion
Lenke til kommentar
Huff, dette var skuffende :( Linda var faktisk en av de flinke.

Hva er det egentlig som er viktigst i Idol, synge bra eller ha mange venner?

Det viktigste er å bli nok profilert av tv2 helt til du kommer til finalerundene. Deretter er det om å gjøre å være mest kjekk/søt/sjarmerende sånn at fjortisjentene får utløsning i sms-fingrene.

Det jeg IKKE skjønner er hva de som stemmer på Timian går etter.

Endret av Nevnarion
Lenke til kommentar

Jeg blir så lei meg når jeg ser resutatene på TV-show. Det er så trist, og jeg blir så irritert, når jeg ser at det bestandig blir preget av små drittfjortisser som stemmer på de med sjarm osv. Hadde Timian vært grei nå, hadde han trekt seg, så Linda får komme igjen. NEsten gang er det ut med han uansett ... håper jeg. Linda var jo en av de med talent!

Lenke til kommentar
Jeg blir så lei meg når jeg ser resutatene på TV-show. Det er så trist, og jeg blir så irritert, når jeg ser at det bestandig blir preget av små drittfjortisser som stemmer på de med sjarm osv. Hadde Timian vært grei nå, hadde han trekt seg, så Linda får komme igjen. NEsten gang er det ut med han uansett ... håper jeg. Linda var jo en av de med talent!
Små drittfjortisser stemmer vel heller på Timian enn Linda, pga. sjarm, som du sier selv. Unnskyld at jeg sier det, mener ikke å være frekk, men det med å trekke seg synes jeg bare var teit. "Nei, vet du, jeg tror kanskje jeg trekker meg, og gir fra meg sjansen min til å bli en forholdsvis kjent artist, sånn at Linda får komme igjen, bare for å være grei, liksom."
Lenke til kommentar

Syntes at det var ok at Linda gikk ut i dag. Syntes at Linda ble ganske så kjedelig..

Timian sang kjempe bra i dag. Men er fortsatt redd for at Timian kommer til å drite seg ut igjen neste uke. Hvor kanskje Linda igjen kunne ha gjort det bra. Kim Rune sang helt ok, men så helt forferdelig ut. Så er ganske så enig i at Timian sang best i kveld.

Lenke til kommentar

Hahaha. Ikke for å være frekk. Men mener folk her seriøst at Linda (aka Topp 20-jenta) har mer talent enn Åste? Ok, kanskje Linda er mer en artist enn det Åste er. Men når det gjelder sangprestasjoner er det da ingen tvil om hvem som har regjert. Joda, Linda er fortsatt ung og har enda noen år å utvikle seg på. Men slik hun synger nå er jo hun ikke i nærheten av å kunne synge bra. På flere av framføringene har hun jo sunget direkte dårlig. Greit nok at hun er ung, blond og pen. Så hadde ikke gjort meg noe om hun vant heller. Hadde vi fått sett noen pene bilder i VG og Dagbladet en gang i blant det påfølgende året. Men noen stor sangerinne blir hun aldri.

Av de gjenværende håper jeg Timian og Bjørn Johan Muri ryker ut. Glenn kan vinne. Da får han platekontrakt, kjøpesenter-turne og noen Se og Hør-sponsede ferier. Så går det fire måneder før vi ikke hører om han noe mer. Så kan Kim Rune og Åste komme på tredje og andre plass. Da får de sannsynligvi kontakt med et plateselskap som kan hjelpe dem med å skape en karriere, om de ønsker det.

Forøvrig noen som merket ironien i Jorun Stiansens lille peptalk? Sa noe slikt som, "Håper dere ikke meldte dere på fordi dere ønsket å bli kjendis eller et eller annet. Dere må brenne for musikken/sangen". Og noen minutter senere går hun ut på scenen og synger tidenes VG Topp 20-lista-kandidat, med noen sex-symboler stående og vrikke på rumpen ved siden av seg. Og jeg må si sex-symbolene var høydepunktet i den framføringen. ^^

Lenke til kommentar
Hahaha. Ikke for å være frekk. Men mener folk her seriøst at Linda (aka Topp 20-jenta) har mer talent enn Åste?

Jeg kan faktisk ikke se en eneste person her som har påstått det, så hvor du har det fra må du nesten vise meg.

Når det gjelder diskusjonen hvem er best artist, hvem er best vokalmessig osv. så har det gang på gang blitt bevist at Idol ikke er jakten på en særegen vokalist, men jakten på en mainstream artist. Om du er bekymret for det du kaller "topp 20-kandidater" så er kanskje ikke idol riktig program å se på, for det og vg-lista går hånd i hånd. Begge er kommersielle og appelerer til mengden.

Endret av Nevnarion
Lenke til kommentar
Så kan Kim Rune og Åste komme på tredje og andre plass. Da får de sannsynligvi kontakt med et plateselskap som kan hjelpe dem med å skape en karriere, om de ønsker det.

Åste har da strengt tatt vært i bransjen så lenge (korist for JFK sine artister og vært med i en del av Espen Linds produskjoner) at dersom noen av plateselskapene (eller JFK) hadde hatt tro på henne ville platen vært ute for lengst.

Tror Åstes skjebne blir som Maria Haukaas. Litt blest i media etter endt show - for så å gå tilbake til sitt gamle virke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...