Gå til innhold

Idol 2007 - Hva synes dere så langt?

Anbefalte innlegg

Linnea sin stemme minnet om Tanita Tikaram i kveld (så ikke forrige runde). Syntes hun var av de bedre i dag. Kim Rune gjorde det også bra, begynte å få bange anelser når han reiste seg av redsel for at han skulle begynne å åle seg rundt på scenen igjen. Men han holdt seg i ro, takk og pris.

Glenn var råest. Men så er det jo en helt syk bra låt han valgte også da.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, selv synes jeg ikke Marius var dårligst i dag, men stemmen hans er ikke blant de beste så var vel bare et spørsmål før han røyk...

Flere av de som er igjen kan ikke bli et Idol, som f.eks. Åste. Hun synger bra, men passer ikke inn i konseptet. Det samme med Timian og Linnea. Får de platekontrakt tror jeg at de hadde fått frem mye mer av dem selv.

Lenke til kommentar
Idol er en stemme-på-konkurranse, ikke en vokalkonkurranse.

No shit, Sherlock!

Desverre virker det som om blonde ungpiker som synger Topp 20-sanger scorer høyt sammen med unge fjortis-gangster-gutter. Jeg vil ha Bjørn Johan og Linda ut av konkurransen.

Lenke til kommentar

Jeg må si at jeg forstår meg ikke på de som mener Linnea synger bra. Jeg hører INGENTING som er bra med stemmen hennes. Hun synger surt, lavt og lite inspirerende. For meg er det kun en person som "fortjente" å ryke ut i dag, og det var Linnea.. Hvertfall ikke Marius.

Lenke til kommentar
Jeg må si at jeg forstår meg ikke på de som mener Linnea synger bra. Jeg hører INGENTING som er bra med stemmen hennes. Hun synger surt, lavt og lite inspirerende. For meg er det kun en person som "fortjente" å ryke ut i dag, og det var Linnea.. Hvertfall ikke Marius.
Så enig, så enig.
Lenke til kommentar

Linnea hadde nå mer originalitet og innhold i sin stemme enn hva Marius hadde. Vi kommer nok ikke til å høre mer fra Marius, for han har ikke vist noe som vitner om å kunne spille på mer enn en streng og det var rett og slett dårlig i dag. Nå har jeg ikke fulgt særlig med på Idol de siste ukene, er for kjedelig. Men det ensidige hatet (i mangel på bedre ord) mot Linnea er virkelig ganske merkelig. Marius og Timian var mer kjedelig enn de andre og det kom ikke akkurat som noe sjokk at de to stod igjen. De fortjente det :)

Lenke til kommentar

Jeg synes Marus har vokalmessig, fremførselsmessig og til dels utseendemessige likheter med Aleksander Denstad With. Nå er jeg ikke i det hele tatt noen fan av sistnevnte, og jeg synes godt begge to kan trekke seg pent ut av medias søkelys.

Likevel skulle jeg glatt gjennomgått 48 timer hvor jeg konstant hører Marius og Aleksander synge Lasse Stefans b-side-tracks i duett, før jeg piner meg gjennom et kvarter med Linnea og Timian.

Lenke til kommentar
Linnea hadde nå mer originalitet og innhold i sin stemme enn hva Marius hadde. Vi kommer nok ikke til å høre mer fra Marius, for han har ikke vist noe som vitner om å kunne spille på mer enn en streng og det var rett og slett dårlig i dag.

For all del, Marius er ikke en fantastisk sanger og fortjener ikke å vinne idol, men Linnea burde ryke ut før Marius. Men alt i alt så mener jeg at Norge er et for lite land for et program som Idol. Det er (for meg) kun to personer som har klart å dra nytte av Idol-konseptet. Kurt og Ali. Pr nå så tror ikke jeg at noen deltakerene i årets idol kommer til å bli noe særlig store, but hey, de kan fortsatt overraske.

Lenke til kommentar
Neineinei. Hva er ikke Idol om man ikke må pine seg gjennom Topp 20-ilden mens man lider før man endelig kommer til himmelen og får høre litt god musikk?

Det sier jeg jo selv at noen frir til seerne med kjente sanger. Ikke alle har Bjørn Johan-baller :cool:

Forøvrig synes jeg det er litt feil å sette No Doubt under Topp 20-kategorien, selv om den sikkert lå der.

Lenke til kommentar
Husk at du snakker om fyren som sang "Angels" (Robbie Williams) i semi-finalen. Vel...på en måte kan jeg gå med på at han har baller for det krever nemlig litt baller å velge en så EKSTREMT uorginal sang.

Fikk ikke med meg den :innocent:

Og det å synge Paulo Nutini synes jeg er modig. I tillegg til at han er en av de som har vokst en god del på Idol.

Lenke til kommentar

De inntrykkene jeg gjorde meg i dag var i allefall:

Marius: Hadde rett og slett ikke det som skulle til for å bære denne låta... Ble sittende å vurdere gitaristen i stedet.

Han var relativt stødig hvis noen lurte...gitaristen altså...

Åste: Leverer alltid, men vi har allerede en million slike syngedamer og veldig mange gjør har noe ekstra som gjør nettopp de spesielle. Hun ble vel sammenlignet med Aretha Franklin, men det var dårlig gjort mot Aretha synes jeg.

Som sagt, en av de teknisk bedre, men føler at hun er noe overflødig som artist i musikkverden. Ser ikke at hun kan tilføre noe annet enn nok ett navn i glemselen.

Linnea: En av de med størst potensiale. Med riktig veiledning og litt modning så kan hun bli en spennende artist. Dog, jeg tror ikke hun finner det gjennom idol. Hun er ennå for svak vokalmessig. Hun skal også ha cred for å ikke følge blindt etter de stylistene deres. De stylistene er seriøst overbetalt uansett hva de tjener. Spark de...

Kim Rune: Hvorfor radbrekke en ellers ganske god låt? Enig med frøken surferosa... døll...Føler at han prøver å gå kurt i næringa når det gjelder stil.

Timmian: Grei låt...not my cup of tea. En av hans bedre framførelser og holder til spontankonserter blandt vennegjengen på fest. Ikke så spennende artist egentlig.

Glenn: Hva var det med den entreen og outfit'en... hva med å se an litt hva en skal synge. Det ble jo bråstopp når sangen faktisk begynte. Relativt grei framføring, men synes han druknet litt i bandet.

Linda: Funket ikke øreproppen hennes? Hun holdt seg en god surtone under der hun skulle være til alt for langt ut i låta. Jeg synes låta funker og når hun treffer tonene så kler hun låta, men hu viste for store svakheter i gehøret sitt. At de surtonene ikke ble slakta av dommerne er i seg selv en skandale.

Bjørn: Har endelig lagt ifra seg den irriterende Donald vibratoen han brukte på semi'n... Han er trygg vokalmessig og leverer bra radio.. Live så ser det ut som han helst skulle vært ett annet sted. Han virker rastløs og når han ikke kan vise at han slapper av på scenen, så kan ikke jeg som publikumer slappe av heller. Likte låtvalget.

Lydteknikerne føler jeg også gjør en for dårlig jobb... mange ganger så drukner vokalen i lyden av bandet og det er ikke godt nok. Mulig de har det bra i studio, men det de leverer ut til tv'n er strengt tatt for dårlig.

Så langt så har jeg mest tro på Linnea og frøken Leroy... Ingen av disse vinner selvsagt idol (spess ikke Leroy da hun alt er ute), men det er de som kan bli en artist framover. Linnea tror jeg må jobbe for å få det til...vokalmessig...men om noen år...

De andre tror jeg går i glemselen som så mange andre.

En annen ting er at dersom noen kan synge og har noe for seg, så unner jeg de ikke å vinne noe idol...

Den platekontrakten de vinner tror jeg kan rive ned de største talentene.

Nei, la noen som ikke har noe å tape vinne idol...slik som så mange ganger før...

Dommerne må også lære seg å være litt mer konstruktivt kritiske... litt mer enn "gi mer av deg selv"...for det sier så lite...

Husker de bare skrøt ali opp i skyene også... alt var bare velstand...perfekt sunget... Gutten trodde jo at han ikke trengte forbedre seg og synger ennå en smule falskt...

Endret av Griffin
Lenke til kommentar
Kim Rune: Hvorfor radbrekke en ellers ganske god låt? Enig med frøken surferosa... døll...Føler at han prøver å gå kurt i næringa når det gjelder stil.

Jeg har nå hørt Bon Jovi synge den låten i samme "stil". Kim Rune sang bare låten på en alternativ måte som Bon Jovi har gjort. Det var ikke Kim Rune som laget en nyversjon, han bare kopierte en nyversjon :)

Bon Jovi i amerikansk Idol:

http://www.youtube.com/watch?v=w3G4qzLI5Ec

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...