Gå til innhold

Idol 2007 - Hva synes dere så langt?

Anbefalte innlegg

Først av alt må jeg si dommerpanelet denne gangen slett ikke var så gale. Jan Fredrik Karlsen er tilbake i rollen som engasjert og dønn ærlig dommer. Programlederne i år virket noe mer oppegående enn fra de forrige Idol-sesongene. Though ikke like bra som Thomas og Harald fra første sesong.

Artistene var helt middels greie. Hun siste var fantastisk flink! Så blir hyggelig å høre mer fra henne. Ellers en haug håpefulle tenåringer uten selvinnsikt nok til å forstå at de ikke kan synge særlig bra. Ellers bra at de har økt maksalder. Blir ikke like 14-tis-stemning over programmet da.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg likte han i stripete hettegenser med gitar, og hun søte rett før reklamepausen. Ikke helt sikker på programlederne. Jeg syns han Kyrre-mannen snakket litt for fort noen ganger, men de var ikke overivrige.

Akkurat nå virker Idol helt greit, men jeg tviler på at jeg kommer til å fortsette å se på det etter at auditionene er over.

Lenke til kommentar

Økt aldersgrense og fleire eldre er definitivt positivt, riktignok langt igjen til amerikanske tilstander, men ein framgang.

Fekk ikkje sett så mange på audition i dag, men eg vil kommentere dommerene. Tåpelig at dei har fire dommere og Jan Fredrik med sin dobbelstemme, kvifor ikkje ha tre som alle andre? American Idol, Britain's Got Talent osv. har alle tre stykk.

Jan Fredrik er grei nok, men ikkje noko favoritt. Surferosa, eg er ikkje noko fan av artist eller stil, men det får vel være. Adrian vil nok være den snille denne sesongen, litt keisam til tider kanskje. Sistemann hugsar eg ikkje navnet på, men han har tydeligvis tatt rolla til Simon Cowell i USA. Han skal utbrodere i det vide og breie om kor elendige folk er, eg blir litt kvalm av sånne. Er det så vanskeleg å kome med konstruktiv kritikk? Klar over at det sikkert er gjort for å trekke fleire sjåarar, men eg synest det er tåpelig.

Lenke til kommentar

Synes det så langt ser lovende ut.

Programlederne gjorde en god jobb i går, men det var jo bare introduksjon og mye ferdigklippet materiale. Er spent på hvordan de kommer til å takle direktesendingene. Hvis det blir mye fjas og tull, så finner jeg heller noe annet å se på... er så lei av at det norske idol fokuserer på så mye annet enn deltakerne.

Er også enig i at vi ikke trenger fire dommere. Hvorfor i all verden skal Jan Fredrik Karlsen påberope seg dobbeltstemme for å få en avgjørelse? Et dommerpanel skal være bredt sammensatt for å vektlegge ulike vinklinger. Med tre dommere vil dette alltid være demokratsk.

Men jeg har forståelse for at de er litt harde innimellom. Det er mange deltakere som overhodet ikke skjønner at de ikke kan synge, og når de fosser inn med et ego av en annen verden, er det helt ok at de får gjennomgå.

Dessuten så er det god underholdning :thumbup:

Lenke til kommentar
Jeg likte han i stripete hettegenser med gitar, og hun søte rett før reklamepausen. Ikke helt sikker på programlederne. Jeg syns han Kyrre-mannen snakket litt for fort noen ganger, men de var ikke overivrige.

Akkurat nå virker Idol helt greit, men jeg tviler på at jeg kommer til å fortsette å se på det etter at auditionene er over.

9448234[/snapback]

Han i stripete genser med hette er fra byen som jeg bor i. Kristiansund. Han er bare 16år gammel. Han har gått på skolen min :) Sykt flink til å synge

Lenke til kommentar
Elendig for å si det mildt. Hadde de kuttet ut all tiden de bruker på drit og tull gjennom en hel sending og faktisk vist fremføringer så hadde det kanskje vert noe å se på...

9451540[/snapback]

Nå var jo den episoden som ble sendt på fredag bare en intro til resten av sendingene.

Sending fra første autition begynner ikke før på onsdag kl 21:50, men det blir nok en samling med "underholdende" bidrag likevel :p

Lenke til kommentar
Elendig for å si det mildt. Hadde de kuttet ut all tiden de bruker på drit og tull gjennom en hel sending og faktisk vist fremføringer så hadde det kanskje vert noe å se på...

9451540[/snapback]

Nå var jo den episoden som ble sendt på fredag bare en intro til resten av sendingene.

Sending fra første autition begynner ikke før på onsdag kl 21:50, men det blir nok en samling med "underholdende" bidrag likevel :p

9451610[/snapback]

Ja nettop. Det er det jeg alltid har misslikt med Idol. De bruker for mye tid på tull under stort sett alle sendinger

Lenke til kommentar

Nå som jeg også har sett Trondheims-sendinga må jeg si at jeg liker hvor det bærer. At dommerne er slemme mot de som ikke kan å synge er vel ingen overraskelse, det er jo halve showet. De som ikke kan tåle det burde kanskje ikke meldt seg på :)

Jeg liker personlig ikke stilen til hun Mariann eller hva surferosa heter, men hun er jo en kul nok person med gode kommentarer.

Litt kult med han camping-fyren, litt ny kurt, bare mangler litt på stemmen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...