Gå til innhold

Skjermkort vs CPU/minne i UT3

bureaucrator

Anbefalte innlegg

Jeg kjenner spesifikasjonene til Unreal Tournament 3, hvor man bl.a. anbefaler dobbeltkjerne-CPU og 2GB RAM. Men hvis jeg ikke spiller mot boter, og dropper "avanserte" moder som Warfare etc. med kjøretøy, hvis jeg altså holder meg til DM og CTF:

1. Vil jeg klare meg fint med min nåværende CPU og minne: AMD64 3000 @ 2500, 1GB RAM?

2. I den grad CPU og RAM ikke er flaskehals, vil det i denne sammenhengen være overkill å kjøpe et Geforce 9-kort?

(Moderatorer på hugget: Dette er ikke ment som et spørsmål om UT3, men om skjermkort (og CPU/minne) til UT3.) :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det der systemet er nok en altfor stor flaskehals uansett.

Om du spiller så lite, og heller ikke har tenkt å spille annet før, kan du liksågreit vente og se hvor vondt systemet ditt ville hatt av det =P
og oppgradere når spillet først er kommet ut.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
Ville anbefalt å oppgradere hele greia, de delene du har fra før vil ikke holde følge med et nytt skjermkort.

Omsider vil jeg nok det, men la meg spørre: Hva vil prosessorkraft og minne brukes til når det ikke er boter eller kjøretøy i et DM-brett?

Endret av bureaucrator
Lenke til kommentar

Du kan vel "overleve" på CPU, men med en nedgang i framerate. Fant en test av Bioshock på forskjellige prosessorkonfigurasjoner. Er jo et forholdsvis nytt spill som krever litt.

Ville lagt til 1 gig ekstra minne. Er en del spill i dag som kan spise opp til 1.5GB minne når man skrur detaljer opp til max. (BF2 og FEAR er to jeg vet om). Regner jo ikke med at det vil bli noe snillere i framtiden.

post-8710-1189251715_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Takk, Smirnoff. Jeg får vel nesten bare vente og se. Jeg kan jo prøve spillet når det kommer, skru ned grafikkinstillinger på det laveste, og det kan jo gi meg en viss pekepinn på hva slags flaskehals CPU og minne er. Tror ikke jeg vil kjøpe mer minne til dette systemet; kommer uansett til å kjøpe ny maskin etterhvert. Har allerede kjøpt kabinett - en tom maskin, så å si, som gaper etter mat. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...