Barry White Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 Heisann! Vi opplever store stabilitetsproblemer her i heimen. Det kan gå måneder med veldig stabil linje, til ukes-helvette der linja svinger som et helvette. Vi har prøvd å bytte modem, vår bredbåndsleverandør ser ikke noe feil med linja, men en god del støy, så de tror problemet ligger i huset vårt. Vi tar signalet til modem ut i fra kjelleren, som går opp til rommet mitt, med en kontakt som leder signalet fra en trepunkts kontakt til rj45. Vi tror kanskje at det er denne gamle kontakten som har skylda. Derfor ønsker vi å plugge på en hunn-plugg direkte på tolederen. Jeg har skaffa meg en slik plugg, men har ikke peiling på hvor de to lederne skal! Det er 8 totalt, med 4 par? Noen som kan hjelpe her? Lenke til kommentar
Miniguru Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 Di to skal i midten Lenke til kommentar
Miniguru Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 Di to skal i midten Lenke til kommentar
Drittsekken Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 Hvis du med en hunn-plugg mener en stikkontakt på veggen skal det koples på par 1 som er blått. Dette er de som ender i midten på RJ45 pluggen. Lenke til kommentar
Barry White Skrevet 7. september 2007 Forfatter Del Skrevet 7. september 2007 Vel, det er jo en plugg nettverkskabelen skal inni da? En nettverkskabel har som oftest hannplugger festet til seg slik jeg ser det. Men den er ikke festa på noe sokkel i veggen, det er en løs sak. Men Takk! Om en tenker 8 "dingser" skal da tolederen på nr 4,5? Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 12345678 Ja, det er 4 og 5 som er i miten. Kva farge som er på kva av dei speler vist ingen rolle. Eg har kobla ein slik før da eg fikk adsl. Lenke til kommentar
Drittsekken Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 Vet det er samme hvilken farge paret har, men standarden er at i en CAT5 kabel er det blå paret er par nr 1 og siden RJ45 som ofteste henger sammen med CAT5 er det slik det er merket. Det er også slik merkingen er i kontaktene (ikke pluggene), slike som jeg lurte på om det var han mente. Som sagt det er de to midterste lederne som skal koples til. Lenke til kommentar
Barry White Skrevet 8. september 2007 Forfatter Del Skrevet 8. september 2007 Det er en nexans n420.660 LANmark-6 Evo Snap-in Connector Cat 6 plugg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå