Gå til innhold

5 registreringer max i Bioshock?


Anbefalte innlegg

Har de ikke allerede sagt det at hvis du faktisk uninstaller spillet før du formaterer så får du tilbake "install-poeng"? Sånn jeg forstod det..

9450131[/snapback]

 

Skal stemme, det.

 

Burde ikke være for mye forlangt at en bruker skal gidde å bruke kanskje et minutt av tiden sin på å avinstallere. Man kan ikke legge hele skylden over på 2K Games heller nå som folk har blitt gjort oppmerksom på hvordan systemet fungerer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men du mener vel at dersom man bruker "sunn fornuft" og har "litt peiling på å sette opp PC'er", så skjer vel ikke slikt.
ja?...

Hvis ingenting blir ødelagt klarer Windows seg ganske så bra.

Det er heller ikke tiden du bruker på det som er poenget, det er det at du i det hele tatt tror det hjelper å re-installere hvert 5. min. som er feil. Som jeg sa; du må slutte å ødelegge Windows!

Lenke til kommentar

Folk leser jo ikke tråden.. AVINSTALLER SPILLET FØR DU FORMATERER DA KRIFOS om det er et så fantastisk stort problem..

 

5 installasjoner holder i MASSEVIS for 99% av brukerne der ute.. er utrolig typisk å rope ulv over ting som faktisk aldri har intruffet for noen av dere..

 

Er det noen her som faktisk ikke kan spille spillet pga sperre? nei ? neivel, så vent med å klage til det faktisk er et problem...

Lenke til kommentar
Men du mener vel at dersom man bruker "sunn fornuft" og har "litt peiling på å sette opp PC'er", så skjer vel ikke slikt.
ja?...

Hvis ingenting blir ødelagt klarer Windows seg ganske så bra.

Det er heller ikke tiden du bruker på det som er poenget, det er det at du i det hele tatt tror det hjelper å re-installere hvert 5. min. som er feil. Som jeg sa; du må slutte å ødelegge Windows!

9451062[/snapback]

 

Idiot. Du har jammen ikke mye peiling, og ikke leser du det jeg skriver heller. Jeg ødelegger ikke Windows, men ofte ødelegger Windows seg selv.

 

Folk leser jo ikke tråden.. AVINSTALLER SPILLET FØR DU FORMATERER DA KRIFOS om det er et så fantastisk stort problem..

 

5 installasjoner holder i MASSEVIS for 99% av brukerne der ute.. er utrolig typisk å rope ulv over ting som faktisk aldri har intruffet for noen av dere..

 

Er det noen her som faktisk ikke kan spille spillet pga sperre? nei ?  neivel, så vent med å klage til det faktisk er et problem...

9451338[/snapback]

Har du lært deg hvor Caps Lock er?

 

Poenget er at det fører jo til en masse unødvendig bry uansett. Så må du faktisk bruke ekstra tid på å avinstallere spillet. Jeg ser *FORTSATT* (caps lock!) ingen fordeler med et så idiotisk system som bare er til for å begrense rettighetene. Kan du fortelle meg en fordel med dette? Det hjelper ikke mot piratkopiering whatsoever, da hadde det vært mye bedre å begrense keyen til å kunne være aktiv på kun én PC av gangen.

Lenke til kommentar
Idiot. Du har jammen ikke mye peiling, og ikke leser du det jeg skriver heller. Jeg ødelegger ikke Windows, men ofte ødelegger Windows seg selv.
"Det var ikke jeg som installerte "Free pr0n for you.jpg.exe, PCen gjorde det av seg selv"

Ikke kom her å påstå at Windows ødelegger seg selv uten at du først har gjort noe. Da er det nok desverre du som har forsvinnende lite peiling. Idiot sjøl! :p

Lenke til kommentar

La ikke tråden bli fylt av utskjelling, selv om det også har sine underholdende elementer!

 

Med en vanlig bruker som ikke åpner alt som finnes av vedlegg i eposter og som har noenlunde kontroll på hva som finnes på datamaskinen sin skal det godt gjøres å herpe Windows så mye at reinstallering er nødvendig hver måned. Dersom dette likevel skjer vil jeg helle råde vedkommende til å rett og slett ta en skikkelig gjennomgang av rutinene sine.

 

Reinstallering en gang i året eller kanskje en gang i halvåret kan jeg gå med på, men oftere enn det skyldes nok uvettig bruk av datamaskinen.

Lenke til kommentar
Idiot. Du har jammen ikke mye peiling, og ikke leser du det jeg skriver heller. Jeg ødelegger ikke Windows, men ofte ødelegger Windows seg selv.

9454955[/snapback]

Tullprat.

 

I de fleste tilfeller er det brukerne selv som herper en Windows-installasjon ved å installere alt mulig crap enten via ymse popups på nett eller cracket programvare/OS fra tvilsomme kilder.

 

På de siste tre PC'ene mine (1 bærbar og 2 ulike stasjonære, hver i bruk i minst 2 år) jeg har hatt siden XP kom på markedet har jeg aldri hatt behov for reinstallasjon av OS'et på grunn av treghet eller instabilitet. Den eneste gangen jeg har har måttet reinstallere er når jeg har oppgradert harddisken OS'et har ligget på.

 

Jeg bruker ikke engang en separat firewall - kun XP sin innebygde. Og har aldri hatt hverken virus eller spyware. (Kjører AVG sitt gratis virusprogram og har sjekket med trials av andre virusprogram + AdAware o.l. en gang i blant bare for å sjekke).

 

Om jeg tror at 99% av tullet folk har med Windows er brukerens egen feil? Ja, helt klart!

Endret av TheCooler
Lenke til kommentar
Har de ikke allerede sagt det at hvis du faktisk uninstaller spillet før du formaterer så får du tilbake "install-poeng"? Sånn jeg forstod det..

9450131[/snapback]

 

Skal stemme, det.

 

Burde ikke være for mye forlangt at en bruker skal gidde å bruke kanskje et minutt av tiden sin på å avinstallere. Man kan ikke legge hele skylden over på 2K Games heller nå som folk har blitt gjort oppmerksom på hvordan systemet fungerer.

9450241[/snapback]

 

Jeg synes faktisk det er for mye forlangt, hva er vitsen med å gjøre ting vondt og vanskelig for kundene? Noen nytte som kopibekyttelse har det neppe, og joe average har kanskje ikke hørt om det engang. I tilegg til at det skaper bryderi man ikke hadde trengt.

 

AtW

Lenke til kommentar
Jeg synes faktisk det er for mye forlangt, hva er vitsen med å gjøre ting vondt og vanskelig for kundene? Noen nytte som kopibekyttelse har det neppe, og joe average har kanskje ikke hørt om det engang. I tillegg til at det skaper bryderi man ikke hadde trengt.

 

AtW

9456273[/snapback]

 

En kopibeskyttelse må i bunn og grunn medføre en eller annen kontroll med installasjon og/eller eksekvering av produktets funksjon. 2K Games har da valgt blant annet å legge begrensninger på antall installasjoner. At det finnes grupperinger som knekker kopibeskyttelse er kjent, men det hindrer ikke selskapene i å forsøke nye metoder for å beskytte produktet sitt.

 

En bruker skal heller ikke fraskrive seg ethvert ansvar for egen datamaskins innhold og det å være en normal oppadgående person. Sammenlign gjerne med alle andre ufornuftige ting som gjøres på en datamaskin i løpet av en dag som tar mange ganger mer tid enn et minutt. Er kravet til avinstallering mht installasjonspoeng så grusomt, så horribelt nettopp på grunn av at det stilles krav til sluttbrukeren?

 

Det har forøvrig en viss underholdningsverdi å se hvilke skritt folk vil gå til for å rettferdiggjøre piratkopiering.

Lenke til kommentar
Jeg synes faktisk det er for mye forlangt, hva er vitsen med å gjøre ting vondt og vanskelig for kundene? Noen nytte som kopibekyttelse har det neppe, og joe average har kanskje ikke hørt om det engang. I tillegg til at det skaper bryderi man ikke hadde trengt.

 

AtW

9456273[/snapback]

 

En kopibeskyttelse må i bunn og grunn medføre en eller annen kontroll med installasjon og/eller eksekvering av produktets funksjon. 2K Games har da valgt blant annet å legge begrensninger på antall installasjoner. At det finnes grupperinger som knekker kopibeskyttelse er kjent, men det hindrer ikke selskapene i å forsøke nye metoder for å beskytte produktet sitt.

 

En bruker skal heller ikke fraskrive seg ethvert ansvar for egen datamaskins innhold og det å være en normal oppadgående person. Sammenlign gjerne med alle andre ufornuftige ting som gjøres på en datamaskin i løpet av en dag som tar mange ganger mer tid enn et minutt. Er kravet til avinstallering mht installasjonspoeng så grusomt, så horribelt nettopp på grunn av at det stilles krav til sluttbrukeren?

 

Det har forøvrig en viss underholdningsverdi å se hvilke skritt folk vil gå til for å rettferdiggjøre piratkopiering.

9456306[/snapback]

 

Hvordan skule denne tingen hindre kopiering? Om den crackede verjsonen hadde denne begrensingen, hva hadde det hindret? Det hindrer ikke selskapene å prøve som du sier, men det fratar de heller ikke ansvaret for å legge inn bekyttelser som er tungvinte og ineffektive.

 

Det er dårlig fordi det er unødvendig, begrensende, og ikek fører til noen nytte.

 

Det har forøvrig en viss underholdningsverdi å se hvilke skritt folk vil gå til for å sverte sine meningsmotstandere, i mangel på saklig argumentasjon.

 

AtW

Lenke til kommentar
Hvordan skule denne tingen hindre kopiering? Om den crackede verjsonen hadde denne begrensingen, hva hadde det hindret? Det hindrer ikke selskapene å prøve som du sier, men det fratar de heller ikke ansvaret for å legge inn bekyttelser som er tungvinte og ineffektive.

 

Det er dårlig fordi det er unødvendig, begrensende, og ikek fører til noen nytte.

 

Det har forøvrig en viss underholdningsverdi å se hvilke skritt folk vil gå til for å sverte sine meningsmotstandere, i mangel på saklig argumentasjon.

 

AtW

9456308[/snapback]

 

Vennligst forklar nøyaktig hva det er du mener er tungvint og ineffektivt med denne kopibeskyttelsen. Vi har allerede etablert at 5 installasjoner skal holde i massevis for en ordinær bruker som er kritisk til å installere programvare fra ukjente kilder på datamaskinen sin.

 

Jeg prøver i det lengste å være saklig, jeg.

Lenke til kommentar
Hvordan skule denne tingen hindre kopiering? Om den crackede verjsonen hadde denne begrensingen, hva hadde det hindret? Det hindrer ikke selskapene å prøve som du sier, men det fratar de heller ikke ansvaret for å legge inn bekyttelser som er tungvinte og ineffektive.

 

Det er dårlig fordi det er unødvendig, begrensende, og ikek fører til noen nytte.

 

Det har forøvrig en viss underholdningsverdi å se hvilke skritt folk vil gå til for å sverte sine meningsmotstandere, i mangel på saklig argumentasjon.

 

AtW

9456308[/snapback]

 

Vennligst forklar nøyaktig hva det er du mener er tungvint og ineffektivt med denne kopibeskyttelsen. Vi har allerede etablert at 5 installasjoner skal holde i massevis for en ordinær bruker som er kritisk til å installere programvare fra ukjente kilder på datamaskinen sin.

 

Jeg prøver i det lengste å være saklig, jeg.

9456321[/snapback]

 

Hva med å begynne med å beskrive hva du mener er effektivt med den, la oss tenke oss at den crackede versjonen hadde samme begrensing (noe jeg antar den ikke har), hva hadde det hindret? Hvordan skulle det stoppet kopieringen? ENeste var at man hadde fått et produkt som var like tungvindt som orginalen.

 

Og ja, det er tungvint å måtte avinnstllere hele tiden om man foretrekker å ikek gjøre det. Det er mer tungvint enn å slippe det.

 

AtW

Lenke til kommentar
Hva med å begynne med å beskrive hva du mener er effektivt med den, la oss tenke oss at den crackede versjonen hadde samme begrensing (noe jeg antar den ikke har), hva hadde det hindret? Hvordan skulle det stoppet kopieringen? ENeste var at man hadde fått et produkt som var like tungvindt som orginalen.

 

Og ja, det er tungvint å måtte avinnstllere hele tiden om man foretrekker å ikek gjøre det. Det er mer tungvint enn å slippe det.

 

AtW

9456326[/snapback]

 

Kopibeskyttelsen virker ganske bra nå som oppstartsproblemene med aktiveringsserveren er over. De som installerer spillet for første gang i disse dager opplever ingen av problemene som oppstod for to uker siden.

 

Kopibeskyttelsen krever da at:

1) Brukeren må skrive inn produktnøkkelen.

2) Brukeren må ha web-tilgang.

 

Disse to kravene er helt dagligdags for dagens programvare, og Ola Nordmann skal ikke ha noen som helst problemer med å oppfylle disse to.

 

Du skriver også at "det er tungvint å måtte avinnstllere hele tiden" - om du har et så ustabilt system at du ofte må avinstallere Bioshock, noe som tar et helt minutt, da er Bioshock det aller minste av problemene dine mht datamaskinen din og dens innhold.

 

Jeg refererer ellers til http://www.bit-tech.net/news/2007/08/23/th...py_protection/1

 

Sitat: "Really, the only people who will be concerned about any of these security measures are those who are rapidly putting BioShock on many PCs. If you use the game as you normally do, you won't notice this at all."

 

I rest my case.

 

(Redigert for skrifeleif.)

Endret av Kharan
Lenke til kommentar
Hva med å begynne med å beskrive hva du mener er effektivt med den, la oss tenke oss at den crackede versjonen hadde samme begrensing (noe jeg antar den ikke har), hva hadde det hindret? Hvordan skulle det stoppet kopieringen? ENeste var at man hadde fått et produkt som var like tungvindt som orginalen.

 

Og ja, det er tungvint å måtte avinnstllere hele tiden om man foretrekker å ikek gjøre det. Det er mer tungvint enn å slippe det.

 

AtW

9456326[/snapback]

 

Kopibeskyttelsen virker ganske bra nå som oppstartsproblemene med aktiveringsserveren er over. De som installerer spillet for første gang i disse dager opplever ingen av problemene som oppstod for to uker siden.

 

Kopibeskyttelsen krever da at:

1) Brukeren må skrive inn produktnøkkelen.

2) Brukeren må ha web-tilgang.

 

Disse to kravene er helt dagligdags for dagens programvare, og Ola Nordmann skal ikke ha noen som helst problemer med å oppfylle disse to.

 

Du skriver også at "det er tungvint å måtte avinnstllere hele tiden" - om du har et så ustabilt system at du ofte må avinstallere Bioshock, noe som tar et helt minutt, da er Bioshock det aller minste av problemene dine mht datamaskinen din og dens innhold.

 

Jeg refererer ellers til http://www.bit-tech.net/news/2007/08/23/th...py_protection/1

 

Sitat: "Really, the only people who will be concerned about any of these security measures are those who are rapidly putting BioShock on many PCs. If you use the game as you normally do, you won't notice this at all."

 

I rest my case.

 

(Redigert for skrifeleif.)

9456346[/snapback]

 

Jeg skjønner ikke hva du prøver å argumentere før. Jeg formaterer pc'en min rett ofte, jeg liker å ha et ryddig system. Skal jeg da begynne å fjerne Bioshock før jeg formaterer? Det er tungvint og tullete, ikke minst fordi ingen andre program/spill krever dette, og mange vil derfor glemme dette steget og miste en aktivering.

 

Du skriver så mye rart at jeg føler du bare dytter ut setning etter setning for å skape debatt. Du vil ikke høre hva andre har å si, du har allerede bestemt deg for hva som er rett og galt. Blir idiotisk å argumentere med slike holdninger. Hvis du synes dette er ok, greit for meg. Men da kan du bare holde kjeft når diskusjoner som dette kommer opp, for uansett hva slags smålige meninger du har, så ER dette et problem.

 

Jeg irriterer meg grønn over mennesker som mener at en gitt situasjon ikke er et problem, fordi det ikke berører akkurat DEN personen :nei:

Lenke til kommentar
Du skriver også at "det er tungvint å måtte avinnstllere hele tiden" - om du har et så ustabilt system at du ofte må avinstallere Bioshock, noe som tar et helt minutt, da er Bioshock det aller minste av problemene dine mht datamaskinen din og dens innhold.

 

Jeg refererer ellers til http://www.bit-tech.net/news/2007/08/23/th...py_protection/1

 

Sitat: "Really, the only people who will be concerned about any of these security measures are those who are rapidly putting BioShock on many PCs. If you use the game as you normally do, you won't notice this at all."

 

I rest my case.

 

(Redigert for skrifeleif.)

9456346[/snapback]

 

Det handler ikke om at de fleste har det mer enn nok med 5 installasjoner, hvorfor innførte de dette når det ikke har noen som helst virkning på piratkopiering?

Lenke til kommentar
Hva med å begynne med å beskrive hva du mener er effektivt med den, la oss tenke oss at den crackede versjonen hadde samme begrensing (noe jeg antar den ikke har), hva hadde det hindret? Hvordan skulle det stoppet kopieringen? ENeste var at man hadde fått et produkt som var like tungvindt som orginalen.

 

Og ja, det er tungvint å måtte avinnstllere hele tiden om man foretrekker å ikek gjøre det. Det er mer tungvint enn å slippe det.

 

AtW

9456326[/snapback]

 

Kopibeskyttelsen virker ganske bra nå som oppstartsproblemene med aktiveringsserveren er over. De som installerer spillet for første gang i disse dager opplever ingen av problemene som oppstod for to uker siden.

 

Kopibeskyttelsen krever da at:

1) Brukeren må skrive inn produktnøkkelen.

2) Brukeren må ha web-tilgang.

 

Disse to kravene er helt dagligdags for dagens programvare, og Ola Nordmann skal ikke ha noen som helst problemer med å oppfylle disse to.

 

Du skriver også at "det er tungvint å måtte avinnstllere hele tiden" - om du har et så ustabilt system at du ofte må avinstallere Bioshock, noe som tar et helt minutt, da er Bioshock det aller minste av problemene dine mht datamaskinen din og dens innhold.

 

Jeg refererer ellers til http://www.bit-tech.net/news/2007/08/23/th...py_protection/1

 

Sitat: "Really, the only people who will be concerned about any of these security measures are those who are rapidly putting BioShock on many PCs. If you use the game as you normally do, you won't notice this at all."

 

I rest my case.

 

(Redigert for skrifeleif.)

9456346[/snapback]

 

Hvordan fungerer den bra? Kopibeskyttelsens jobb er å hindre kopiering, ikke å være "bare litt tungvint for de som kjøper spillet", jeg har ikke sett et eneste argument på hvorfor denne beskyttelsen skal hindre noen piratkopiering.

 

At det bare er litt tungvint, og ikke er krise for så veldig mange, hindrer ikke at det er en tullebegrensing som bare skaper bry, og jeg forventer å slippe slik tull når jeg kjøper spill.

 

AtW

Lenke til kommentar
Jeg skjønner ikke hva du prøver å argumentere før. Jeg formaterer pc'en min rett ofte, jeg liker å ha et ryddig system. Skal jeg da begynne å fjerne Bioshock før jeg formaterer? Det er tungvint og tullete, ikke minst fordi ingen andre program/spill krever dette, og mange vil derfor glemme dette steget og miste en aktivering.

 

Du skriver så mye rart at jeg føler du bare dytter ut setning etter setning for å skape debatt. Du vil ikke høre hva andre har å si, du har allerede bestemt deg for hva som er rett og galt. Blir idiotisk å argumentere med slike holdninger. Hvis du synes dette er ok, greit for meg. Men da kan du bare holde kjeft når diskusjoner som dette kommer opp, for uansett hva slags smålige meninger du har, så ER dette et problem.

 

Jeg irriterer meg grønn over mennesker som mener at en gitt situasjon ikke er et problem, fordi det ikke berører akkurat DEN personen :nei:

9456361[/snapback]

 

Om du har lest innleggene mine vil du se at jeg forholder meg saklig. Som kjent har man 5 aktiveringer for Bioshock, og Bioshock er (som jeg vet om) det eneste spillet hittil som har denne begrensningen. Det er mulig at det kommer flere, det vet vi ikke per i dag.

 

Når det gjelder tråden er det flere som argumenterer mot kopibeskyttelsen nettopp grunnet at det er 5 installasjonspoeng. Men er det noen her som faktisk har brukt opp de 5 installasjonene? De som har lest brukermanualen vet om grensen på antall installasjoner, og denne ble oppdatert til 5 av 2K Games. Det stilles dermed visse (men ganske enkle) krav til sluttbrukeren.

 

@Bruktbilen:

Som sagt, kopibeskyttelsen er en ny type såvidt jeg vet, og Bioshock er et produkt de forsøker den på. For alt jeg vet vil de videreutvikle denne og gjøre den sikrere i fremtidige produkter. Hvor mange brukere har faktisk brukt opp de 5 installasjonspoengene?

Lenke til kommentar
Hvordan fungerer den bra? Kopibeskyttelsens jobb er å hindre kopiering, ikke å være "bare litt tungvint for de som kjøper spillet", jeg har ikke sett et eneste argument på hvorfor denne beskyttelsen skal hindre noen piratkopiering.

 

At det bare er litt tungvint, og ikke er krise for så veldig mange, hindrer ikke at det er en tullebegrensing som bare skaper bry, og jeg forventer å slippe slik tull når jeg kjøper spill.

 

AtW

9456376[/snapback]

 

Kopibeskyttelsen hindrer kopiering - ihvertfall kopiering forsøkt av vanlige brukere. Når man har profesjonelle kopibeskyttelseknekkere pluss web-distribuering av deres crackede produkt med i bildet er situasjonen selvsagt en helt annen.

 

Jeg har fortsatt ikke sett en eneste lovlig bruker som har brukt opp de fem installasjonspoengene sine. Muligens blir det flere slike spill med lignende beskyttelse i fremtiden, det vet vi ikke i dag.

Lenke til kommentar

Har ikke 2k/SecurRom folk som kan teste "kopibeskyttelsen" deres før de lanserer dem i spill? Hvis de har det og de ikke klarte å cracke den så er de nokså elendig, hvis de har folk og de klarte å cracke den så måtte de jo se at det var mulig, og at begrensningen ikke gjorde noe.

 

Ser egentlig nå mens jeg skriver det at begreningene har ikke noe med kopibeskyttelse å gjøre, men for å gjøre det slik at en vennegjeng trenger ikke nå å kjøpe hvert sitt spill, de kan gi litt hver så installerer 5 personer samme spill og spiller samtidig. Det er vel værre enn at 1 cd = 1 person.

 

Edit: Evt slik som folk gjorde før cracken kom, de solgte aktiveringer for cash :wee:

Endret av Bruktbilen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...