Gå til innhold

Hvilken sjanger liker du best?

Cuneax

Hvilken sjanger liker du best?  

772 stemmer

1. 1. Velg den sjangeren du hører mest på.

• Blues
      9
    • Country
      10
    • Elektronisk
      86
    • Folk
      9
    • Gospel
      2
    • Hiphop
      55
    • Jazz
      16
    • Klassisk
      10
    • Metal
      310
    • Pop
      14
    • Reggae
      1
    • R&B
      2
    • Rock
      250
    • World
      5

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Denne saken snakker vel for seg selv. :)

odagr0z.png

tdagr0z.png

Har ikke hatt last.fm så lenge, da, så den vil nok forandre seg etter hvert. Jeg går igjennom perioder hvor jeg hører mer på en enkelt sjanger enn andre, og disse periodene varierer støtt og stadig. :p

Lenke til kommentar

Få som stemmer på elektronisk musikk, gitt. Mon tro det er fordi det assosieres med kontroversielle sjangre som trance, techno og dance? (Eller det mange av "haterne" tror det er).

Jeg stemmer elektronisk musikk fordi det åpner for flest muligheter og mest variasjon. Et bitte lite knippe utvalg av avsindig forskjellig musikk er Blümchen, Ulver, Beat Foundation, Aphex Twin, Radiohead, Coil, Pendulum, DJ Bobo, Slomo, Tiësto, Front 242, Venetian Snares, Jean-Michel Jarre, Bent, Massive Attack, Kraftwerk, Björk, Underworld, The Prodigy, Röyksopp, Merzbow, Tricky, Autechre og selvfølgelig Toybox. Vanvittig spennvidde.

Det samme kan sies om andre sjangre også, spesielt rock, kanskje? Men jeg mener at elektronisk musikk ligger et hakk foran og åpner for større muligheter enn alt annet.

<3

Lenke til kommentar

Hører mest på power metal (Kamelot, Helloween, Stratovarius, DragonForce, Dark Moor...) litt av andre metallsjangre (Iron Maiden, Epica, Nightwish...) og litt på 70-80-talls rock (The Who, Queen, The Kinks...). Og utvalgt kvalitetsmusikk fra andre sjangre (U2, Mike Oldfield...).

Og hvilken emosjanger er det?

Hvorfor antar du sjangeren han hører på er en emosjanger? Emo rock/punk går under rock, forresten.

Lenke til kommentar
Få som stemmer på elektronisk musikk, gitt. Mon tro det er fordi det assosieres med kontroversielle sjangre som trance, techno og dance? (Eller det mange av "haterne" tror det er).

Jeg stemmer elektronisk musikk fordi det åpner for flest muligheter og mest variasjon. Et bitte lite knippe utvalg av avsindig forskjellig musikk er Blümchen, Ulver, Beat Foundation, Aphex Twin, Radiohead, Coil, Pendulum, DJ Bobo, Slomo, Tiësto, Front 242, Venetian Snares, Jean-Michel Jarre, Bent, Massive Attack, Kraftwerk, Björk, Underworld, The Prodigy, Röyksopp, Merzbow, Tricky, Autechre og selvfølgelig Toybox. Vanvittig spennvidde.

Det samme kan sies om andre sjangre også, spesielt rock, kanskje? Men jeg mener at elektronisk musikk ligger et hakk foran og åpner for større muligheter enn alt annet.

<3

jeg hører på mye electorinca.

underworld, fatboy slim, basement jaxx, prodigy, moby ect.

liker selv techno, house, rave ect. men ikke trance eller dance.

liker også disco som kanskje kan regnes som electronica

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...