Gå til innhold

Hvilken sjanger liker du best?


Cuneax

Hvilken sjanger liker du best?  

772 stemmer

  1. 1. Velg den sjangeren du hører mest på.

    • Blues
      9
    • Country
      10
    • Elektronisk
      86
    • Folk
      9
    • Gospel
      2
    • Hiphop
      55
    • Jazz
      16
    • Klassisk
      10
    • Metal
      310
    • Pop
      14
    • Reggae
      1
    • R&B
      2
    • Rock
      250
    • World
      5


Anbefalte innlegg

Mine yndlingssjangre:

 

Post-hardcore: Hardt, yet melodisk. Ganske bra spør du meg, tekstene er litt ensidig, men men. Liker hvordan de blander mørk musikk med lys musikk. Bra taktskifte.

Deathcore: Blandings av death metal og metalcore. Skiller seg ut fra death metal på en positiv måte synes jeg. Litt lysere toner nå og da.

Progressive rock: Er spesielt glad i prog'en fra 60 og 70-tallet. Alt fra kjente Yes til ukjent italiensk prog. rock. En del nytt er også bra, men ingen slår 70-tallet i denne sjangeren.

Post-rock: En noe oversett sjanger synes jeg, harmonisk, rolig og fantastisk flott. Band som Sigur Rós (min avatar), Explosions in the sky, Caspian, Mogwai, Godspeed You! Black Emperor osv. Sjangeren er ganske eksperimentell, ligner noe på denne sjangeren. Flyt er stikkordet i denne musikken, som gjør musikken drømmende. Tettheten i musikken er høy og bruken av instrumenter kan være noe utradisjonell. Spille gitar med en cellostav for eksempel, slik som i Sigur Rós.

Metalcore/melodic death metal: Jeg er fan av denne type musikk, metalcore er en blanding av heavy metal og hardcore punk. Band som Soilwork, All That Remains, Children Of Bodom osv.

Electronica/chillout/downtempo: Er blitt litt fan av dette i nyere tid. Jeg hørte plata The Virgin Suicides av Air og blei "blown away" som det heter på godt norsk... Bonobo er en kar som vet å gjøre denne musikken bra.

 

Så ja, liker både veldig hard og veldig rolig musikk, som regel innenfor rock'en.

Endret av Krokanrull
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

Ble rock her. Ikke noe er bedre enn Zeppelin II på full vræling på anlegget(kanskje med unntak av Zeppelin IV eller Springsteen's Born in the USA)

 

Men er hører glatt på det aller meste, eneste jeg holder meg unna er ting som ikke er lagd på instrumenter(uten å starte en trance-diskusjon..) og ting som er tyngre enn Metallica(med unntak av når jeg er i dårlig humør. Da passer det fint).

 

1_Marcus91.png

1_Marcus91.png

 

Morsom test-sak btw :tease:

 

red: når man ser på Metal og numetal-prosenten min kan det virke som jeg er ofte sint :hmm: Men antar det bare er fordi jeg har tonet ned smaken i det siste :wee: Alderen tar på!(17 - puh!)

Endret av edge
Lenke til kommentar

Jeg hører på musikk i alle slags sjangre, da jeg mener at alle sjangre har noe å tilby (dog noen tilbyr mindre enn andre).

 

Skal jeg velge en favorittsjanger må det bli rock. I nesten alle formater. Alt fra de fete riffene, til den funky bassen, til slagverkets råe rytmer og eventuelle andre instrumenter som brukes med stil (Deep Purple's bruk av keyboard/synth f.eks.).

 

Ellers liker jeg alt som er bra ^^

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Liker flere sjangre best. Det er mye Rock og Metal. Valgte Metal fordi jeg pleier å foretrekke hard rock eller heavy metal i stedet for vanlig rock. Men liker norsk rock veldig, spesielt de fire store. Kan også være klassik av meg, liker ofte eldre musikk (klassisk rock). Kan nok si at musikksmaken min er ganske mangfoldig, og jeg pleier ikke å gå etter sjanger, men en sjanger kan gi en indikasjon om jeg liker sangen eller ikke. For eksempel så er det nesten garantert at jeg ikke liker rap eller RnB sanger. Musikk bør være inspirert, og ha god lyrikk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...