Gå til innhold

Kritikk på musikkprat.com

Anbefalte innlegg

Ville gjerne hatt litt kritikk på det siste designet mitt. Føler at jeg begynner å gå tom for ideer og tror litt slakt muligens vil endre litt på det. Ønsker kritikk på både design og typografi. (for de av dere som faktisk kan det)

Har hittil kommet med 4 utkast. Vil gjerne høre hvilket du liker best, eller om jeg evt. bør bruke ideer fra to utkast og legge i ett.

Siste Utkast:

mp_v4_small.png

Alle Utkastene:

http://musikkprat.com/mp/mp.png

http://musikkprat.com/mp/mp_v2.png

http://musikkprat.com/mp/mp_v3.png

http://musikkprat.com/mp/mp_v4.png

Endret av Sono
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville gjerne ha satt sammen 2 stykker jeg.

Utkast 1 og 4.

Utkast 1 Denne hadde det beste innholdsfeltet etter min mening. Jeg er personlig ikke veldig happy med sånn " siste " opplegg, for man veit aldri hvor langt tilbake det går. Derfor kan du like godt ha det i innholdsfeltet. Der kan folk lese litt om de siste albummene, hva slags sjangre det er, og når de kom ut, istedenfor å bare se et bilde. Det er ikke interresant. Men en ting som likevel var bedre med utkast 4 på dette også var at det var en kontrast på bakgrunnsfeltet til innholdsfeltet. Det likte jeg. Ellers synes jeg utkast 1 var best her.

Utkast 4 Denne synes jeg hadde den beste menyen, helt klart. Det å bruke grått/svart istedenfor rødt der i bakgrunn på linja, var et godt valg. Den andre menyen hang ikke helt på plass synes jeg, den var for anonym.

Men når det er sagt vil jeg gjerne legge inn noen ting som jeg ikke synes var helt bra, - på begge utkastene. Det første er hva slags font du bruker. Ikke helt bra. Det ser også ut som fonten er satt i fet, noe jeg missliker sterkt. Det er ingen som bruker fet skrift på innholdet. Jeg sier ikke at du HAR gjort det, men det ser ut som det for meg.

Det andre jeg kom over, er mer eller mindre en filleting.

menyoppsettet:

hovesiden - kontakt - om oss - partnere

Jeg ville ikke satt konakt oss så sentralt. Dette er en ting som pleier å ligge som siste menybolk, altså helt til høyre. Jeg ville satt det opp sånn:

Hovesiden - om oss - partnere - kontakt

Dette er kanskje bare en smakssak, men jeg synes det utgjør større mening å sette den helt til høyre.

Hvordan har du tenkt å løse det med at alle har forskjellige skjermoppløsninger?

Skal siden senterere seg? skal siden venstre-stille seg, og heller ha en kant på høyre?

Jeg skjønner også ikke helt hva slags side dette er. Er det en side hvor folk kan legge inn kommentarer til musikk, selger dere musikk, eller produserer dere?

Eneste jeg ser er at det har noe med musikk å gjøre. Dere kan musikk ja, men hva kan dere? Kanskje jobbe litt med hvordan dere appellerer til den som skal bruke siden. Er dette riktig måte å bruke siden på? med at folk kan legge inn kommtarer? Jeg aner ærlig talt ikke, det er det jeg spør deg om, men kanskje det er noe man skal tenke på?

Ellers ser siden faktisk veldig fin ut. Veldig god start. Så får du heller velge å ta til deg noe av det jeg har sagt.

uansett, lykke til.

mvh Vegard Melsom

Lenke til kommentar

Om alle hadde gikk kritikk som deg! Tusen takk for det! :)

Er ikke noe vits å spørre om kritikk hvis man ikke gjør noe med det, så ønsker jo selvsagt å høre hva flest mulig mener. Kan godt spandere på dere litt info om siden først som sist.

Siden er tiltenkt som et samlingsted for musikkinterreserte. Sånn jeg ser det for meg, så håper jeg å skape en side der brukerne selv kan sende inn artikler, anmeldelser, konsertvurdering og lignende. Vet at dette kan være et noe ambisiøst prosjekt, men har en kammerat med de kodekunnskapene som skulle trenges. Det er først og fremst fantasien som setter grenser her.

I starten kommer siden til å kjøre på et noe modifisert wordpress fordi koderen må prioritere andre ting en liten stund fremover. Håper derfor å skape en kjerne av medlemmer som vil benytte seg av våre forum.

Etter min mening, så er det alt for lite innhold på skissen min til nå. Helst vil jeg ha med 5 siste ditt og 5 siste datt, men sliter litt med å plassere all informasjonen på siden. Føler ikke at jeg har plass.

Slagordet er valgt fordi våre brukere helst kommer til å være musikkintresserte mennesker - som kan musikk. Tenker jeg kommer til å lage en liten rute som kan fortelle litt om oss.

Det med bold font synes jeg er litt rart. Kjører arial i regular via photoshop, så skjønner ikke helt hvorfor teksten virker så bold. Skal dobbeltsjekke innstillinger nå. Er også enig med deg når det kommer til menyoppsettet.

Om dette er riktig måte å bruke siden på? Jeg vil egentlig svare nei til dette spørsmålet. Ønsker mer informasjon og innhold på siden, så må nok sesten sette meg ned å studere sider som tilbyr noe av den samme funksjonalitet. Gi gjerne tips til inspirasjon også.

I forhold til skjermoppløsninger, så skal siden sentreres.

Igjen. Takk for glimrende kritikk! :D

Lenke til kommentar

Takk for det. Skal komme tilbake med oppdaterte versjoner etterhvert. Ser at header og meny ligger langt forran resten av designet i forhold til kvalitet.

Setter spesielt pris på kommentarer fra deg, Lokaltog. Har alltid sett opp til dine design, så vet du har ganske kritisk sans og bra smak.

Takk for alle som har kommentert hittil. Kommer nok til å ta litt tid før neste utkast pga skole og andre mindre sideoppdrag.

Takk.

Endret av Sono
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...