ponke Skrevet 3. januar 2002 Del Skrevet 3. januar 2002 Tips takk, vil ha Chieftec dragon toweret, med den ekstra vifteporten på siden... Kom med pris og linker ifra en webshop som har alt da :smile: Noen som gidder? Lenke til kommentar
Rkskaar Skrevet 3. januar 2002 Del Skrevet 3. januar 2002 Hei Jeg har cheieftec tower, den sidevifta bråker mye. Jeg tenkte å bytte den ut med en mer stillegående, men den er "poppet" fast med avsmelta plastplugger. Det går sikkert å bytte den, med den har ikke samme click-on feste, som i resten av det ellers helt topp kabinettet. Mulig det går å skru ned spenningen på denne viften, noen som har prøvd det? Intil jeg har fikset en løsning på den sidevifta, så står den hvertfall stille. R K Skaar Lenke til kommentar
Typhon Skrevet 3. januar 2002 Del Skrevet 3. januar 2002 punkt 1. Den vifta braaker nesten ingen ting!! punkt 2. Den vifte er lett aa ta av som bare det!! Sorry, men jeg har bare engelsk tastaturoppsett paa jobben.... >) Lenke til kommentar
zemtex Skrevet 3. januar 2002 Del Skrevet 3. januar 2002 kjello2: Hei... skal du ha et slikt kabinett, vil jeg anbefale microplex.no De har gode priser og du kan kjøpe dette kab. med uten powersupply, slik at du kan bestemme selv hvilken du vil ha...f.eks. Enermax 350w :smile: De har også PAPST vifter som støyer svært lite, men disse koster dog litt... Har selv totalt 9 vifter i mitt kabinett(chiftec&enemex&papst) og det brøker ikke no særlig mere enn en aOpen kabinett... Lenke til kommentar
Rkskaar Skrevet 3. januar 2002 Del Skrevet 3. januar 2002 Sorry Typhon! Min feil, viften på sidedøra ER lett å demontere. Kanskje på tide å kjøpe briller? MEN, den bråker. Jeg har Noise Control PSU og Papst 8412NGL (12dB) cpu vifte. Ja de viftene er stille, i en helt annen klasse. Jeg orker ikke å høre på den medfulgte sidevifta. Det er mulig at det er flere typer vifter som kan medfølge kabinettet. Den vifta jeg fikk: Superred CHA8012BS Spurde microplex om å Papst 8412NGL istedet, det gikk ikke. Det er vel ikke microplex som setter den inn. R K Skaar Lenke til kommentar
Prog_Kick Skrevet 3. januar 2002 Del Skrevet 3. januar 2002 Hei jeg har oxo den vifta,men det jeg lurer på om noen så vet er hvor MYE denne bråker :smile: hadde vært greit å vist :smile: Jeg lurer oxo på å Bestille vifter fra Microplex.no men hehe..synes viftene er dyre :smile: (Håper jeg) Lenke til kommentar
Typhon Skrevet 3. januar 2002 Del Skrevet 3. januar 2002 Okay, dette var min oppfattning :wink: Jeg stiller ikke så høye krav til støy, ihvertfall ikke kameraten min Lenke til kommentar
henriklh Skrevet 5. januar 2002 Del Skrevet 5. januar 2002 Hvis dere synes at PAPST blir dyrt, kan 80mm Zalman m/motstand (kommer standard med fra Microplex) være et alternativ. Veldig stille, men kanskje ikke fullt så stille som PAPST'en. (Har ikke sjekket nå, men Microplex hadde denne på salg for rundt 80,-). Her er en beskrivelse av mitt "juleprosjekt" der jeg har brukt Zalman: I julen støydempet jeg et nytt Chieftech kabinett (Midi-toweret) med matter fra Torshov bilrekvisita. Har variert mellom 1cm og 2,5 cm tykke matter med alu-overflate. Koster hhv. kr. 109 og 139. Har isolert alle (!) vegger og tak/bunn. Fronten har jeg også prøvd å tette og dempe på best mulig vis. Det er kun hull til viften foran som står urørt. Alle "nakne" flater har fått matte på seg. Måtte skjære av hendelen som sitter på den avtagbare "HD-festeboksen" (en Chieftech gimmick for å få bedre plass ved montering), da jeg ellers måtte ha kuttet bort matten rett ved disken. Har også brukt el-tape som mellomlegg noen steder, der metall mot metall kan gi støy ved vibrasjoner. QuietPC poweret jeg har, går så stille at det ikke kan brukes til å suge luft ut av kabinettet. Bruker derfor to kabinettvifter (front og bak) - Zalman 80mm med motstand som gjør dem nesten lydløse. Hadde tidligere en støydempet AOpen (HX-45), men den hadde ikke mulighet til ekstra vifte bak, så da ble temp'en litt høy. Med Chieftech kabinettet ligger jeg nå rundt 10 grader lavere på både CPU og kabinett. Nå har jeg 47-52 på CPU T-bird 1.2 @ 1.2, 27-28 i kabinett. Uten varmekabler i gulvet ville temp kanskje vært litt lavere. [ Denne Melding var redigert av: henriklh på 2002-01-05 22:12 ] Lenke til kommentar
Stone Skrevet 6. januar 2002 Del Skrevet 6. januar 2002 Har ikke noe imot Microplex, tvert om, men syntes prisforskjellen på Papst vifter iforhold til databutikken.com er stor! Sparer 60,- kr for 120mm modellen som avgir 26db støy! Og rundt 30,- for 80mm viftene.........Dessverre har de ikke inne 12db modellene for tiden......... S-O [ Denne Melding var redigert av: Stone på 2002-01-06 08:36 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå