Trust_NObody Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 Heisann, jeg har vurdert å bli tannlege eller lege, men veit ikke hva jeg bør gå for. Om dere har fått valget om å bli lege eller tannlege hva har da dere valgt? Fint om dere kan kommenter hvorfor dere velger f.eks lege istede for tannlege. Takker for alle svar! Lenke til kommentar
Thoz Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 Jeg hadde valgt lege. Lett! Vurderte det lenge faktisk, men det ble juss på meg gitt. Grunnen til at jeg er tiltrukket av legeyrket er jo blant annet at det er så sinnsykt mye man kan spesialisere seg i og jobbe med etter utdanningen. Langt flere områder enn for eksempel tannlege vil jeg tro. At man kan hjelpe mennesker med litt alvorligere problemer enn tannverk er også spennende synes jeg. Man er tett på livets vidundere og dødens tragedier, som selvfølgelig kan være en belastning men også veldig lærerikt. Man kan jobbe over hele verden: På et kontor i Norge, et sykehus i New York, eller med leger uten grenser i Afrika. Det er så utrolig mye man kan gjøre som lege. Dessuten er kanskje lege et litt mer takknemmelig yrke på mange måter. Nå har jeg kanskje idyllisert legetilværelsen litt, så jeg kan avslutte med å si at det er sinnsykt mye stress som lege. Begge foreldrene mine er lege, og det er lett å se at det er slitsomt. Men det er jo veldig givende da. Får konfekt og vin til jul og greier Lenke til kommentar
cybirg Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 Heisann, jeg har vurdert å bli tannlege eller lege, men veit ikke hva jeg bør gå for. Om dere har fått valget om å bli lege eller tannlege hva har da dere valgt? Fint om dere kan kommenter hvorfor dere velger f.eks lege istede for tannlege. Takker for alle svar! 9447207[/snapback] Uten tvil lege, det virker som om de kan ha litt mer variert arbeid, dessuten er statusen høyere og man har noen privilegier som tannleger ikke har, f.eks. mulighet til å skrive ut sykemeldinger, medisiner, benytte seg av bekjentskaper i helsesektoren osv. Ingen av yrkene appellerer imidlertid særlig til meg, for mye elendighet, blod, gørr og illeluktende kroppsvæsker. Lenke til kommentar
Sinnsyk asylaspirant Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 Lege virker mest spennende ja! Lenke til kommentar
DigitaL BlasteR Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 Det er flere muligheter å velge mellom når du er utdannet som lege enn som tannlege, men tannleger tjener i mange tilfeller like mye som leger. Tannlegen min (spes. i kjeveortopedi) tjener langt over 1 mill i året. Du må først og fremst finne ut hva som interesserer deg: tenner eller resten av anatomien Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 Heisann, jeg har vurdert å bli tannlege eller lege, men veit ikke hva jeg bør gå for. Om dere har fått valget om å bli lege eller tannlege hva har da dere valgt? Fint om dere kan kommenter hvorfor dere velger f.eks lege istede for tannlege. Takker for alle svar! 9447207[/snapback] Uten tvil lege, det virker som om de kan ha litt mer variert arbeid, dessuten er statusen høyere og man har noen privilegier som tannleger ikke har, f.eks. mulighet til å skrive ut sykemeldinger, medisiner, benytte seg av bekjentskaper i helsesektoren osv. Ingen av yrkene appellerer imidlertid særlig til meg, for mye elendighet, blod, gørr og illeluktende kroppsvæsker. 9448056[/snapback] Tannleger kan også skrive ut medisiner, til sykdommer relatert deres behandlinger. Masse infeksjoner og dritt som ofte behandles med antibiotika etc etc. At tannleger bare driver og borrer og pirker er en myte Jeg ville forhørt meg med litt leger og tannleger jeg, evt tatt kontakt med de aktuelle fakultetene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå