Kagee Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 Jeg skriver et program som skal kjøre konstant fra systemstatusfeltet. Dette programmet skal kunne utføre oppgaver på spesifikke tidspunkter (hver tirsdag 18:30, eller 8. sep 2007 kl 16:31) og på intervaller (hver 15. min). På samme måte som "Planlagte oppgaver" i Windows. Skjønner forsåvidt tid og dato i Java, men hvordan vil dette gjøres? Må jeg sjekke klokken mot en liste med tider hvert sekund, eller finnes det andre måter? Lenke til kommentar
krigun Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 (endret) http://www.opensymphony.com/quartz/ EDIT: Glemte å si at Quartz er SUPER smooth til slikt. Endret 7. september 2007 av krigun Lenke til kommentar
Kagee Skrevet 7. september 2007 Forfatter Del Skrevet 7. september 2007 (endret) Så hvis jeg lager et program under GPL v3, kan jeg bruke denne koden ? Edit: SUPER smooth ?? Endret 7. september 2007 av Kagee Lenke til kommentar
krigun Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 (endret) Så hvis jeg lager et program under GPL v3, kan jeg bruke denne koden ? Seff Edit: SUPER smooth ?? 9447382[/snapback] Fungerer veldig bra om du vil, og Quartz bruker cron syntax for scheduling. http://www.unixgeeks.org/security/newbie/unix/cron-1.html Endret 7. september 2007 av krigun Lenke til kommentar
Kagee Skrevet 7. september 2007 Forfatter Del Skrevet 7. september 2007 Ser ut til å kunne fungere kjempefint... Hvis jeg bare fikk det til... Prøver å lage et eksempel, men får bare feilmeldinger om manglende klasser... Inkluderer quartz-1.6.0.jar i Eclipse, men det er vist ikke nok. Lenke til kommentar
___ Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 Ser ut til å kunne fungere kjempefint... Hvis jeg bare fikk det til... Prøver å lage et eksempel, men får bare feilmeldinger om manglende klasser... Inkluderer quartz-1.6.0.jar i Eclipse, men det er vist ikke nok. 9448204[/snapback] Installer maven plugin i Eclipse. Det er så utrolig deilig å slippe å finne ut av dependencies selv. Werner Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå