JObbern Skrevet 18. januar 2003 Del Skrevet 18. januar 2003 Har problemer med å instalere Promise Ultra TX2 133 controller under Windows 2000. Win finner ikke kortet selv. Diskett som fulgte med fungerer ikke da det ikke kommer frem noen info under instalasjonen. Lastet ny og gammel driver til Win 2000 på nettet og kun den gammle driveren "fungerte", men etter instalasjonen kommer følgende melding i enhetsbehandlingen: This device cannot start. (Code 10). Har prøvd å bytte pci slot til ingen nytte. Det står i veiledningen at man skal velge "Mass controller" men denne ligger ikke i listen. Hva kan jeg gjøre for å få dette til å funke? Lenke til kommentar
JObbern Skrevet 23. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2003 Siden ingen har svart meg her på denne kan jeg jo skrive svaret selv etter masse irritasjon. Fant ut av det. Etter at jeg hadde funnet årsaken så prøvde jeg samme i annen maskin og samme problem fant jeg der. Det viser seg slik at man kan ikke sette kortet i den nederste PCI slotten. Måtte sette kortet i en av de øverste. Samme gjaldt maskin 2 som jeg prøvde. Fungerte ikke om kortet sto i nederste slott. SÅ DET SÅ!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå