Eirik_M_S Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 (endret) Hei hei. Har da kjøpt meg 2x1gig med ram, tenkte at nå er jeg i himmelen, men nå når jeg har plasser rammen i pcen i de 2 slotsene jeg har så vil den ikke starte, det vil si selve datamaskinen starter, men intet bilde på skjermen, tastaturet lyser ikke det samme gjelder musen? Forholdsvis enkelt og greit spørsmål har jeg kjøpt feil rambrikke? eller er det noe jeg kan gjøre med det? Jeg tok med meg den gamle rambrikken til butikken og han bestilte 2 nye til meg, men de fungerer ikke, de skulle jo det Takk takk for behjelpelige svar. Endret 7. september 2007 av Eirik_M_S Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 Test en minnes brikke i alle slotter om gangen, så samme med andre brikken. Feiler begge brikker i samme slot=hovedkort Feiler en brikke i alle slotter = minnes brikke. Lenke til kommentar
Eirik_M_S Skrevet 7. september 2007 Forfatter Del Skrevet 7. september 2007 ok skal prøve nå. Booter ned. Lenke til kommentar
Eirik_M_S Skrevet 7. september 2007 Forfatter Del Skrevet 7. september 2007 Da har jeg prøvd de to ram brikkene. La oss kalle slottene 1 og 2 og brikke A og B Slot 1 fungerte ikke brikke A eller B Slot 2 fungerte ikke brikke A men B Nå har jeg 1 gig inne skal se hvordan det går med 1.5 gig. Så hva nå? Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 Hovedkortet er muligens defekt, sammen med ene brikka, 5 års reklamasjons rett FTW Lenke til kommentar
Eirik_M_S Skrevet 7. september 2007 Forfatter Del Skrevet 7. september 2007 Prøvde nå med 1.5 gig med ram, Men gikk ikke så nå kjører jeg med 1 gig istedenfor 512 ram, men skulle jo ha hatt 2 gig. Hva skal jeg gjøre nå Fritz? Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 Ikke det at jeg vet svaret, men blir mere oversiktlig for andre hvis du f.eks. opplyser hva slags hovedkort du har. Har du 2 eller 4 ram slotter sammenlagt? Hva er typebetegnelsen (se faktura) på 2x1 GB du har kjøpt nå? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå