qui-gon Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 (endret) Har et XFX nvidia 8600GT 256MB PCI-ex kort. Vifta støyer som et jetfly som tar av! Jeg får angst! Problemet er den lille 2-pins kontakten som bare skal inn i selve skjermkortet. HVORDAN modde den slik at jeg kan route den til viftestyringspanelet mitt? Det MÅ da være en måte å få det til på? Jeg vurderer seriøst å bare ta ut hele driten,bruke hammer'n på den vifta! Ja,for så å sette inn mitt gamle PASSIVT kjølte XFX 6600. Stillhet.. o stillhet,legg deg over mitt legeme,la meg høre mitt hjerte slå.. FRAMFOR DEN H****** J**** VIFTA! Endret 7. september 2007 av qui-gon Lenke til kommentar
DoubleT091 Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 Hardt liv eller? Ta og kjøp deg en Zalman VF900 eller -700 da vettu Lenke til kommentar
qui-gon Skrevet 7. september 2007 Forfatter Del Skrevet 7. september 2007 Hardt liv eller? Ta og kjøp deg en Zalman VF900 eller -700 da vettu 9447251[/snapback] Poenget er jo at på de nye kortene så PASSER ikke de Zalmanviftene Har en på gamle 6800 kortet mitt i en annen maskin. de viftene er GULL verdt! Og ja,livet med JETFLYVIFTER er hardt,beinhardt!! Lenke til kommentar
Vetlite Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 Funnet ut av dette? Zalman til 8800 Du kan bruke Speedfan eller du kan ødelegge ledningen til viften, sette på en større plugg og bare koble deg opp til den styringen du har. Rart egentlig at ikke skjermkortprodusentene tenker litt på støy, det er da mulig å få stille vifter til omtrent samme prisen skulle jeg tro Lenke til kommentar
qui-gon Skrevet 9. september 2007 Forfatter Del Skrevet 9. september 2007 Funnet ut av dette? Zalman til 8800 Du kan bruke Speedfan eller du kan ødelegge ledningen til viften, sette på en større plugg og bare koble deg opp til den styringen du har. Rart egentlig at ikke skjermkortprodusentene tenker litt på støy, det er da mulig å få stille vifter til omtrent samme prisen skulle jeg tro 9457916[/snapback] Ikke funnet en bra løsning ennå nei. Den vifta du linker til har jeg fått meg fortalt at ikke vil passe på 8600GT kortet mitt. Sett på en annen plugg ja,jeg ser det som en mulighet men er ikke helt fortrolig med elektronikk. Eller.. har ikke noe erfaring med slikt. Den ledninga på orginalvifta har to ledninger,mens de normale trepinspluggene har..tre. Så hvordan gjøre det? Og vil det funke? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå