Gå til innhold

Ingen autofokus på Nikon D80

Anbefalte innlegg

I går mottok jeg mitt Nikon D80 og i skrivende stund leser jeg manualen og prøver ut funksjonene i kameraet. Problemet mitt er at jeg får ikke autofokusen til å virke. Bryteren på kameraet står på AF, bryteren på objektivet står på M/A og jeg har prøvd å trykke på AF-knappen på oversiden av kameraet uten at jeg ser noen endringer på displayet. I tillegg blinker fokusindikatoren i søkeren som i følge manualen betyr at kameraet klarer ikke å fokusere på motivet i fokusfeltet med autofokus. Jeg har gjort alt riktig i følge manualen men jeg får ikke autofokus. Noen som vet hva som er problemet?

På forhånd takk :)

Endret av contaminated
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg går ut i fra at AF-motoren ikke går, siden du ikke ser noe endre seg i søkeren (antar det er søkeren du omtaler som "displayet"?). Standard nybegynnerfeil er å ikke sette objektivet skikkelig på. Ta det av og prøv på nytt.

9446818[/snapback]

Huff, da har jeg prestert å begå den mest latterlige feilen av alle :blush:

Ingen unnskyldning, men det kan ha noe med at jeg holdt inne knappen som "løsner" objektivet når jeg skrudde det på, og dermed ikke hørte klikket som manualen sier man skal høre.

Med display mente jeg displayet oppå til høyre hvor man kan se innstillingene.

Endret av contaminated
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...