Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Hvordan å få et amrikansk adressert Kredit Kort?

nosync

Anbefalte innlegg

Heisann,

Håper dette er i rett område...

Jeg skal handle fra USA, men siden Kredit Kortet mitt er registrert med Norsk adresse får jeg ikke lov.

Vet noen hvordan jeg kan få et Kredit Kort med amrikansk adresse?

Jeg har et adresse i USA, men jeg får ikke lov å bytte adresse på kortet av Banken min. Heller ikke på Reserve kort eller noe annet kort om jeg skulle bestille.

Jeg har hørt det er noen banker som gjør dette, noen som vet hvilkne?

Jeg skulle forsøke å bestille MasterCard og American Express, men de må ha "Social Security Number", og det har jeg klart ikke...

SR-Banken gjorde det ikke ivertfall.... :cry:

Endret av nosync
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det høres ut som en merkelig regel butikken har laget for seg selv, har aldri vært ute for at amerikanske firmaer ikke har godtatt norske kredittkort. Kan du ikke kjøpe det et annet sted?

Jeg drev en periode og bestilte filmer fra selskaper som bare sendte til amerikanske adresser (hadde en jeg kunne sende dem til i USA), og da pleide jeg å skrive AA som stat, og min norske adresse i de andre feltene. Det gikk alltid igjennom. AA betyr american abroad, og brukes vanligvis av soldater.

Lenke til kommentar
Det høres ut som en merkelig regel butikken har laget for seg selv, har aldri vært ute for at amerikanske firmaer ikke har godtatt norske kredittkort. Kan du ikke kjøpe det et annet sted?

Jeg drev en periode og bestilte filmer fra selskaper som bare sendte til amerikanske adresser (hadde en jeg kunne sende dem til i USA), og da pleide jeg å skrive AA som stat, og min norske adresse i de andre feltene. Det gikk alltid igjennom. AA betyr american abroad, og brukes vanligvis av soldater.

9449168[/snapback]

En god del amerikanske webshopper har i tillegg til "kun-USA-adresse-regelen" du nevner også en regel om at "shipping adress" (leveringsadresse) må være lik "billing adress" (den adressen kredittkortselskapet sender regninga til). Poenget er vel å unngå noe av svindelen med stjålne kredittkort..

Lenke til kommentar

9449168[/snapback]

Kan ikke kjøpe et annet sted nei. Det er en slik "TV Shop" greie. Det er kunn de som selger den.

Den fins jo på ebay, men dette vil jeg helst unngå. Stoler ikke på plassen. Dessuten vil jeg ha den ubrukt.

Lenke til kommentar
Igjen, det er normalt i USA at utenlandske kredittkort ikke aksepteres.

9474376[/snapback]

Faktisk så er det ikke det. Snakket med VISA, og American Express norge og dem var temmelig overrasket over problemet mitt.

De er det de kaller "verdens kort" som skal ikke ha noe grenser.

Plassen jeg har problemer med er at det er deres Policy.

Lenke til kommentar

Det som er vanlig et at:

1) en rekke forretninger i USA selger ikke til adresser utenfor USA. Om det er lovverk, eller om det er er ekstra arbeid som er årsaken vites ikke. Men dette er ganske vanlig.

2) Salg med leveranse til annen adresse enn billing address oser fraud lang vei. Derfor er det vanlig at billing address og lereringsadresse må være identisk.

Men i de forretninger som har salg utenfor landets grenser (og til Norge) er det ingen problem å benytte et norsk kort med norsk adresse (billing address = leveringsadresse).

For deg som hverken har Social Security number eller kreditthistorie i USA er det omtrent umulig å få et amerikansk kreditkort. Det hjelper deg ikke at du har en "adresse i Amerika" når du som individ ikke er sporbar der.

Lenke til kommentar

Ikke at det nødvendigvis er relevant her, men det kan være verdt å sjekke:

Jeg har selv opplevd problemer når jeg har lagt inn norsk adresse ved kjøp av varer fra utenlandske nettsteder, pga. at min adresse inneholder de særnordiske tegnene æ/ø/å. Det er ikke alltid systemene de har takler disse tegnene. Bytter jeg derimot ut disse med ae/o/a, så går det som oftest igjennom. Det samme gjelder navn med æ/ø/å.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...