ompopo Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 Heisann Sitter og ser på Samsung LE40M87 og ser at shg.no (så et dansk flagg) har de beste prisene uansett. Det jeg da lurer på er om dette sendes fra Danmark og om man da må betale toll på TVen ved sin av frakten? og om det er stor forskjell i prisen for frakt. Er det noen som har noe bekjentskap til shg? Isåfall hadde jeg med glede hørt på hva dere har og si. Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 jeg har nettopp kjøpt ei fiskestang fra danmark, og jeg må betale toll på den Lenke til kommentar
PerB Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 jeg har nettopp kjøpt ei fiskestang fra danmark, og jeg må betale toll på den 9450939[/snapback] Du mener vel moms (25%)? Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 nei, fikk brev: Melding om Ankommet Ufortollet Sending i posten Lenke til kommentar
Mørbradbiff Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 betaler man ikke prisene inkl, norsk moms på shg? Da skal man jo ikke betale norsk toll. Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 uansett hva du bestiller fra shg.no og hvor dyrt det er blir det ikke tollgebyr og heller ikke noen moms å betale da prisene på shg.no er inkl. moms Lenke til kommentar
PerB Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 jeg har nettopp kjøpt ei fiskestang fra danmark, og jeg må betale toll på den 9450939[/snapback] nei, fikk brev: Melding om Ankommet Ufortollet Sending i posten 9451117[/snapback] Ufortollet /toll ?? Du mener nok moms (25%) og tollbehandlingsgebyr. Uansett. Kjøp av varer med en verdi over 200 kroner trigger moms. Enkelte varer har i tillegg tollsats (tror ikke dette omfatter fiskestang). Moms beregnes av varens verdi og fraktomkostningene. Shg.no sender fra Norge (norsk lager) og vareprisen er inkl. norske avgifter, selv om hovedkontoret er i Danmark. Lenke til kommentar
_crs_ Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 Shg.no sender fra Norge (norsk lager) og vareprisen er inkl. norske avgifter, selv om hovedkontoret er i Danmark. Jeg kjøpte en Samsung flatskjerm fra shg for ikke så lenge siden, den ble sendt ifra Danmark. Men shg tar seg av fortollingen/mva, det kommer ingen ekstra avgifter. Lenke til kommentar
valentino Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 Enkelte varer har i tillegg tollsats (tror ikke dette omfatter fiskestang). 9451299[/snapback] Dette har du helt rett i. Fiskestenger går under tolltariffens nr. 95.07 sammen med fiskekroker, sneller og lignende ting. Ingen av disse varepostene har toll, kun 25% mva. Lenke til kommentar
ompopo Skrevet 8. september 2007 Forfatter Del Skrevet 8. september 2007 Greit, det bli da altså ikke noen ekstra gebyr/utgifter på TVen med unntak av porto og frakt altså. Takker for svaret. Vet noen foresten hvor lang tid det tar å sende en flatskjem fra Danmark? Lenke til kommentar
eirik845 Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 shg.no har lager i norge å danmark, men uansett hvor de sender det fra så er det samme som å kjøpe fra en annen norsk nett buttik.. det er et opprinnelig et dansk firma.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå