MyBigMouth Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 Hei Nå nærmer russetiden seg, og de forskjellige vervene skal leveres ut. Jeg har da et par spm: Kan man få problemer som følge av hva man skriver i en russeavis utfra loven? Kan man bli "saksøkt" hvis man henger ut personer, eller persongrupper? Kan man få problemer gjennom en hjemmeside mht terrorliste? Lenke til kommentar
Runar Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 Dere bør passe på at dere følger Vær-Varsom reglene/plakaten. Det å "henge ut" personer er nok ikke så lurt =) Terrorlister har blitt hengt opp på skolen vår hver vår en god stund, men jeg vet ikke om dere kan trykke de i avisen. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 Klart du kan få problemer med alt du ramser opp der. En russeavis har et redaksjonelt ansvar, den óg. Alle ting du offentliggjør som henger ut navngitte personer, eller personer som 'alle skjønner hvem er' er også noe det fint kan reageres på. Russedrakta gir deg ingen fordeler i forhold til den store røde boka sånn sett. Lenke til kommentar
MyBigMouth Skrevet 7. september 2007 Forfatter Del Skrevet 7. september 2007 Nei, men er ikke vær varsom plakaten beregnet for presse? Det er jo forskjell på en avis, og noe man bare leverer ut som ett ark, vell? Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 Er ikke Norges Lover bare beregnet på.. eh, de derre folka.. uhm.. Som sagt, en russeavis er også en avis, og man må kunne stå inne for hva som publiseres. Nå er det vanlig og forventet at russeaviser går litt over streken, men dere klarer sikkert å finne på noe som er morsomt uten å henge ut mange intetanende personer som sikkert har det lite gøy fra før. Lenke til kommentar
MyBigMouth Skrevet 7. september 2007 Forfatter Del Skrevet 7. september 2007 Hehe, "de derre..." Greit, men da var det avklart. Skal ikke begynne å gå inn på hvordan man unngå disse reglene...da må jeg på et annet forum...*ho-ho* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå