varmit Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 Noen som har eller vet noe informasjon rundt keyloggers? Om det ikke blir missbrukt, er det da risiko for at det kan gjøre noe tull med maskinen til den som har programmet, eller den det blir brukt på? Bare for informasjonens del, jeg planlegger ikke å hacke noen.. Lenke til kommentar
radivx Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 Keyloggere er som mange andre tvilsomme sikkerhetsprogramvarer mulig å bruke både for og mot eier av maskinene. Jo mer luguber keylogger du bruker, jo større sansynlighet for at en kiddie fra Asia logger dine tastetrykk. Jeg ville aldri infisert min egen maskin med en keylogger, selv om jeg tviler på at den skader systemet mer enn at den garantert blir misbrukt av noen. Keyloggere overvåker nok litt mer enn det man tillater i Norge, så jeg vil faktisk tro at man kan få problemer dersom man logger andres bruk av DIN PC med en... Skaff heller et skikkelig brukersystem med aktivitetslogger. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 Keylogger fanger aktivitet (fra tastaturet som navnet sier). Keylogger av dårlig kvalitet kan gi uønsket skade og ustabilt system. Keylogger av kvalitet vil påvirke maskinens ydelse. Begge typer Keylogger vil stjele brukernavn/passord og sende disse til den eller de som står bak keyloggeren. En slik forsendelse kan være gjort på sekunder. Derpå blir brukernavn/passord misbrukt. Enkelte Keyloggere legger maskinen åpen for alle som vil inn på den, og kan inkludere maskinen i Bot.net slik at den kan benyttes til utsending av spam, angrep på andre maskiner eller annen kriminell aktivitet. Keyloggere kan ha mange funksjoner, hvorav bare noen er kjent for den som installerer keyloggeren frivillig. Keyloggere må likestilles med passordtyver. Lenke til kommentar
varmit Skrevet 8. september 2007 Forfatter Del Skrevet 8. september 2007 Skulle jeg brukt den måtte det i såfall være for å få tilbake passordet på min msn som en fyr endret, men tror ikke jeg gidder å installere. Skal visst være litt problemer med avinstallering og? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå