Varen Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 Vel, 30% er nok litt vel mye. Jeg har ikek noe å henvise til, men er ikke mennesker ca. 70-80% vann, og melk inneholder vel mer vann enn et menneske? Lenke til kommentar
hagfors Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 Melk kan knapt kalles en drikk engang. Du bruker mer væske på å fordøye melk enn du bruker på å drikke det. Hvorfor er forresten Olden med smak usunt? 9453885[/snapback] Rart ikke alle spedbarn som lever utelukkende av melk tørker ut og dør under ammeperioden da. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 Melk kan knapt kalles en drikk engang. Du bruker mer væske på å fordøye melk enn du bruker på å drikke det. Hva har det med saken å gjøre? Mener du at det er grunnen til at melk ikke kan kalles en drikk? 9453902[/snapback] Trådstarter er ute etter noe han kan drikke i stedet for vann med smak. Hvis "drikk" betyr "noe som forskyver væskebalansen i vannets favør", er ikke melk en drikk, og det er en slik forståelse av ordet jeg brukte. Det eneste som gjør at man kan kalle melk "drikke" at det er flytende, og "mat" er en mye bedre bås å putte det i. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 Melk kan knapt kalles en drikk engang. Du bruker mer væske på å fordøye melk enn du bruker på å drikke det. Hvorfor er forresten Olden med smak usunt? 9453885[/snapback] Rart ikke alle spedbarn som lever utelukkende av melk tørker ut og dør under ammeperioden da. 9454006[/snapback] Ja, for morsmelk er jo NØYAKTIG det samme som kumelk. Lenke til kommentar
hagfors Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 Ja, for morsmelk er jo NØYAKTIG det samme som kumelk. 9454032[/snapback] Farlig nære ja. Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 Melk kan knapt kalles en drikk engang. Du bruker mer væske på å fordøye melk enn du bruker på å drikke det. Hva har det med saken å gjøre? Mener du at det er grunnen til at melk ikke kan kalles en drikk? 9453902[/snapback] Trådstarter er ute etter noe han kan drikke i stedet for vann med smak. Hvis "drikk" betyr "noe som forskyver væskebalansen i vannets favør", er ikke melk en drikk, og det er en slik forståelse av ordet jeg brukte. Det eneste som gjør at man kan kalle melk "drikke" at det er flytende, og "mat" er en mye bedre bås å putte det i. 9454030[/snapback] Jeg drikker melk når jeg er tørst, det er bedre å drikke enn vann når jeg vil drikke noe som samtidig har smak. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 (endret) ... og menneskefordøyelsen fungerer jo NØYAKTIG likt gjennom hele livet. Spedbarn er innstilt på å leve på melk, det er ikke voksne. Det at menneskemelk er så likt kumelk tror jeg ikke før jeg får se det. Jeg leter etter kilder. Jeg drikker melk når jeg er tørst, det er bedre å drikke enn vann når jeg vil drikke noe som samtidig har smak. Fair enough, melk kan føles veldig forfriskende, men etter noen minutter, kjenner du deg egentlig mindre tørst da? Det gjør i hvert fall ikke jeg. ll mammal species produce milk, but the composition of milk for each species varies widely and other kinds of milk are often very different from human breast milk. As a rule, the milk of mammals which nurse frequently (including human babies) is less rich, or more watery, than the milk of mammals whose young nurse less often. ... Human milk is similar in flavor and texture to cow milk, but noticeably thinner and sweeter. Left in a cup, the cream will rise and form a thin layer. Altså, menneskemelk er atskillig tynnere og inneholder mer vann enn kumelk. Kalver drikker vann hele tiden. Konsistensen på morsmelk varierer forresten gjennom dagen og etter behov. Det er ganske kompliserte saker. Endret 8. september 2007 av Isbilen Lenke til kommentar
covah Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 Vel, 30% er nok litt vel mye. Tror du missforsto meg litt. Har man et infisert sår, og klemmer litt på det, tyter det ut en klar væske. Dette er kalt infeksjonsvæske. Hos kyr er det på samme måte. Mange kyrne har infiserte jur, og når man melker disse, kommer endel av infeksjonsvæsken ut sammen men melken. I værste tilfelle kan opptil 30% av "melken" være slik infeksjonsvæske. Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 Vel, 30% er nok litt vel mye. Tror du missforsto meg litt. Har man et infisert sår, og klemmer litt på det, tyter det ut en klar væske. Dette er kalt infeksjonsvæske. Hos kyr er det på samme måte. Mange kyrne har infiserte jur, og når man melker disse, kommer endel av infeksjonsvæsken ut sammen men melken. I værste tilfelle kan opptil 30% av "melken" være slik infeksjonsvæske. 9454201[/snapback] Hva er så farlig med det? Lenke til kommentar
covah Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 Vel, 30% er nok litt vel mye. Tror du missforsto meg litt. Har man et infisert sår, og klemmer litt på det, tyter det ut en klar væske. Dette er kalt infeksjonsvæske. Hos kyr er det på samme måte. Mange kyrne har infiserte jur, og når man melker disse, kommer endel av infeksjonsvæsken ut sammen men melken. I værste tilfelle kan opptil 30% av "melken" være slik infeksjonsvæske. 9454201[/snapback] Hva er så farlig med det? 9454502[/snapback] Som jeg skrev i først post, så pasteuriseres jo melken, dvs. at det ikke er farlig å drikke det. Men syns det er ufattelig uappetittenes å drikke infeksjonsvæseke. Får bilder i hodet på sår som det tyter væske ut av. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå