Gå til innhold

Leveringsproblemer hos dell


nogen

Anbefalte innlegg

shit. Jeg håper jeg får min Vostro 1500 (litt custom, 80gig istedenfor 120(?) og 9cellers batteri) i tide. Jeg har bestilt med her&nå, så finansieringsbanken burde få kontrakten i posten enten ikveld eller på mandag morgen. Da regner jeg med at Dell setter i gang bestillinga samme dag.

 

Hvis jeg må vente i 2 mnd, sliter jeg. Jeg trenger sårt en bærbar til høyskolearbeid. Jeg trenger en portabel løsning med Visual Studio og resten av kodefaenskapet egentlig :/ Jeg får håpe det går kjapt.

 

Men hvis det tar 3-4 uker, da er det snakk om kompensasjon. Men liksom, hva gjør man da? Man ringer jo ikke helt til kundeservice og sier "hei, jeg skal ha rabatt på faenskapet". Jeg tviler sterkt på at Dell vil så gjerne gi fra seg penger. Jeg betaler heller alle 7500 for å få PCen i tide, enn å få rabatt og vente i ukevis egentlig :p

 

edit: hei jarmo (L)

Endret av MrLeftfield
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
shit. Jeg håper jeg får min Vostro 1500 (litt custom, 80gig istedenfor 120(?) og 9cellers batteri) i tide. Jeg har bestilt med her&nå, så finansieringsbanken burde få kontrakten i posten enten ikveld eller på mandag morgen. Da regner jeg med at Dell setter i gang bestillinga samme dag.

 

Hvis jeg må vente i 2 mnd, sliter jeg. Jeg trenger sårt en bærbar til høyskolearbeid. Jeg trenger en portabel løsning med Visual Studio og resten av kodefaenskapet egentlig :/ Jeg får håpe det går kjapt.

 

Men hvis det tar 3-4 uker, da er det snakk om kompensasjon. Men liksom, hva gjør man da? Man ringer jo ikke helt til kundeservice og sier "hei, jeg skal ha rabatt på faenskapet". Jeg tviler sterkt på at Dell vil så gjerne gi fra seg penger. Jeg betaler heller alle 7500 for å få PCen i tide, enn å få rabatt og vente i ukevis egentlig :p

 

edit: hei jarmo (L)

9454071[/snapback]

 

 

Så fremt du har fått utsatt leveringstid, bør det ikke være stort problem å få rabatt.

 

Jeg skrev noe om hvordan du kan gå fram her:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=808591&st=220

 

Det viktigste er å behandle saksbehandler med respekt, og ikke gi de skylda for problemene.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Det er ikke kun LED-LCD det er problemer med. Leveransen av 19" panel (som tross alt er den mest populære skjermen i bedriftsmarkedet) er sterkt forsinket. På bakgrunn av dette har vi begynt å bestille våre maskiner med 20" wide i stedet (denne skjermen har normal leveringstid).

 

Så var det standardmaskinene til Dell da, Optiplex-serien kan leveres med Ati x1300pro, men dette kortet sliter også Dell med å få tak i for tiden, fikk da beskjed om at vi kunne få x2400 i stedet. Når man endrer en bestilling hos Dell, så fungerer det slik av man kansellerer den opprinnelige og oppretter en ny, med andre ord nye 7-10 dager leveringstid..sukk (dette er den store bakdelen med at hver og en maskin produseres etter bestilling er foretatt, fordelen er selvsagt at maskinen er ferskvare). Men ikke tro at problemene stoppet der, neida, x2400 er det også store vanskeligheter med å få tak i, så nå er vi nede på et halvgodt Nvidia-kort. Vår kontakt hos Dell skulle prøve å få maskinen sendt med fly, vel og bra det, men det har nå gått 6 uker siden opprinnelig bestilling! Og det til en bedrift som har 7-10 dagers leveringstid i sin avtale med Dell. Unødvendig å si at vi vurderer å gå over til HP, men også de har nok sine leveranseproblemer for tiden, ikke bare Dell som handler hardware fra Asia.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...