Gå til innhold

psp slår seg ikke på

Gjest Slettet+129837

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+129837

Hei...

Jeg har fått et problem i psp etter at jeg prøvde å bytte "themes" til psp-en :cry: , men jeg prøvde alt jeg kunne for å få den tilbake til den orginale "theme", men jeg gjorde et enda verre problem. :roll:

Når en slår på biosen til psp så kan du aktivere usb flash0 og flash1. jeg trodde hvis jeg slettet filene i den så kunne det fikse problemet, men nå slår seg ikke lyset til skjermen engang, :no: jeg slettet også sytem filene og nå kan jeg ikke koble tilbake veia usb slik at jeg får lasta ned filene tilbake... :ermm:

Så hva skal jeg gjøre? :hmm::hmm::cry::cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du trenger ikke et ekstra batteri egentlig. Jeg trengte ikke det når jeg brukte Pandora.

Man må resette batteriet til "normalt" etter at man har brukt Pandora, for at du skal kunne boote opp i XMB. Bruker du batteriet som "jigkick" battery, vil du bare boote opp i recovery moduset.

Du kan resette batteriet ved å plugge i strømmen, starte opp PSP'n(uten batteri i, men med strøm) så plugger du i batteriet, kjører programmet som kan modifisere batteriet og setter det til normalt igjen.

Sorry, men dette ble kanskje litt avansert... Håper du skjønner det! :)

Lenke til kommentar
Håper du har lært nå at man ikke leker med flash0 og flash1!
Hvorfor ikke? Kan man leke med flash0 og flash1, (og vet hva man gjør) åpner du mange muligheter. Lage en helt egnmodifisert psp. Du kan praktisk talt endre alt.

9527917[/snapback]

Men å leke med det uten å vite hva man gjør.. Da får man brick, og det er ikke noe morsomt. Om du får semi-brick så tar det tid å gjennopptrette det.. Nå som du kan fikse bricket PSP, så er det vel ingenting i veien for det utenom at det tar tid å fikse det..

Lenke til kommentar
Hvorfor ikke? Kan man leke med flash0 og flash1, (og vet hva man gjør) åpner du mange muligheter. Lage en helt egnmodifisert psp. Du kan praktisk talt endre alt.

9527917[/snapback]

Hvorfor ikke? Med utrykket "leker" mener jeg at man generelt ikke veit helt hva man gjør. Det at faktist trådstarter har prestert å slette flash minnet på PSP'n, burde gi enhver litt grøssninger nedover ryggen.

Jeg veit godt at man kan endre omtrent alt via flash. Men man burde virkelig vite hva man gjør, og være obs på at det alltid er en risiko for at man gjør noe galt.

Lenke til kommentar

9527917[/snapback]

Hvorfor ikke? Med utrykket "leker" mener jeg at man generelt ikke veit helt hva man gjør. Det at faktist trådstarter har prestert å slette flash minnet på PSP'n, burde gi enhver litt grøssninger nedover ryggen.

Jeg veit godt at man kan endre omtrent alt via flash. Men man burde virkelig vite hva man gjør, og være obs på at det alltid er en risiko for at man gjør noe galt.

9531459[/snapback]

Hvis man backer opp flash minnet (hvilket man alltid skal gjøre) er sjansen liten. Den eneste måten du kan bricke psp'en din på er som i dette tilfellet, slette hele flash0 uten mulighet for backup. Ha man backup går det fint. Det som evt kan skje er en semi-brick, men det fikses via recovery.

Du skal aldri drive med flash0 hvis du ikke vet hva som egentlig foregår. Jeg har drevet på med hacking av psp en god del, og vet hva konsekvensene er. Dette er et sjeldent tilfelle.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Gjest Slettet+129837

jeg kan ikke sende den til service fordi jeg har ikke noen garanti....og i tilleg har jeg ikke bare slettet enkelte system filer men også de filene til minnekortleser i psp-en...

det betyr at jeg kan ikke bruke heller minnekort fordi jeg slettet driveren til minnekort-leseren...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...