Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ikke lyd etter oppstart [LØST]

Anbefalte innlegg

Har nettopp innstallert noen nye deler på mitt gamle Asus A8N SLI Deluxe hovedkort, og nå fungerer ikke lyden lengre.

For å være helt presis får jeg oppstartsmelodien til Windows på venstre høyttaler første gang jeg logger på en konto etter å ha startet maskinen, men deretter kommer det ikke en lyd.

Første gang jeg startet opp maskinen kom det lyd i venstre høyttaler og i hodetelefonene koblet til frontutgangen, men dette gav seg etter et par minutter da jeg skulle sjekke om ledningene satt ordentlig. Etter dette har situasjonen vært som over.

Jeg har innstallert Real alternative, QuickTime alternative, Asus DVD spiller, Ashampoo Photo Manager og WMP som (så langt jeg vet) kan påvirke lyden. I tillegg har jeg et kontrollprogram fra RealTec som har lydbrikken på hovedkortet.

Kjører Windows XP home.

Tror ikke det er hardwareproblemer da det som sagt kommer lyd, selv om det bare er i en høyttaler.

Edit:

Testet tipset fra smoke, og dermed var lyden tilbake.

For eventuelle andre som opplever samme problem, dette er hva jeg gjorde:

1. Plugget ut høyttalerene før jeg startet maskinen, men lot hodetelefonene stå i utgangen i front av maskinen.

2. Når jeg logget på var det lyd i begge kanaler.

3. Satte igang en lydtest med 8 kanaler.

4. Prøvde hodetelefonene i alle utganger fra hovedkortet bak, og jammen var det ikke lyd. (Husker desverre ikke om det kom lyd umiddelbart, eller om jeg måtte bytte utgang et par ganger før det kom lyd).

5. Plugget tilbake høyttalerene, og det var lyd.

6. Forsøkte å plugge inn og ut hodetelefonene i fronten. Oppdaget da at disse vil ta lyden fra høyttalerene, mao at jeg ikke kan ha lyd i begge samtidig... Men lyden fungerte hele tiden.

Endret av waerg34g
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal prøve meg frem med litt varierende kombinasjoner...

Har en følelse av at et eller annet program roter med lyden, eventuellt at det er en sammenheng mellom utgangene i front og bak på maskinen. Var i utgangspunktet veldig fornøyd med at jeg kanskje kunne slippe å plugge ut og inn hodetelefonene hver gang jeg skulle bruke dem, men tok kanskje feil.

Har forøvrig hatt litt trøbbel med dårlige kontakter før, så eventuelt blir det åpning og rensing av kontakter...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...