xantarion Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 (endret) Har et lite problem, kanskje noen andre her har hatt samme? Skjermkort: Hightech ATI x1900xt 512mb PCIe Når datamaskinen har vært avslått en periode (f.eks. over natta), så kommer det ikke noe bilde på skjermen når jeg starter PC-en. Dvs. skjermen går rett i hvilemodus. Skrur jeg maskinen av og på et par ganger, så hender det jeg har flaks og alt virker som normalt. I dag tidlig ville det ikke komme noe bilde uansett hvor mange ganger jeg skrudde den av og på Kjøpte et nytt skjermkort, og PC-en starter som den skal. Dette har jeg prøvd: -Byttet skjermkabel -Byttet skjerm Endret 7. oktober 2007 av xantarion Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 Test med en ny strømforsyning (PSU) Lenke til kommentar
xantarion Skrevet 16. september 2007 Forfatter Del Skrevet 16. september 2007 (endret) Nå har maskina virker i et par dager uten problemer. Selv om det ikke kommer bilde på skjermen, så starter resten av maskina som normalt. Vifter går, harddisk durer og windows virker til å laste fint (antar jeg). Tror ikke det er feil med power til skjermkort. Hvis skjermkortet ikke får strøm, så vises et bilde med rød tekst som forteller at man MÅ kople til strøm på skjermkortet. (Dette bildet har ikke poppet opp de gangene feilen oppstår). Dette har jeg også gjort: -Kjørt Hot CPU Tester Pro 4 (full test, 4-5 timer); ingen feil. -Kjørt 4-5 passes med Memtest86; ingen feil. -Prøvd begge/byttet til den andre PCIe kontaktene fra PSU; hjalp ikke. -Nappet ut lydkort;hjelp ikke (ikke at jeg trodde det ville hjelpe heller....) -Monitorert CPU temp konstant, den går ikke over 55 grader. -Skjermkortet ligger på 40 grader idle, noe som jo er bra. -Gått over alle kontakter, for å sjekke at alt står plugget som det skal. Mer specs: PSU: Fortron-Source Epsilon 700w Display: Hightech ATI x1900xt 512mb CPU: Intel E6600 Er dere enige med meg at skjermkortet er "på tur"? Kjedelig å sende inn, for så bare få det samme kortet tilbake med faktura og "ingen feil funnet". Lurer på om Netshop tester så grundig (og over såpass mange dager) at feilen oppstår... Endret 16. september 2007 av xantarion Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Jeg sliter med det samme problemet som deg. Jeg har følgende system: Asus P5W 64 PRO E6600 Corsair Dominator PC9136 HIS Radeon X1800XT PSU: Mist 500w Rev.1 Cpu og skjermkort er vannkjølt, temp er NULL problem.. Jeg tror det er hovedkortet som kan være problemet, fordi jeg har byttet frem og tilbake på minnebrikker, jeg har prøvd et nVidia 6600GT skjermkort, samt et gammel S3 pci-skjermkort, uten å få bilde, og det virker som windows booter som normalt.. Hva slags hovedkort har du? Lenke til kommentar
xantarion Skrevet 18. september 2007 Forfatter Del Skrevet 18. september 2007 (endret) Jeg har Gigabyte 965DS4 rev1.0 hovedkort. Leverte skjermkortet mitt inn til service hos Netshop på mandag. Satt inn et nytt skjermkort i mellomtiden. Har ikke hatt noe problemer hittils. (sjøl om netshop mente det sannsynligvis var hovedkortet, og ikke skjermkortet, som var problemet. Når man hadde pipe-kode-feilmelding var det som regel hovedkort. Da har je lært noe nytt, bra ). Koplet til pcspeaker også (glemte at det ikke var i kabinettet mitt, Antec P182.. kanonbra kabinett ). Fikk feilkoden "beeeep, bip, bip" .. fritt oversatt: "feil på video adapter" Endret 18. september 2007 av xantarion Lenke til kommentar
xantarion Skrevet 6. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2007 Skjermkortet var defekt ja. Netshop har sendt meg et annet brukt x1900xt 512mb tilbake (ikke samme merke engang). Men, men; det er lov å gjøre en glipp bare en retter den opp. Sendte de en e-post der jeg sa fra at jeg hadde fått et brukt skjermkort av de, til tross for at de pr. telefon sa at det ikke var noe problem å få pengene tilbake dersom kortet var defekt. Regner med at dette ordner seg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå