-Jungeldyret Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 Hei, jeg lurer på i hvilken hellig skrift de enkelte delene er ordnet i rekkefølge etter lengden? Altså, det lengste "kapittelet" først, og det korteste til slutt. Noen som vet? Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 (endret) Koranen, er det ikke? Edit: The Qur'an consists of 114 chapters of varying lengths, each known as a sura. Each chapter possesses a title: usually a word mentioned within the chapter itself. In general the longer chapters appear earlier in the Quran, while the shorter ones appear later. As such, the arrangement is not connected to the sequence of revelation. Each chapter commences with the bismillah ir rahman nir rahimm,[27] an Arabic phrase meaning ("In the name of God, Most Gracious, Most Merciful"), with the exception of the ninth chapter.[28][29] Endret 7. september 2007 av Lycantrophe Lenke til kommentar
-Jungeldyret Skrevet 7. september 2007 Forfatter Del Skrevet 7. september 2007 Takk, jeg synes jeg husket at det var Koranen, men husket ikke. : ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå