Gå til innhold

Stupebrett, en fin vinterdag i 2005

Madmax500

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Stilig bilde, men du kunne godt ha funnet noe til å fikse de skadene på landskapet som du selv hadde forårsaket. Det er litt lurt å se slike åpenbare objekter før man labber avgårde med pailabbene sine over alt. Det er altså godt sett og skutt, men en anelse for seint.

9445480[/snapback]

I Know. Det var bare det at dette bilde er tatt før jeg ble mer lidenskapelig opptatt av fotografering, og ja jeg har lært litt siden den gang (var derfor jeg kommenterte det i første innlegget).

Ellers noen kommentarer om lys, utsnitt, komposisjon etc...?

Lenke til kommentar
Ødelegger litt at jeg hadde gått på snøen der før bildet ble tatt. Er fint lys på senvinteren hvertfall. Er et gammelt bilde jeg gravde frem fra arkivet.

Hva med utsnittet her:

9445857[/snapback]

Ble litt for lite i bunnen synes jeg, det blir hengende litt i løse lufta.

Lenke til kommentar

Naar du foerst hadde oedelagt motivet med fotspor, kunne du ha tenkt kjapt og brukt det til din fordel. Du kunne ha laget noen fotspor utover paa stupebrettet og rygget forsiktig ut igjen for aa skape en historie. Fotavtrykkene i forrgrunnen kunne man lese som usikkerhet foer man gaar ut paa brettet....

Synes ogsaa at du kunne ha ungaatt at fjellene i horisonten blir liggende bak de horisontale bjelkene. (Men det er jo saa innmari mye man skal proeve aa huske paa da)

Ellers saa liker jeg veldig godt komposisjonen.

Lenke til kommentar
Fint motiv! Likte best utsnittet ditt i første post. Enig i at fotsporene ødelegger litt, men ikke så mye. Har du stil hvitbalansen slik med vilje, eller ble det bare slik? Det skapte jo en kult effekt, selv om det kanskje var litt mye rødtoner.

9446807[/snapback]

Hvitbalansen er ikke stilt sånn med vilje. Det er rett og slett et resultat av det fine lyset du har på vinteren (kan også få det på ettermiddager på høsten, som nå).

Lenke til kommentar

Fint bilde, første utsnitt var best. Er det litt skeivt, eller har jeg bare sovet litt lite i natt? Viktig å rette opp når det er vann det er snakk om ellers skurrer det fort. Men det kan hende det bare er rekkvekret og ikke vannet jeg ser på. Sporene plager meg ikke her.

PM: Du er jo nødt til å være innfødt bergenser, ingen andre som sier pailabber... Jaja, du kan jo være grei for det.

Lenke til kommentar
Å? Jeg klarer ikke høre det for meg på noe annet enn syngende bergensk; pailabbar :) Men så har jo ikke jeg bodd overalt i vårt langstrakte land, da.

9460182[/snapback]

Jeg vet om mange som sier det! Jeg har bodd litt her og der og de aller fleste jeg har vært borti sier det! Så det er nok ikke bare i bergen!

Lenke til kommentar

He he he. Den var jo litt skjønn da, Si. Du bor jo i Bergen selv. Desverre er jeg nok fremdeles som reservebergenser å regne, etter 20 år i byen. Jeg får nøye meg med å være en verdensmann, kremt.

Edit: Vi sier nok pailabber lenger sør på vestlandet også.

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar
Pent motiv med fine linjer. Feil hvitbalanse? Syns det er et rosaskjær i bildet. I tillegg er horisonten litt skjev. Likte versjonen til k-ryeng best.

9463491[/snapback]

Rosaskjæret er ekte (les lengre opp i posten). Horisonten er ikke skjev, du blir nok litt lurt av rekkverket her :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...