Gå til innhold

DVI-VGA overgang, ingen bilde

JuB

Anbefalte innlegg

Hei,

skal ha en overgang fra DVI til VGA, har kun VGA inn på prosjektor. Men når jeg kobler den til får jeg ikke bilde, men kobler jeg DVI kablen direkte inn i en lcdskjerm får jeg bildet. Så setter jeg på overgang å kobler til prosjektor får jeg ikke bildet. Dette er i tillegg koblet gjennom en DVI-splitter-boks, 1 DVI og 2 DVI ut (kloning).

Har prøvd forskjellige DVI-VGA overganger, men ingenting hjelper. Finnes det andre typer overganger som kan fungere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her er vel trolig feilen enten at du bruker en kabel som overfører bare DVI-D (de fleste gjør vel det), eller at splitteren bare overfører DVI-D, som hårek peker på. Begge DVI kablene jeg har er DVI-D kabler, dvs de sender ikke analogt signal i det hele. Noe som er logisk, da skjermen har ikke behov for signalet.

Kan jo være at skjermkortet bare har DVI-D, men det ser jeg som lite sannsynlig.

Har du prøvd å sette overgangen direkte på en av DVI portene på skjermkortet. Har du sjekket alle steder at det er DVI-I kontakter, kabel etc. Se linken til til hårek for å finne ut hvilke grensesnitt du har.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...