mle Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 Fikk mitt nye D80 kamera i posten i dag :!: . Bestilte kit med 18-70 mm, og et Sigma 70-300 objektiv. Etter oppladning av batteri har jeg nå fløyet rundt og tatt bilder av litt forskjellig. Frustreres imidlertid av en sort flekk på alle bildene jeg tar - UAVHENGIG av hvilket objektiv jeg bruker. Flekken er alltid bittelitt inn fra høyrekanten, ca midt på bildet. Ser ved innzooming ut som om man har brukt "spray-funksjonen" i paint og tegnet en flekk. Noen som vet hva dette skyldes - og hva jeg kan gjøre med det? Takker for tilbakemeldinger..! Lenke til kommentar
Anew Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 Ikkeno' å uroe seg for. Det er nok støv på bildebrikken, som er et uungåelig "problem" med speilrefleks. Fjernes lett med en "ørepumpe" som du får kjøpt på apoteket. Ikke bruk komprimert luft, ikke bruk pusten, ikke bruk Q-tips, ikke bruk en pensel. Bruk tørr og fin luft fra en ørepumpe. Se i den seksjonen av instruksjonsboken, som på engelsk heter "Caring for your camera" for hvordan du går frem. Lenke til kommentar
berland Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 Vil tippe du har fått en støvflekk på bildebrikka. Kjøp en øreblåser på apotek, og blås luft på brikka. Ikke bruk din egen pust. Etterpå tar du bilde av en hvit vegg, fokus på uendelig og ca. f/16, så sjekker du på skjermen på kameraet om flekken er borte. Lenke til kommentar
mle Skrevet 7. september 2007 Forfatter Del Skrevet 7. september 2007 Takker for kjappe tilbakemeldinger ! Jeg fant en grei forklaring i manualen for hvordan jeg løfter speilet og får blåst litt... ...ut og kjøpe blåse-dings... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå