Gå til innhold

Må man innst. XP på nytt?

Anbefalte innlegg

Er det sant at det er sånn at når man har endret mye i delene på dataen så lønner det seg å formatere og legge inn XP på nytt?

Etter at jeg innstallerte XP har jeg byttet skjermkort (2 ganger), satt inn en ny harddisk i tillegg, satt inn mye mer RAM, byttet ut CD-brenner med DVD-brenner, satt inn trådløst-kort (og byttet det ut med et annet) og fjernet et firewire-kort. :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trengte ikke installere windows xp på nytt når jeg byttet alt. Fra AMD cpu -> Intel cpu, s754 hk -> intel p965, ddr ->ddr2, og skjermkort.

Skal det sies at Os mitt var ganske nyinstallert, og jeg hadde tenkt å installere Vista på en annen partisjon når alt var ferdig. Men den XP-installasjonen funger enda veldig bra.

Lenke til kommentar

Funket fint for meg. Fikk opp en bunsj med meldinger fra tray om ny hardware og installasjon av drivere og sånt, men når det var installert så var alt gulle godt.

Har sikkert satt sine spor på et slags vis, men jeg er ikke så opptatt av de små forringelsene som enn måtte ha skjedd. Om det mangler 1000poeng på 3DMark så går jeg ikke akkurat av skaftet av den grunn.

Men det skal sies at jeg ikke brukte OS-et mange ukene etterpå da.

Lenke til kommentar

et problem man ofte får når man bytter HK er BSoD i oppstart, og man kommer ikke inn i sikkerhetsmodus engang. om man først kommer inn, og får lakt inn drivere osv, er det normalt sett ikke nødvendig å reinstallere, men det kan lønne seg om det oppstår ustabiliteter eller problemer selv etter å ha ryddet opp litt i systemet. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...