Bruker-88036 Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 Er det sant at det er sånn at når man har endret mye i delene på dataen så lønner det seg å formatere og legge inn XP på nytt? Etter at jeg innstallerte XP har jeg byttet skjermkort (2 ganger), satt inn en ny harddisk i tillegg, satt inn mye mer RAM, byttet ut CD-brenner med DVD-brenner, satt inn trådløst-kort (og byttet det ut med et annet) og fjernet et firewire-kort. Lenke til kommentar
S.M. Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 Tror ikke det skulle ha noe å si på de delene , men skulle du skifte hovedkort så kansje det ja.. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 7. september 2007 Forfatter Del Skrevet 7. september 2007 Det var det jeg håpet på å høre. Jeg lar være da. Lenke til kommentar
Nessi Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 Trenger nokk ikke å re-installe pga dette nei, hadde det vært HK så burde du vel ha skiftet. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 Dette er noe det lønner seg å gjøre fra tid til annen uansett, og det er langt ifra så skummelt som du tror. Unnagjort på under en time hvis du har alt klart på forhånd, og gud så deilig det er med helt fresh windows-installasjon. Lenke til kommentar
Goodall Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 Som S_tone_meg sier, ved hovedkort bytting og i neon tilfeller cpu så er nok en ny innstalering av windows det som må til. Men stort sett alt annet kan man bytte i hytt og pine Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 7. september 2007 Forfatter Del Skrevet 7. september 2007 (endret) Hvorfor lønner det seg? Jeg er forresten sånn at om jeg tror jeg har alt klart så mangler det noe allikevel. Også har jeg noen tusen bilder på maskinen, riktignok ikke på den harddisken som XP ligger på. (til isbilen..) Endret 7. september 2007 av pybalto Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 Fordi det bygger seg opp uante mengde ubrukte programmer, drivere og annet ræl etter hvert som får maskinen til å jobbe tregere. Å bare avinstallere disse er ikke bra nok, da det ofte blir liggende noe igjen. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 7. september 2007 Forfatter Del Skrevet 7. september 2007 Akkurat.. men hva om man kjører sånne ryddeprogram. Ccleaner o.l., er det ikke akkurat sånt de programmene fjerner? Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 Til en viss grad, men det beste vil alltid være å kjøre en reinstallasjon. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 7. september 2007 Forfatter Del Skrevet 7. september 2007 Jeg får tenke litt på det da. Det er jo egentlig ikke sånn at jeg opplever noe problemer. En og annen sjelden gang henger det litt, men det er vel normalt vil jeg tro. Takker for svarene, her i hardware får man som regel raskt svar også. Lenke til kommentar
tevil Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 Trengte ikke installere windows xp på nytt når jeg byttet alt. Fra AMD cpu -> Intel cpu, s754 hk -> intel p965, ddr ->ddr2, og skjermkort. Skal det sies at Os mitt var ganske nyinstallert, og jeg hadde tenkt å installere Vista på en annen partisjon når alt var ferdig. Men den XP-installasjonen funger enda veldig bra. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 7. september 2007 Forfatter Del Skrevet 7. september 2007 Trengte ikke installere windows xp på nytt når jeg byttet alt. Fra AMD cpu -> Intel cpu, s754 hk -> intel p965, ddr ->ddr2, og skjermkort. Du bare slo på og alt virket? Da kan det vel ikke være noe problem vil jeg tro. Lenke til kommentar
tevil Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 Funket fint for meg. Fikk opp en bunsj med meldinger fra tray om ny hardware og installasjon av drivere og sånt, men når det var installert så var alt gulle godt. Har sikkert satt sine spor på et slags vis, men jeg er ikke så opptatt av de små forringelsene som enn måtte ha skjedd. Om det mangler 1000poeng på 3DMark så går jeg ikke akkurat av skaftet av den grunn. Men det skal sies at jeg ikke brukte OS-et mange ukene etterpå da. Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 et problem man ofte får når man bytter HK er BSoD i oppstart, og man kommer ikke inn i sikkerhetsmodus engang. om man først kommer inn, og får lakt inn drivere osv, er det normalt sett ikke nødvendig å reinstallere, men det kan lønne seg om det oppstår ustabiliteter eller problemer selv etter å ha ryddet opp litt i systemet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå