brolle Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 Har nettopp reinstallert en pc på jobb og så har denne fått feil navn når man ser hvilke maskiner som er tilknyttet den aktuelle workgroup under mine nettverksteder.Hvordan kan man egentlig forandre navnet sånn at tilkoblingene til serveren fungerer igjen. Lenke til kommentar
ozone Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 Ikke helt enkelt å forstå spørsmålet ditt, men hvis du skal endre navn på maskinen så gjøres det enklest ved å høyreklikke på "min datamaskin" velge "egenskaper" og så "datamaskinnavn" og "endre"-knappen nederst Lenke til kommentar
Drittsekken Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 Tror faktisk at hvis man har skrevet noe inn i beskrivelse så er det dette som viser og ikke navnet på maskinen. Lenke til kommentar
Oustein Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 Har på en måte samme problemet, fikk ny Bærbar PC. Som da er Vista. Har veldig lyst å flytte ting fra gamle PC'en over til nye, men kan ikke det pga. att Vista er i noe som heter workgroup å XP'en er Mshome. Får endret det på XP'en men finner da fortsatt ikke gamle PC'en på nye. Vær så snill å hjelp Lenke til kommentar
Drittsekken Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Jeg kjenner ikke til Vista, men man skal ikke trenge å være i samme arbeidsgruppe for å kunne dele filer. Åpne Windows utforsker, i adresse linjen skriver du "\\192.168.0.10" (adressen byttes selvølgelig ut med adressen til den maskinen du skal inn på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå