Windoge Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 Sendte inn en stippendsøknad til Lånekassen for 10 dager siden. I følge "Mine sider" på Lanekassen.no har de for høsten ikke registrert noen søknad fra meg. Skal det virkelig ta så lang tid å registrere en søknad i systemet, eller skal jeg bekymre meg for at noe har skjedd med den? Lenke til kommentar
Wanita Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 Vel etter at skolen har begynt kan jo ting ta opp til 8 uker! Men det er litt rart at de ikke har registrert mottatt søknad! Det er jo "bare" å ringe å høre! Tar jo lang tid å komme gjennom på tlf! Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 7. september 2007 Forfatter Del Skrevet 7. september 2007 Dersom du får kontakt med en av kundebehandlerne, kan de som regel ikke annet enn å memorere Lanekassen.no veldig godt. Selve saksbehandleren på din søknad når du aldri frem til. Lenke til kommentar
Thoz Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 Jeg søkte i slutten av juli. Fikk gjeldsbrev i går, så jeg får nok penger snart. Men det tok jo ganske lang tid! Lenke til kommentar
MindB Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 Tok ca. 2 1/2 uke før jeg fikk svar... Fikk ikke stipend Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 8. september 2007 Forfatter Del Skrevet 8. september 2007 Men jeg snakker ikke om behandlingstid. Lånekassen burde vel ha registrert søknaden min når jeg sendte den inn for 2 uker siden? Når den først er registrert, DA begynner behanldingstiden. "Mine sider" sier at de ikke har fått noe søknad fra meg ennå. Lenke til kommentar
Pjotrik Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 Det smarteste er nok å ringe og høre, selv om det kan ta lang tid å få hjelp. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 10. september 2007 Forfatter Del Skrevet 10. september 2007 Ja, men du får som sagt bare prate med en kundebehandler som ikke kan lete frem noe annet enn deg selv. Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Det tok ca 2 uker fra jeg sendte inn til jeg fikk bekrefta at de hadde motatt den, det kan ta 1 - 3 uker før de får bekreftet motatt søknadene, kommer ann på når skolen har sendt den. ~ Mortis360 Lenke til kommentar
nordin Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 (endret) Jeg søkte 20. august og hadde penga på konto en uke senere. Og det til tross for at jeg befinner meg på andre siden av jordkloden. Overraskende bra av Lånekassa. Endret 10. september 2007 av nordin Lenke til kommentar
Tee-Zee Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Jeg tror Lånekassen proriterer lån til utenlandsstudenter først, deretter borteboere, for så å ta de som bor hjemme til sist. Ganske forståelig, egentlig. Jeg sendte inn min søknad om lån i begynnelsen av juli, og hadde pengene på konto en måned senere. Lenke til kommentar
Holliday Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 I mitt tilfelle så søkte jeg i siste uka av sommerferien, fokk svar ca 2 uker senere, henta brevet mitt, sendte inn den greia, og fikk pengene på kontoen nå rett før helga. En kamerat har ikk engang fått svar enda han heller, enda han søkte et par dager etter meg, så jeg tenker at det er forskjellig for de fleste. Du får sikkert svar snart, ellers så kan du vel snakke med rådgiveren på skolen din. Vår rådgiver har hvertfall utrolig med peiling, og klarer hva det skal være når det gjelder lånekassen. Lenke til kommentar
petterpann Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Er det forskjellig behandlingstid på søknad for "vanlig" videregående opplæring, og søknader for "annen" opplæring som har en annen blankett? Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Du kan jo høre med skolen om de har sendt søknaden. I fjor skjedde det at et par i klassen min sine søknader, ikke hadde blitt sendt. Dette fant de ikke ut før mange måneder. Ellers så tok det selv ganske mye lengre tid enn alle de andre i klassen før det stod på mine sider at søknaden var registrert. Sendte den inn andre skoledag. Det er nok helt tilfeldig. Lånekassen får inn flere tusen søknader, og det er begrenset hvor mange de kan registrere på en gang, så det tar litt lengre tid for noen. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 16. september 2007 Forfatter Del Skrevet 16. september 2007 Etter man har sendt inn gjeldsbrevet, tar det lang tid før man har pengene på konto da? Lenke til kommentar
Tee-Zee Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Tar nok ikke mer enn maks én uke, tror jeg. Tok ikke mer enn 3 dager for meg. Men igjen så tror jeg det kommer an på om du er utenlandsstudent eller ei. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Jeg vet hva du kan bruke noe av pengene til, når du får dem.... Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 (endret) Send meg gjerne en PM ^Th0mas^. (Har sendt deg mange - gjør regning med at du får dem) Endret 25. september 2007 av Spragleknas Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå