Gå til innhold

Lånekassen, hvor lang tid skal det egentlig ta?

Windoge

Anbefalte innlegg

Sendte inn en stippendsøknad til Lånekassen for 10 dager siden. I følge "Mine sider" på Lanekassen.no har de for høsten ikke registrert noen søknad fra meg. Skal det virkelig ta så lang tid å registrere en søknad i systemet, eller skal jeg bekymre meg for at noe har skjedd med den?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I mitt tilfelle så søkte jeg i siste uka av sommerferien, fokk svar ca 2 uker senere, henta brevet mitt, sendte inn den greia, og fikk pengene på kontoen nå rett før helga.

En kamerat har ikk engang fått svar enda han heller, enda han søkte et par dager etter meg, så jeg tenker at det er forskjellig for de fleste.

Du får sikkert svar snart, ellers så kan du vel snakke med rådgiveren på skolen din. Vår rådgiver har hvertfall utrolig med peiling, og klarer hva det skal være når det gjelder lånekassen.

Lenke til kommentar

Du kan jo høre med skolen om de har sendt søknaden. I fjor skjedde det at et par i klassen min sine søknader, ikke hadde blitt sendt. Dette fant de ikke ut før mange måneder. Ellers så tok det selv ganske mye lengre tid enn alle de andre i klassen før det stod på mine sider at søknaden var registrert. Sendte den inn andre skoledag. Det er nok helt tilfeldig. Lånekassen får inn flere tusen søknader, og det er begrenset hvor mange de kan registrere på en gang, så det tar litt lengre tid for noen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...