ilpostino Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 (endret) Jeg sitte rpå et system med Exchange og Outlook 2003. I Outlook har jeg åpnet en felles postboks og skulle gjerne har en søkemappe med Uleste elementer tilknyttet denne kontoen. Jeg har delt alt annet av Inboks, sendte, Slettet mail osv med denne kontoen men ikke søkemappene. Noen som vet om dette er mulig? edit: endret topic noe Endret 2. oktober 2007 av ilpostino Lenke til kommentar
greigutt Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 Tilleggsspørsmål fra meg: Noen som har brukt "Open these additional mailboxes"? Jeg får "unable to expand folder" selv om jeg har delt innboks. Eneste måten jeg får expandet er hvis jeg går inn i AD og gir full mailbox right. Åpner du mailboxen med fil -> open eller med additional mailboxes? /greigutt Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 9. september 2007 Forfatter Del Skrevet 9. september 2007 Tilleggsspørsmål fra meg: Noen som har brukt "Open these additional mailboxes"? Jeg får "unable to expand folder" selv om jeg har delt innboks. du har delt på postboksnivå også, ikkesant? Lenke til kommentar
greigutt Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Tilleggsspørsmål fra meg: Noen som har brukt "Open these additional mailboxes"? Jeg får "unable to expand folder" selv om jeg har delt innboks. du har delt på postboksnivå også, ikkesant? 9461712[/snapback] Har prøvd litt forskjellig, men deler jeg innboks i Outlook får jeg ikke til å legge til additional mailbox, men får det til når jeg gir full mailbox rights i ad(kanskje ikke så rart) Idag forsøkte vi å bruke delegate(via Outlook), men fikk feilmelding om at vi ikke hadde rettigheter, litt merkelig, men har ikke titta så mye på det..... /greigutt Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 11. september 2007 Forfatter Del Skrevet 11. september 2007 de gangene jeg har gjort det har jeg gjort det i Outlook. Høyreklikk på Postboksen du vil dele -> Klikk deling og velg hvor mye folk skal se. Når du sier at du gjør det i AD så gjør du det på mailserveren, ikkesant? såvidt jeg vet går det kun på at folk kan videresende epost på dine vegne men de skal ikke ha noen lese-rettigheten på din epost/kaldener. Lenke til kommentar
greigutt Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 de gangene jeg har gjort det har jeg gjort det i Outlook. Høyreklikk på Postboksen du vil dele -> Klikk deling og velg hvor mye folk skal se. Når du sier at du gjør det i AD så gjør du det på mailserveren, ikkesant? såvidt jeg vet går det kun på at folk kan videresende epost på dine vegne men de skal ikke ha noen lese-rettigheten på din epost/kaldener. 9470087[/snapback] Men kan du da åpne additional mailbox eller åpner du med fil -> åpne annen brukers mappe? Jeg gjør det i ADUC, på "Mailbox rights". /greigutt Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 11. september 2007 Forfatter Del Skrevet 11. september 2007 Jeg gjør det i ADUC, på "Mailbox rights". skal du bruke ADUC -> Mailbox right så må du inn på mailserveren og ordne og det var det jeg mente. da er vi enige. Men kan du da åpne additional mailbox eller åpner du med fil -> åpne annen brukers mappe? I Oulook kan du legge til andres postbokser ved å trykke Verktøy -> E-postkontoer. jeg har lagt ved skjermdump som forklarer hva jeg mener her. Lenke til kommentar
greigutt Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Da har jeg funnet ut hva som var feil. For at delegates (i Outlook) skal fungere må brukeren ha allow på READ PERSONAL INFORMATION & WRITE PERSONAL INFORMATION i SELF( i AD, på security-tab). Etter at jeg satte dette kan bruker selv delegere de elementene av mailboks han vil, og man får åpnet additional mailboks med de elementene bruker har delt. Sikkert mange som visste dette, men det var nytt for meg. Det var visst en kb som i utgangspunktet skapte problemet.. /greigutt Lenke til kommentar
greigutt Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Ja, er på den måten du viser der jeg har forsøkt å legge til, men har da kun fått til etter å ha gitt full mailbox rights i ad/exchange. Men har som jeg skriver i forrige post nå fått til å benytte "delegate" fra Outlook til å dele de mappene bruker vil.... Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 2. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2007 jeg løste problemet men jeg tenkte jeg skulle "avslutte" denne tråden ved å komme med en tilbakemelding. det var som greigutt sa, gi rettigheter på exchange-serveren så gikk alt meget bedre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå