2bb1 Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 Hei, sitter i en invitasjons-komiteé i klassen min hvor vi skal invitere diverse norsk-lærere til en boklansering. I den sammenhengen fikk jeg som oppdrag å lage en proff/formell og samtidig hyggelig/stilig e-post. Men hvordan i alle dager gjør man det?! Med e-post tenker jeg på tekst, men skal tydeligvis ha inn litt bilder e.l., evt. legge ved et vedlegg. Tips til layout på mailen eller generelle tips til "hvordan lage en bra e-mail"? Høres helt rart ut, men... ja. Lenke til kommentar
pertm Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 Du må nok bruke HTML. Vet ikke hvordan du gjør dette i email selv om jeg kan HTML. Problemmet med bilder i email er at de fleste skrur dem av pga av at det kan være uønsket kode i dem og det derfor mange steder er satt opp slik at man må velge å se bildene. Lenke til kommentar
C-angel Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 Min anbefaling er og IKKE lage masse dill-dall i e-posten. Lag invitasjonen i et annet fomat og som vedlegg. Det er så mange forskjelige måter e-post klientene behandler meldinger på, så det som ser bra ut hos deg (bilder spesielle fonter etc) kan hos mottaker bli ren tekst og uten bilder. Lenke til kommentar
dePt Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 Hva med å lage hele mailen ferdig som et bilde e .jpg format, for så å legge hele invitasjonen som et vedlegg? trenger vel ikke skrive hele invitasjonen "rett på" mailen? Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 7. september 2007 Forfatter Del Skrevet 7. september 2007 (endret) Nei, bilde blir for noobish mr. Vi gjør som C-angel foreslo, takker for hjelpen. Endret 7. september 2007 av 2bb1 Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 Og ikke send den ut som .doc-fil. Jeg blir så forbanna hver gang jeg får en .doc-fil. En PDF-fil er mye greiere, og du er sikret at ting ser ut sånn som det skal gjøre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå