Skavold Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 Hei og hopp. Jeg holder på å lage nettverk til mitt skytterlag i forbindelse med innkjøp av elektroniske skiver og denslags. Jeg har kommet et godt stykke, se på bilde under. Forklaring: 1: Skyttergrav. Herifra går det signalkabel til standplass 2: Standplass 3: Skytterhuset. Her samles folket under stevner --- a: arbeidsstasjoner, både bærbare og stasjonære på både standplass (2) og skytterhus (3) b1: Linksys WRT54GL modifisert med White Russian programvare b2: Linksys WRT54GR (Rangebooster). Standard router med Rangebooster for ekstra rekkevidde. c: Signalkabel mellom skyttergrav (1) og standplass (2) --- Mellom 2 og 3 er det forholdvis stor avstand, og det er derfor jeg må ha egen boks ved standplass. PCer klarer ikke ta i mot signal der inne. Sånn som det står nå fungerer det litt. I begynnelsen fungerer det, men det er kun på lave hastigheter på grunn av svakt signal. Etterhvert så detter det helt ut, og router b1 må restartes for å få tak i signalene på nytt. Spørsmålet er som følger: Er det mulig å oppgradere antennene på en WRT54GL for å øke signalstyrken? Det viktigste er at det fungerer stabilt, så det trenger ikke være maksimal hastighet til enhver tid, bare oppetiden er hundre prosent. Pris er VIKTIG, ettersom dette går på rent dugnadsarbeid og vi gjerne kunne tenkt oss å få dette utstyret sponset. Takker for all respons! Lenke til kommentar
trydis Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 Dette er iallefall en billig løsning http://itavisen.no/sak/396037/Doble_WiFi-r...luminiumsfolie/ Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 10. september 2007 Forfatter Del Skrevet 10. september 2007 Hehe, takker for tipset, men vil nok helst ha en litt mer permanent løsning. Anlegget kommer nok til å bli brukt av en del ukyndige folk også, og da ser jeg for meg at vi må ha noe "idiotsikkert". Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Hva med å sette opp med dd-wrt isteden og kjøre b2 i client-mode og stille signalet på begge opp fra 28mW til 100mW? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå