JimL Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Skjønner likevel ikke hvorfor man skal klage. Fra dag en har vel dette vært en liten godbit for media, og de siste tingene som har skjedd i saken har vel ikke forandret det noe særlig akkurat. Men uansett hva man sier om saken så vil dette enkelttilfellet som er trukket ut i media (kanskje pga noen pr-kåte foreldre ja) kaste mer lys på at det faktisk skjer. Folk snakker jo mye mer nå om at kidnappinger og sånt skjer "hele tiden" der borte nå enn vi gjorde for et år sia, eller? Lenke til kommentar
Runar Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 (...) og de siste tingene som har skjedd i saken har vel ikke forandret det noe særlig akkurat. 9485987[/snapback] Det vil jeg ikke akkurat si. Nå har veldig mange aviser, tv-kanaler og lignende innen media fokus på at foreldrene kan være de skyldige. Det er litt vanskelig å holde fast på idéen om at de er uskyldige med mindre bevisene de har funnet viser seg å ikke være beviser likevel. Saken var trist i begynnelsen. Nå er det hele bare tragisk. Lenke til kommentar
GardinTrapp Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 madeleine saken får altfor mye oppmerksomhet synes jeg. Hvor mange har hørt om denne jenta f.eks? http://nyheter.vg.no/nyheter/artikkel.php?artid=163470 Lenke til kommentar
fbassbassbass Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 Gardintrapp: Nettopp! Akkurat derfor syns jeg den svære media-hypen om akkurat Madeleine-saken er så forbanna unødvendig. Blir så irritert hver gang jeg ser bilde av hun som dekker hele VG-forsia Jada, sikkert en trist sak, men hvorfor denne saken skal få mere oppmerksomhet enn andre slike saker er helt idiotisk. Lenke til kommentar
Katiie Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 En grunn til at vi hører så mye om Madeleine kontra andre barn som er forsvunnet, er jo at foreldrene i dette tilfellet er veldig ressurssterke. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 En grunn til at vi hører så mye om Madeleine kontra andre barn som er forsvunnet, er jo at foreldrene i dette tilfellet er veldig ressurssterke. 9506253[/snapback] Ja dessverre er det slik og de får jo god hjelp. Den britiske milliardæren og styreleder i Virgin, Richard Branson, skal ha gitt 200 000 amerikanske dollar til Madeleine McCanns foreldre for å hjelpe dem å renvaske sitt navn. http://nyheter.vg.no/nyheter/artikkel.php?artid=163537 Lenke til kommentar
WarpX Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 (endret) Ja det er noen som får penger på et sølvfat. Fytte helvete verden er gal. Og herreguuuuuud så lei jeg er av den saken nå. Ja dette var en ganske utbasunerende posting fra meg Endret 17. september 2007 av WarpX Lenke til kommentar
eriknuds Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Hehe, er det noen som har sett denne south park episoden? http://en.wikipedia.org/wiki/Butters'_Very_Own_Episode Butters foreldre likner utrolig mye på Madeleines foreldre, spesielt faren - og i denne episoden "dreper" moren butters, og de prøver å skjule det ved å skylde på "some puerto rican guy" som kidnapper, og det blir skikkelig mediesirkus, og det er i det hele tatt som skrevet for madeleine-saken selv om south park episoden naturligvis er mye eldre. Artig sammentreff om ikke annet - hvis man kan kan bruke et slikt uttrykk i relasjon til en så tragisk sak fra virkeligheten... Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 En grunn til at vi hører så mye om Madeleine kontra andre barn som er forsvunnet, er jo at foreldrene i dette tilfellet er veldig ressurssterke. 9506253[/snapback] Ja dessverre er det slik og de får jo god hjelp. Den britiske milliardæren og styreleder i Virgin, Richard Branson, skal ha gitt 200 000 amerikanske dollar til Madeleine McCanns foreldre for å hjelpe dem å renvaske sitt navn. http://nyheter.vg.no/nyheter/artikkel.php?artid=163537 9510292[/snapback] Jeg antar at ditt dessverre var ironisk ment ...? Lenke til kommentar
medlem-130744 Skrevet 19. september 2007 Forfatter Del Skrevet 19. september 2007 Noen som har sett at man kanskje skall lage film av forsvinningen? Lenke til kommentar
Vice Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Noen som har sett at man kanskje skall lage film av forsvinningen? 9526284[/snapback] Det finnes jo ikke grenser for hva slags dritt man lager i disse dager så at noe slikt kommer er nesten som forventet. Trist trist. Lenke til kommentar
medlem-130744 Skrevet 19. september 2007 Forfatter Del Skrevet 19. september 2007 (endret) Noen som har sett at man kanskje skall lage film av forsvinningen?9526284[/snapback] Det finnes jo ikke grenser for hva slags dritt man lager i disse dager så at noe slikt kommer er nesten som forventet. Trist trist. 9526348[/snapback] Hvis foreldrene blir frifunnet, vill de nokk få det tøft både i media og rent sossialt..Historien om lille Madelien har jo dratt verden over, det er trist.. Endret 31. januar 2014 av Zeph Lenke til kommentar
Jennifer Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Nå viser det seg at den dnaen som er funnet er fra de andre barna... har vi forhåndsdømt mora ? Kan det hende at det ikke er foreldrene som har gjort det?? Og at det faktisk er en helt "vanlig" kidnapping? ala Natasha eller hva fan hu heter... Blir litt smålig irritert på de som skriver : "det er foreldrene som har gjort det.. det har jeg visst fra dag 1".. forklar.. hvordan... how how how kunne du komme på den konklusjonen fra dag 1? Og de som sier at de er "dritt lei saken".. hvorfor i det hele tatt gidde å klikke inn på denne tråden da? og de som sier at dette skjer så mye i mange andre land.. Ja det skjer mye kidnappinger i andre land.. men skjeldent i Europa (ja.. der vi faktisk bor) og uhyre skjeldent av en ikke slektning kidnapping.. Jeg tror og ha alltid trodd at dette er en tragisk kidnapping av en psyk mann eller dame.. og at madeleine er død nå.. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Nå viser det seg at den dnaen som er funnet er fra de andre barna... har vi forhåndsdømt mora ? 9528396[/snapback] Vel, de har jo fortsatt "liklukt" som ble detektert på foreldrene. Dette prøver de visst nå å få avvist på grunnlag av at "i en rettsak i USA ble ikke dette sett på som tilstrekkelig bevis"... Lenke til kommentar
O.J Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Hvis de vil bli frikjent av offentligheten må de nok komme med en god forklaring på den liklukten. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Nå viser det seg at den dnaen som er funnet er fra de andre barna... har vi forhåndsdømt mora ? Kan det hende at det ikke er foreldrene som har gjort det?? Og at det faktisk er en helt "vanlig" kidnapping? ala Natasha eller hva fan hu heter... Blir litt smålig irritert på de som skriver : "det er foreldrene som har gjort det.. det har jeg visst fra dag 1".. forklar.. hvordan... how how how kunne du komme på den konklusjonen fra dag 1? 9528396[/snapback] I de aller fleste saker hvor små barn forsvinner så har enten foreldrene er eldre søsken drept det og forsøker å dekke over det ved å late som om ungen plutselig forsvant. "Vanlige" kidnappinger hører til sjeldenhetene. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Her er vel noen og enhver som bør være forsiktige med å dømme , uansett retning. Det som er klart er at dette er et mediahysteri fordi det her er snakk om folk med penger og mulighet til å påvirke og at media samtidig tjener grovt på å holde saken i live. Beklagelig at en sak får slik oppmerksomhet,menst tusener av andre barn ikke blir nevnt med et ord . Uansett bør vi avstå fra å dømme og spekulere i hva som har skjedd her,fordi vi ikke har et fnugg av bevis, la oss heller håpe at saken blir løst og at de skyldige da blir dømt,selv tviler jeg sterkt på at det skjer da . Lenke til kommentar
Frigata Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 (endret) Jeg har vanskelig for å forstå at de velger å vise seg, profilere seg, så mye i media, om de faktisk var skyldige. Hvor DUM kan du bli? Det er ikke akkurat den rette måten å unngå mistanke på. 9444908[/snapback] Blir av fleire sakkyndige mistenkt for å vera ein omfattande avledingsmanøver. Ved å profilere seg på den måten McCanns har gjort, er det naturlig for Hvermannsen å vise sympati , i staden for å mistenkje dei for sjølve å ha teke livet av dottera. No er det eit anerkjent prinsipp i strafferetten at den mistenkte er uskuldig til det motsette er bevist. Personleg har eg imidlertid, sidan dag 1 (eller kanskje 3), vore overbevist om at det heile er ein stor scam, iscenesatt av foreldra sjølve. Men faren for justismord er i høgste grad overhengande! Ein ting er imidlertid sikkert: om Maddie er død, vil nok liket aldri dukke opp. Rart er det uansett at det ikkje har blitt gjort noko krav om lausepengar. Om dette er vanleg/uvanleg i forsvinningssaker er eg ikkje rette ræva til å uttale meg om, men at det verkar mistenksomt er opplagt. Heilt opplagt ei tragisk sak, uansett faktiske saksforhold. Endret 20. september 2007 av olavrv Lenke til kommentar
vk2elev Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Hvordan er situasjonen nå?, han dommeren som skulle vurdere bevisene, har han sagt noen ord? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Tror familien blir offer for et velkjent syndrom som rammer alle som har blitt overeksponert. Når det tørker ut med opplysninger som bringer saken positivt videre, så endres fokuset inn mot "heltene", og i å rive disse ned fra den pidestallen de selv har satt seg på med god hjelp av media. Finner man ikke noe positivt, så duger det veldig bra å konstruere en negativ vinkling. Det selger mye bedre tror jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå