Gjest Slettet-QqZexW9o Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 En ting er i hvert fall nesten hundre prosent sikkert og det er det at denne saken aldri blir "løst". Trist sak men synes denne saken er helt forkastelig etter min mening. Det forsvinner barn hver eneste dag i verden og disse blir enten brukt som "organmaskiner", prostitusjon og mange andre syke påkjenninger men så fort det kommer en rik, hvit familie fra england så blir det blåst opp til de grader at jeg blir kvalm. Jeg vil ikke spekulere om hvem eller hva som har skjedd i denne saken. Skjerpings Media, Dere skuffer. Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 (endret) DNA spor av Madeleine funnet i bagasjerommet i foreldrenes leiebil. Slik jeg forstod det var det ikke hår fra hårbørster eller hudrester fra klærne... Mer som dødes-døde hudceller (som i motsetning til normale avfelte døde hudceller fra noen levende.) http://news.sky.com/skynews/article/0,,91210-1283359,00.html "The allegation is that the DNA shows a full match of 99%. According to police, it shows the presence of Madeleine's body in the boot of the family's hire car five weeks after she disappeared." Endret 11. september 2007 av Andre1983 Lenke til kommentar
Darth Kjell Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 (endret) Trist sak men synes denne saken er helt forkastelig etter min mening. Det forsvinner barn hver eneste dag i verden og disse blir enten brukt som "organmaskiner", prostitusjon og mange andre syke påkjenninger men så fort det kommer en rik, hvit familie fra england så blir det blåst opp til de grader at jeg blir kvalm.Skjerpings Media, Dere skuffer. 9469700[/snapback] Det er faktisk ikke veldig ofte barn blir kidnappet slik i vest-Europa. Det er derfor saken har blitt så stor. Nordmen er også på ferie, og for de er tanken på kidnapping veldig ubehagelig. Dette er en sak som angår for flest mer enn organdonasjon-saker fra Asia/Afrika. Trist, men slik er det. Edit: Ser også at politiet sender DNA-sporene til England for analyse. Dette er lurt, siden man slipper spekulasjoner om at lokalt politi bare vil ha saken avsluttet. Endret 11. september 2007 av Darth Kjell Lenke til kommentar
Vice Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 (endret) En ting er i hvert fall nesten hundre prosent sikkert og det er det at denne saken aldri blir "løst". 9469700[/snapback] Hvorfor det?? Om feks. foreldrene tilstår vil jo saken bli løst? Om man finner fler spor kan saken bli løst, om vitner dukker opp etc. Dersom DNA funnene stemmer ser det jo meget stygt ut for foreldrene sin del. Endret 11. september 2007 av Vice Lenke til kommentar
Jeg_ruler Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Jeg tror de har innsett at de ikke vil finne skurkene og bare finner personer de kan legge skylden på. Ellers tror jeg noen hadde oppdaget det hvis hennes foreldre hadde hatt henne i bilen etter hennes bortføring. Hvor skulle de ha gjemt henne? Lenke til kommentar
Fredrik- Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Jeg tror de har innsett at de ikke vil finne skurkene og bare finner personer de kan legge skylden på. Den er ganske drøy.. Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Det sto noe interessant i se og hør i dag. Etterforskeren i madeleine saken fikk en kvinne fengslet for drapet på sin datter, uten noe bevis og uten noe lik. Overskriften er: "Truet min kone til å tilstå" Ble litt mer skeptisk nå til etterforskningen (ja, jeg vet det er se og hør, men allikavel) Lenke til kommentar
Darth Kjell Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Jeg tror de har innsett at de ikke vil finne skurkene og bare finner personer de kan legge skylden på. Ellers tror jeg noen hadde oppdaget det hvis hennes foreldre hadde hatt henne i bilen etter hennes bortføring. Hvor skulle de ha gjemt henne? 9474047[/snapback] Det er ikke politiet i Kongo vi snakker om her. Synes politiet har jobbet veldig ryddig. De har tydeligvis mistenkt foreldrene lenge, men ikke offentliggjort så mye pga mangel på bevis. Nå bygger de sakte men sikkert opp en veldig god sak. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Det sto noe interessant i se og hør i dag. Etterforskeren i madeleine saken fikk en kvinne fengslet for drapet på sin datter, uten noe bevis og uten noe lik. Overskriften er: "Truet min kone til å tilstå" Ble litt mer skeptisk nå til etterforskningen (ja, jeg vet det er se og hør, men allikavel) 9474860[/snapback] Tja det har jo sjedd lignende ting selv her i landet,der folk har sonet lange dommer for drap de ikke har begått. Lenke til kommentar
medlem-130744 Skrevet 11. september 2007 Forfatter Del Skrevet 11. september 2007 Det sto noe interessant i se og hør i dag. Etterforskeren i madeleine saken fikk en kvinne fengslet for drapet på sin datter, uten noe bevis og uten noe lik. Overskriften er: "Truet min kone til å tilstå" Ble litt mer skeptisk nå til etterforskningen (ja, jeg vet det er se og hør, men allikavel) 9474860[/snapback] Tja det har jo sjedd lignende ting selv her i landet,der folk har sonet lange dommer for drap de ikke har begått. 9476094[/snapback] Vær du sikker, det er nokk flere som sitter bak norske murer uskyldige Lenke til kommentar
Runar Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Jeg vil si at de nye funnene (eller det de gamle funnene viste seg å være) er vanskeligere å bortforklare enn litt blod. Som sagt tidligere kunne blodet være litt Madeleine-DNA som blandet seg med andre væsker. Som Dagbladet sier det: Da politiet gjennomsøkte Kate og Gerry McCanns leiebil fant de også hår som stammet fra Madeleine. Mengden av hår var så stor at det ikke kunne komme fra noe teppe eller klær. Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Æsj. Disse sakene, McCanns og Dung. Har de ikke lært av Fritz Moen saken? De er jo dømt av media allerede. Lenke til kommentar
Darth Kjell Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Æsj. Disse sakene, McCanns og Dung. Har de ikke lært av Fritz Moen saken? De er jo dømt av media allerede. 9477508[/snapback] Nå har jo media støttet McCanns det meste av tiden. I Fritz Moen-saken var det ikke media som gjorde utsalget. Det var at Moen ble nektet elementære rettigheter (som døvetolk) store deler av tiden som var utslagsgivende. Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Det er sant, men man sitter ofte igjen med følelsen av at de rett og slett er dømt på forhånd. Ta BT sin dekning av Dung f.eks. Er jo snakk om at noen av bildene de har trykket skal opp til PFU. Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Jeg må si at jeg begynner å bli lei denne saken. Hallo, det er EI jente som er borte eller mest sannsynlig død. Det skjer jo hver dag. Det er jo selvfølgelig en kjempetrist sak, men det får da være grenser. Og, ja, det er foreldrene som er skyldige, enten drap eller ei ulykke som de har forsøkt å skjule. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Det faktum at portugisisk politi videresendte dna prøvene/samplene til engelsk politi tilsier jo at de er særs åpne og redelige i fremtreden. Saken har vel nå fått så stor oppmerksomhet mye p.g.a. den tidligereoppmerksomheten. At potensielle mordere har fått støtte av både Tony Blair og Paven personlig er litt av en mediagodbit om det skulle vise seg å være sant. Lenke til kommentar
O.J Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Skjønner ikke hvorfor folk klager over at media skriver om dette. Interesserer meg mye mere enn en nyhet om at noen barn har dødd av sult i Afrika. Mediene har plikt til å skrive om ting folk interesserer seg for. Lenke til kommentar
Minus Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Skjønner ikke hvorfor folk klager over at media skriver om dette. Interesserer meg mye mere enn en nyhet om at noen barn har dødd av sult i Afrika. Mediene har plikt til å skrive om ting folk interesserer seg for. 9485753[/snapback] Vi syter ikke fordi afrikanske barn dør av sult, men at denne saken blir så prioritert i forhold til andre barnedrap/kidnappinger. Hva er forskjellen på en afrikansk gutt som blir kidnappet i Afrika, og en europeisk jente i Europa? Jo, at foreldrene til den europeiske jenta har mye penger som de velger å bruke på å fremme saken i media. Det er det man klager over. Lenke til kommentar
Darth Kjell Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Forskjellen på at ei jente blir kidnappet i sørlige Afrika og ei som blir kidnappet i Portugal er stor. Folk reiser på ferie til Portugal, men som regel ikke til Afrika (sør for Sahara). Dette anngår folk mer rett og slett. Jeg synes media skulle hatt mer fokus på glemte konflikter i fjernt-liggende land, men jeg skjønner også hvorfor de ikke har det. Man må skrive om ting som anngår leserne. Lenke til kommentar
Fisker Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Store deler av saken ligger vel i at Madeleine visstnok ble kidnappet på ferie i Portugal, og dermed skremmer dette andre europeiske mødre som vil på ferie. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå