Gå til innhold

Madeleine McCanns mor mistenkt!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har ventet på dette siden dag 1. Helt utrolig at Portugisisk politi ikke har kommet frem til denne konklusjonen tidligere. Altså at foreldrene ikke er mistenkte fra dag 1 i slike saker vil jeg se på som en grov tjenesteforsømmelse fra politi sin side. Men det kan vel være de hadde mistanker de ikke gjorde offentlige p.g.a. mangler på bevis...

"Hiding in plain sight" er det en engelsk venning som sier. I dette tilfellet så vil jeg si det er spot on.

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
Bør man ikke (helst) ha et lik før man tiltaler noen? Lovene rundt dette varierer fra land til land tror jeg, men i motsatt fall vil det vel alltid henge en viss usikkerhet i luften om personen virkelig er død.

9457220[/snapback]

De trenger ikke et lik hvis bevisene er gode nok. Det er masse eksempel på saker der det blir dom uten at et lik er funnet. Hvis det stemmer at de har funnet Maddies blod i leiebilen, vil nok dette være veldig gode beviser. Det forutsetter riktig nok at DNA-profilen er en 100% match.

Lenke til kommentar
Det var da politiet fikk resultatene av DNA-testene fra ekteparets leiebil i forrige uke at forsvinningssaken tok en dramatisk vending. Resultatet av prøvene gjør at politiet nå nesten er hundre prosent sikre på at Madeleine er død. I bagasjerommet på bilen, som ekteparet leide 25 dager etter at hun forsvant, er det funnet rester av fireåringens blod. I tillegg til liklukten på Kates klær og Madeleines favorittbamse er politiets sterkeste bevis mot de to.

Det er ikke akkurat beviser man kan se bort fra. Må huske at de bruker eksperter i england for blodprøvene.

Lenke til kommentar

Det er ikke tatt ut tiltale etter hva jeg har hørt. De har bare fått status som mistenkte, noe som tillater politiet i Portugal å stille dem spørsmål og på måter som de ikke har kunnet før (radionyhet kilde).

Man trenger vel uansett ikke ett lik om det nødvendigvis ikke er en mordsak? Jeg tipper at noen kan tiltales i en forsvinningssak (som det jo er til det evt. finnes ett lik) uten at man har liket (for da blir det jo en mordsak).

Lenke til kommentar

Selvfølgelig kan man det. Jeg mente bare å påpeke at man også kan bli tiltalt i en forsvinningssak selv om det ikke nødvendigvis er ett mord (det vet vi jo ikke med sikkerhet enda - vi vet vel ikke hvor store blodmengder som ble funnet og likhunder har vel markert feil før..)

Lenke til kommentar

Skjønner det, men blodspor og liklukt forteller dem at Madeleine er død, selv om de ikke kan si det 100% sikkert til media.

At det er i en leiebil til foreldrene 25 dager at hun forsvant gjør dem til hovedmistenkte.

Endret av O.J
Lenke til kommentar
Bør man ikke (helst) ha et lik før man tiltaler noen? Lovene rundt dette varierer fra land til land tror jeg, men i motsatt fall vil det vel alltid henge en viss usikkerhet i luften om personen virkelig er død.

9457220[/snapback]

De trenger ikke et lik hvis bevisene er gode nok. Det er masse eksempel på saker der det blir dom uten at et lik er funnet. Hvis det stemmer at de har funnet Maddies blod i leiebilen, vil nok dette være veldig gode beviser. Det forutsetter riktig nok at DNA-profilen er en 100% match.

9457367[/snapback]

Jeg for min del er overbevist om at hun er død, men når vi vet hvor mange celebriteter osv. som har gått høyt ut og støttet foreldrene (og på YouTube ligger det 1080 stk. hyllest-videoer fra personer worldwide), er det blitt mye "prestisje" i saken. Tror det sitter langt inne å tiltale noen da, uten at man har funnet liket først. Skulle man alikevel velge å gjøre det så vil vel alle disse "Madeleine støtte-gruppene" whine i årevis fremover og hevde at hun kan være i live, og at foreldrene er uskyldig okke som. (og media henger seg på)

Har liksom en ekkel følelse av at foreldra desverre kan greie å snike seg unna en tiltale.

Medmindre de ikke har reist hjem til England nå, nettop for å tilstå? :ph34r:

Endret av Hotbox
Lenke til kommentar

Altså, skjønner dere alle har masse vinklinger på denne saken. Har prøvd å fulgt litt med, men er ikke sånn "super"-inne i alt.

Men nå er altså foreldrene mistenkt, og etter fire måneder velger de å reise hjem samtidig som de får mistanken. Det er ikke noe å si på om hvis politiet har funnet dna i bilen deres, er dette et sterkt bevis og etter hva vi har fått vite, finnes det mange "hull" slik som at når kate så at maddie ikke lå i senga, ropte hun med en gang at hun har blitt kidnappet. (?)

Men vi må ikke glemme at disse foreldrene har mistet ei nydelig datter de tydeligvis var veldig glad i, enten de er uskyldig eller ikke. Da forstår jeg godt at de velger å reise hjem etter hvordan de blir behandlet i protugal. Og hva med politiet, hvor godt kjenner vi de portugisiske lovene? For alt vi vet finnes det et snev av korrupsjon i hele det portugisiske politisystemet, og de jobber på siden av den informasjon vi får utelt og har blitt oppblåst i media. Jeg synes ikke det er rart i det heletatt at mccann reiser hjem nå (det er tross alt ikke det samme som å flykte fra en tiltale). det er mye som peker mot at foreldrene er skyldige, men det er mye (som jeg har oppfattet) som peker motsatt vei også, og vi mangler enda masse detaljer. Mye i livet er rett og slett ren tilfeldighet (slik som at foreldrene nå ikke husker helt samme tidspunkt om når de så til huset sist, vet mange ganger jeg og kjæresten har kranglet om når vi møtte opp til noe siden vi oppfattet tidspunktet forskjellig.)

Lenke til kommentar
Uff, dette blir bare verre og verre. Hvis de har så sterke mistanker, hvorfor får de beholde tvillingene?

9467648[/snapback]

Fordi det ikke foreligger noen dom? Mistanke er ikke nok grunnlag for omsorgsovertakelse...

9467670[/snapback]

Ja, men med en så sterk mistanke, så burde de ikke få beholdt tvillingene

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...