Erlend! Skrevet 18. januar 2003 Del Skrevet 18. januar 2003 Min far har kjøpt en flunkende ny fijutsu-siemens pc gjennom jobben, med den fulgte det med en fujitsu-siemens skjerm lcd 17". Like til høyre er det en blå, død pixel. Småirritabelt... Spørsmålet mitt er da som følger: Kan vi klage og få gjennomslag? Mvh. Erlend O. Simensen På forhånd takk! Lenke til kommentar
akzj0n Skrevet 18. januar 2003 Del Skrevet 18. januar 2003 En pixel er nok litt for lite til å klage. Dessverre mange lcd'er som har døde pixler. Lenke til kommentar
AlexK Skrevet 18. januar 2003 Del Skrevet 18. januar 2003 Barbara.no har en god guide om døde piksler. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 18. januar 2003 Del Skrevet 18. januar 2003 Du kan vel benytte deg av angrefristen? Trenger vel ikke oppgi noe grunn til at du vil ha pengene tilbake? Lenke til kommentar
AlexK Skrevet 18. januar 2003 Del Skrevet 18. januar 2003 Faren har jo kjøpt den gjennom jobben. Er nok ingen angrerett da. Lenke til kommentar
tallard Skrevet 18. januar 2003 Del Skrevet 18. januar 2003 Selvsagt har du garanti og angrefrist og alt som loven garanterer deg, uansett hvor og hvem du kjøper av!! :-) I det minste må du prøve da. Mvh Christian Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 18. januar 2003 Del Skrevet 18. januar 2003 Du har vel ikke krav på ny skjerm, men hvis du er heldig kan du få byttet den inn. Døde piklser på lcd skjermer forekommer ganske ofte, og er du "uheldig" får du en skjerm med døde piksler. Vet ikke hvordan det er med andre produsenter, men ViewSonic har nulltoleranse når det gjelder døde piksler. Lenke til kommentar
alibaba Skrevet 18. januar 2003 Del Skrevet 18. januar 2003 LCD skjermene produseres etter en ISO standard som godtar et par døde piksler. At du har en død piksel er ikke grunn for at du skal kunne heve kjøpet. Lenke til kommentar
AlexK Skrevet 18. januar 2003 Del Skrevet 18. januar 2003 Selvsagt har du garanti og angrefrist og alt som loven garanterer deg, uansett hvor og hvem du kjøper av!! :-) §1, 1. ledd i angrefristloven: Loven gjelder ved salg av varer og tjenester til forbrukere, når selgeren eller tjenesteyteren opptrer i næringsvirksomhet og avtalen inngås ved fjernsalg eller salg utenfor fast utsalgssted. Loven gjelder altså bare ved salg til forbrukere, og ikke når et firma kjøper inn varer, som er tilfellet her. Forøvrig er det ingen lov som krever at produsenten skal gi deg garanti. Derimot har du reklamasjonsrett, men dette er ikke det samme som garanti. Lenke til kommentar
Predecessor Skrevet 18. januar 2003 Del Skrevet 18. januar 2003 Hvilke Fujitsu Siemens skjerm er dette. Selv så har jeg en 17" S7 skjerm med ca 4 døde pixler. Heldigvis har jeg angrefrist, og kommer til å bruke den. Har i bestilling en Samsung SyncMaster 172T fra IT butikken, men den kommer ikke før i neste måned. Vurderer generelt å droppe hele LCD kjøpet. Forøvrig finnes det ikke SyncMaster 172T for levering fra noen webshop for tiden. Det er vel en container på vei oppover en eller annen "fjord" fra Asia. Virker som om alle webshopene venter i felleskap. Lenke til kommentar
tallard Skrevet 18. januar 2003 Del Skrevet 18. januar 2003 Prøver du å fortelle meg at firmaer ikke har angrefrist når de kjøper et produkt?? Jeg må le! Ingen er mer mektige enn firmaer når det gjelder angrefrister... Hvis statoil vil bytte et par maskiner som ikke funker hos "hottiheita data" tror du ikke da at hottiheita vil ta i mot maskinene? I verste tilfelle så mister jo hottiheita alle framtidige kontrakter.. Det vil jo selvsagt ikke si at LcdDuden får bytta sin lcd nødvendigvis, men han har rettigheter uansett. ch Lenke til kommentar
Judaz Skrevet 18. januar 2003 Del Skrevet 18. januar 2003 Prøver du å fortelle meg at firmaer ikke har angrefrist når de kjøper et produkt?? Jeg må le! Ingen er mer mektige enn firmaer når det gjelder angrefrister... Hvis statoil vil bytte et par maskiner som ikke funker hos "hottiheita data" tror du ikke da at hottiheita vil ta i mot maskinene? I verste tilfelle så mister jo hottiheita alle framtidige kontrakter.. Du er jo helt på bærtur. Angreretten gjelder kun for forbrukere, men dersom du får en vare som er defekt så har jo det absolutt ingenting med angrerett å gjøre. Slå opp i en hvilken som helst lovsamling, og den ville bekrefte min påstand. - Judaz - Lenke til kommentar
Erlend! Skrevet 19. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2003 Hvilke Fujitsu Siemens skjerm er dette. Selv så har jeg en 17" S7 skjerm med ca 4 døde pixler. Heldigvis har jeg angrefrist, og kommer til å bruke den. Har i bestilling en Samsung SyncMaster 172T fra IT butikken, men den kommer ikke før i neste måned. Vurderer generelt å droppe hele LCD kjøpet. Forøvrig finnes det ikke SyncMaster 172T for levering fra noen webshop for tiden. Det er vel en container på vei oppover en eller annen "fjord" fra Asia. Virker som om alle webshopene venter i felleskap. Det er en Fujitsu-Siemens CTM7011 skjerm. Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 19. januar 2003 Del Skrevet 19. januar 2003 tror det er 1-3 pikslerz ingen klagegrunn, 4 eller mere så kan man klage. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå