Jolle99 Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 Tenkte å blåse støv av en eldre Sony Vaio maskin jeg har. Den sliter litt med Windows 2000 (ja den er gammel). Så jeg har lyst til å installere et annet operativsystem. Har bare tenkt å bruke den til: Enkel skriving Enkel surfing (trådløst kort). Enkel java programmering. Tenkte kanskje på å kjøre en linux build, men ikke så kjent med de gamle. Eller hvilke som kunne passe (også om drivere er å opprive til denne litt spesielle versjonen). Viktig selvfølgelig at den bruker lite ressurser. Håper noen har noen annbefalinger. PC'en: Vaio pcg-c1vpk CrusoeTM processor TM5600 667 MHz1 128mb ram ATI RAGETM MOBILITY graphics chip Lenke til kommentar
Mr.Rogers Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 Prøv deg på xubuntu som er en lettversjon av ubuntu. Den tror jeg vil funke suverent til din bruk:) Lenke til kommentar
JFTech Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Prøv deg på xubuntu som er en lettversjon av ubuntu. Den tror jeg vil funke suverent til din bruk:) 9445483[/snapback] Tja.. Prøv heller debian etch med xfce4 eller fluxbox. Føler den er lettere en xubuntu. Eventuelt DSL (Damn Small Linux). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå