Gå til innhold

(Problem!) Logitech diNovoEdge

Dezz

Anbefalte innlegg

http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=68890

Dette fikk jeg da for noen dager siden, og var gla å fornøyd helt til jeg merket et merkeli og veldig irriterende problem. Tastaturet "detter ut" med jevne mellomrom, slutter å virke rett å slett, og noen gang viss du skriver når dette skjer så henger den seg på siste knappen. Eks: du skriver "hey" = "heyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy".

Det skal ikke vere et batteri problem, for de har masse % å gå på, og jeg har t.o.m prøvd å la det lade i 2 dager. Kan det vere tråløse signaler som forstyrrer, som feks WLAN? eller er det rett og slett defekt vare? Ikke vet jeg, men det er kjippt å betale 1400kr for noe sånnt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ein ting du kan prøve er å flytte sendern nærmare tastaturet eventuelt flytte den så den ikkje står i nærheiten av forstyrrande strålekjelder.

Har opplevd tilsvarande problem med eit anna logitech, då var det dårleg forbindelse som gjorde det.

Men det kan nok vere andre ting også.

Lenke til kommentar

Bluetooth baserte tastatur som diNovo kan være plaget av interferens av annet utstyr som bruker 2,4 Ghz båndet. Selv om det normalt ikke skal skje, er det en mulighet.

Så måten å sjekke ut dette på er:

* Slå av alle andre bluetooth enheter.

* Prøv uten WiFi dersom mulig (og du har dette). (jeg anbefaler alle som bruker WiFi å ha en lang nok nettverkskabel til å kunne koble seg opp med kabel for testing/feilløsning.)

* Plasser mottaker/sender minst 40 - 50 cm i fra skjermen/pc

Hjelper ikke dette, kan du prøve Logitech sitt supportforum (legge inn supportforepørsel)

Lenke til kommentar

Når jeg tenker meg om så skjer det bare når jeg gamer (Wow), eller så er det at jeg spiller så mye at jeg ikke får testet det på andre måter :p

Men la oss si det bare skjer i Wow da, da må jeg ha nett for å teste det.. og jeg har ikke kabel. Kan heller ikke flytte senderen, siden det bare er en liten USB plugg som man pakker rett i pc'en. Pc'en står så nerme meg som den kan : \

Jeg bruker nå en litt ustabil PC mens jeg venter på min ny bestilte (den gammel røk), men tror ikke det er pc'en siden mitt gammle tastatur funker helt greit.. det er også tråløst.

Håper noen har kjennskap til problemet, evt løsning. :)

Lenke til kommentar

Du kjører trådløst? (PCI-kort?) med antenne bak og ein usbplugg bak for tastaturet?

Så er forklaringa inteferens mellom bluetooth og wlanet.

Ei løysning er å kjøpe ein usb-forlengerledning slik at du kan få mottakeren til tastaturert lengre frå antenna til wlanet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...