Gå til innhold

Halvlitere vs PS3

blurayfilmer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
95 ØL: En PlayStation 3 kostet ved lansering like mye som 95 halvlitere.

86 ØL: Med PlayStation 2 satt du imidlertid igjen med ni ekstra halvlitere i 2001.

95 ØL: Akkurat det samme antallet halvlitere som du måtte droppe for en PlayStation i 1995.

Resten av artikkelen finner du her

Link

9443799[/snapback]

Ingen? Dårlig hukommelse? Poenget er vel at PS3 er, sett i perspektiv, like dyr som PS1 i sin tid. Det blir som å klage at prisene i polen er så lave, uten å tenke på at lønnen er deretter.

Syns PS3 er verdt det om du har tenkt å bruke alt den har å tilby, for min del passer 360 bedre, både med tanke på spill og hva jeg skal bruke den til. Pluss, har en kompis jeg kan snylte PS3 på når MGS4 kommer ut så er jo sikra

Lenke til kommentar
Slutt nå å klage på prisen på ps3, ja 5900kr er mye penger men hvis man kjøper en ps3 har man jo inverstert i underholdning i 5-6 år.

Hvis du da sammenlikner med øl, som sikkert koster 60-70 kr per halvliter har du morro en kveld og en jævla bakrus dagen etter.

Nei kjøp nå ps3 istedefor 95øl.

9445428[/snapback]

pluss at med ps3 er nesten garantert at den holder i fem år++ også

Lenke til kommentar

Rart, jeg har ikke sett en slik stemplingsdato på PS3 eskene. "Best før 2015". Hvordan kan man da være så skråsikker på at konsollen blir å vare 5, 6 år om ikke mer? Om Microsoft lanserer ny konsoll om 2-3 år, så blir jo PS3 "last gen".

Hva er det med enkelte å bastant skråsikkerhet?

Lenke til kommentar

Jeg tror Nordisk Film tar feil. Nesten helt sikker på at PS1 kostet 2990,- når den ble lansert her.

Priser for konsoller ved lansering i Norge medregnet inflasjon (veiledende priser omregnet til mars 2007-kroner, rundet av til nærmeste hundrelapp):

Mega Drive: kr. 2.000,-

Super Nintendo m/SMW: kr. 2.600,-

PS1: kr. 3.700,-

Nintendo 64: kr. 2.600,-

Dreamcast: kr. 3.400,-

PS2: kr. 5.000,-

Xbox: kr. 4.600,-

Gamecube: kr. 2.100,-

Xbox 360 Premium: kr. 3.500,-

Wii: kr. 2.600,-

PS3: kr. 6.000,-

Merk at den konsollen som var dyrest ved lansering i hver generasjon har vært den mest populære...

Endret av kilik
Lenke til kommentar

Hahaha alltid like morsomme disse sammenlikningene..

Hvorfor skal noen PS3-eiere alltid prøve å late som om X360 koster mer enn den gjør?

Jeg betalte 3000kr for min 360 premium og har ikke kjøpt annet enn ekstra håndkontroller etter det. Ergo var maskinen over 2000kr billigere enn PS3. Jeg gir vel blanke f i om noen faktisk heller vil bruke trådløst nett enn tråd f.eks.

Her om dagen byttet jeg inn min premium, 5spill og en knapp hundrelapp. Tilbake fikk jeg en Elite. Utrolig nok lå det en hdmi-kabel i den pakken..

PS3-folk har veldig lett for å glemme at det ikke følger med hdmi-kabel i pakken til den "ultimate" HD-spillkonsollen.

PS3 krever jo vitterlig ekstrautstyr før den kan kalles en HD-konsoll....

Skal ikke det regnes med i prisen? Alt som kan kjøpes ekstra til 360 må jo tydeligvis regnes med så da regner jeg med at fra nå av så legger dere til litt i prisen på PS3 siden den mangler hdmi-kabel.

Man får idag tak i en 360-premium for 2495kr på elkjøp. Samlepakken til PS3 koster samme sted 5695kr. Altså kan man faktisk kjøpe en premium til seg selv og en premium til naboen og enda ha råd til ett spill ekstra sammenliknet med prisen til PS3. Dette er vel og merke hvis man holder seg til Elkjøp.

Selv med de billigste tilbudene til f.eks shg.no så kan man enda kjøpe 2stk premium for mindre norske kroner...

Snart på tide at folk innser at ikke alle er interessert i blu-ray, minnekortleser eller trådløst nett. Personlig bryr jeg meg kun om blu-ray av disse. Minnekortleser og trådløstnett kunne de gjerne spart seg for meg.

Og nå har jeg ikke tenkt på 360core som koster enda mindre enn premium og elite....

Kanskje dere PS3-eiere som forsvarer kjøpet deres med nebb og klør kanskje skal komme dere ned av deres høye hest og faktisk innse at det finnes noe som heter valgfrihet?

Dere kjøpte en maskin til mer enn 5000kr og var fornøyde med det. Andre kjøper en maskin til 2-3000kr og er minst like fornøyde med det. De som kjøpte den billige maskinen betalte ikke mer enn 2-3000kr bare fordi dere lager ett usedvanlig selektivt regnestykke på ett diskusjonsforum.

PS3 koster mye mer enn både Wii og X360 samme hvordan dere vrir og vender på det. Er PS3 verdt pengene? Ja, det synes jeg.. Men det gikk da sannelig mer penger ut av kontoen min når jeg kjøpte PS3 enn den dagen jeg kjøpte X360. Slå det regnestykket dere!

Lenke til kommentar

Jeg må være enig i Darth MToffy. Jeg er ekstremt lei dere som skal sette opp regnestykker for PS3 vs Xbox 360 og legger til trådløst nettverkskort, HD DVD-spiller +++

MS gir brukerne et valg, og om du vil ha hele pakken så blir det dyrere enn PS3, ja. Men det er helt naturlig når man kjøper ekstrautstyr. Angående det du sier om HDMI-kabel så skjønner jeg sony. Hvorfor legge med en dyr HDMI-kabel i hver bidige PS3-pakke når langt fra alle har TV med HDMI-inngang? MS legger bare ved HDMI-kabel i elite-konsollen som de fleste kun kjøper pga HDMI eller fargen.

Lenke til kommentar
Jeg må være enig i Darth MToffy. Jeg er ekstremt lei dere som skal sette opp regnestykker for PS3 vs Xbox 360 og legger til trådløst nettverkskort, HD DVD-spiller +++

MS gir brukerne et valg, og om du vil ha hele pakken så blir det dyrere enn PS3, ja. Men det er helt naturlig når man kjøper ekstrautstyr. Angående det du sier om HDMI-kabel så skjønner jeg sony. Hvorfor legge med en dyr HDMI-kabel i hver bidige PS3-pakke når langt fra alle har TV med HDMI-inngang? MS legger bare ved HDMI-kabel i elite-konsollen som de fleste kun kjøper pga HDMI eller fargen.

9446884[/snapback]

Et innlegg jeg er meget enig i = )

Lenke til kommentar
Angående det du sier om HDMI-kabel så skjønner jeg sony. Hvorfor legge med en dyr HDMI-kabel i hver bidige PS3-pakke når langt fra alle har TV med HDMI-inngang? MS legger bare ved HDMI-kabel i elite-konsollen som de fleste kun kjøper pga HDMI eller fargen.

9446884[/snapback]

HDMI-saken tok jeg egentlig bare med for å illustrere den selektive regnemåten til mange her inne. Ekstrautstyr på X360 er tydeligvis noe man _må_ kjøpe og derfor legges det til i prisen.

Ekstrautstyr til PS3 derimot skal ikke regnes med automatisk.. Forstå det den som kan.

Legger man til at HDMI eller komponent-kabel er ett must på PS3 så blir det enda mindre logisk å unnlate dette i regnestykkene.

Edit: Må mobbe deg littebitt Nimrad.. Det er vel ikke så veldig rart at MS ikke legger ved hdmi-kabel i core og premium-pakkene som ikke har hdmi vel!? DET hadde vært bortkastet det :tease: Selv om de kunne gjort det til en marketing-gimmick da. "har du kjøpt PS3? Kjøper du X360 så får du med hdmi-kabel til din PS3"..

Endret av Darth MToffy
Lenke til kommentar

ON TOPIC:

Førsteposten viser egentlig noe som har vært påpekt en hel haug med ganger: Prisen på Playstation har alltid vært høy ved launch. Og tar man inflasjon med i betraktningen er PS3 bare hundrelappene over PS og PS2.

Og vi vet alle hvor avgjørende prisen var for PS og PS2.. :thumbup:

Ja, det var andre forhold under lanseringen av de foregående konsollene. Så man bør ikke dvele med historien.

En ting tror jeg kommer til å gjenta seg dog.. Den tiden holdt man også lanseringsprisen i over ett/ett og et halvt år før de reduserte. Dvs. prisreduksjon tidligst i November..

:)

Lenke til kommentar

Prisen på dei ulike konsollane er diskutert nok gonger no. Alle kan sjå kva på prislappen i butikken, og kan ut frå dette bestemme seg om dette er noko dei ønskjer å bruke pengar på. Desse diskusjonane fører sjeldan/aldri med seg noko nyttig. Tråden blir derfor stengt.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...