Barcarolle Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 (endret) Mye forkortelser, men poenget mitt er. Når jeg installerte xp, ble jeg kun bedt om å velge filsystem, NTFS for min del, på den ene partisjonen. Dvs. den der xp skal ligge. Mulig det var dumt, jeg vet ikke, Ivhertfall så har jeg da en ekstra partisjon, der alle filene mine skal ligge. Er den også i NTFS? Endret 7. september 2007 av Jensemann4 Lenke til kommentar
S.M. Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 Hvis harddisken er ny er den ikke partisjonert enda, noe som du selv må gjøre inne i windows. Ntfs, er nyere filsystem som støtter store enkeltfiler over 4GB. I tilleg til en del sikkerhet osv, så det er det beste valget.. Den ekstra partisjonen kan du endre som du vil i diskbehandling.. Lenke til kommentar
Barcarolle Skrevet 7. september 2007 Forfatter Del Skrevet 7. september 2007 (endret) Et annet problem jeg ser nå er at jeg ikke får utnyttet mer enn 288 GB av en 320 harddisk. Noe som er litt rart for jeg satt av rundt 10 GB til windows xp partisjonen. Hvor blir det av de 22 GBene? Endret 7. september 2007 av Jensemann4 Lenke til kommentar
S.M. Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 Du har sikkert ikke installert Service pack 2. Som du henter ned fra microsoft update.. Du bør absoludt installere alle kritiske oppdateringer derfra, regelmessig.. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 Et annet problem jeg ser nå er at jeg ikke får utnyttet mer enn 288 GB av en 320 harddisk. Noe som er litt rart for jeg satt av rundt 10 GB til windows xp partisjonen. Hvor blir det av de 22 GBene? 9443796[/snapback] Du har antagelig ikke hørt om forskjellen på GB og GiB. Se punkt 4: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=165302 Lenke til kommentar
Barcarolle Skrevet 7. september 2007 Forfatter Del Skrevet 7. september 2007 Det kan tenkes, men jeg er rimelig sikker på at jeg leste GB. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 Ja du leste nok GB, men poenget er at Windows skriver GB mens det burde stått GiB. Du leste ikke punkt 4? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå