Gå til innhold

SB 600 trådløs?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hei,

bare et kort noob spørsmål:

Kan jeg bruke sb600 trådløst fra en d200... jeg mener.. kan jeg faktisk holde blitsen i hånden mens jeg tar bilde uten ledning mellom blits og kamera?

9443682[/snapback]

så jeg må bruke sb600 som en slags slave til den innebygde blits?... altså må jeg avfyre begge blitsene?

Lenke til kommentar

På min D70 sammen med SB600 så avfyres begge blitsene når jeg bruker SB600 trådløst, men jeg tror at man på D200 kan velge at kun den trådløse blitsen skal avfyres. Du vil uansett få noen preflash fra den innebygde blitsen da disse utgjør kommunikasjon med den trådløse.

Lenke til kommentar
så jeg må bruke sb600 som en slags slave til den innebygde blits?... altså må jeg avfyre begge blitsene?
Nei og ja.

SB-600 fungerer ikke som en passiv slave, den er en helt uavhengig lyskilde som du kan justere lysstyrken på fra kameraet.

Ja, den innebyggede blitzen fungerer som en sender og overfører informasjon til de trådløse blitzene. Den er på en separat kanal og du kan velge om den skal belyse bildet eller ikke og i såfall hvor mye.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Mulig det finnes en tråd om dette fra før av, men forumet her har en rimelig elendig søkemotor om det kommer tall inn i søkeordet..

Har en sb-800 og en sb-600. Er det mulig å få masteren, altså sb-800 til å ikke være med i eksponeringen, men kun styre 600'en når de brukes trådløst?

Endret av Pallesen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...