Sagen57 Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 hei, bare et kort noob spørsmål: Kan jeg bruke sb600 trådløst fra en d200... jeg mener.. kan jeg faktisk holde blitsen i hånden mens jeg tar bilde uten ledning mellom blits og kamera? Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 Ja. Så lenge SB-600 kan se blitzen på kameraet så fungerer det. Det finnes flere tråder om det allerede. Lenke til kommentar
Sagen57 Skrevet 7. september 2007 Forfatter Del Skrevet 7. september 2007 hei,bare et kort noob spørsmål: Kan jeg bruke sb600 trådløst fra en d200... jeg mener.. kan jeg faktisk holde blitsen i hånden mens jeg tar bilde uten ledning mellom blits og kamera? 9443682[/snapback] så jeg må bruke sb600 som en slags slave til den innebygde blits?... altså må jeg avfyre begge blitsene? Lenke til kommentar
BokehDigger Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 Står ikke dette i bruksanvisningen til blitzen? Rart om så er tilfelle Lenke til kommentar
joostein Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 På min D70 sammen med SB600 så avfyres begge blitsene når jeg bruker SB600 trådløst, men jeg tror at man på D200 kan velge at kun den trådløse blitsen skal avfyres. Du vil uansett få noen preflash fra den innebygde blitsen da disse utgjør kommunikasjon med den trådløse. Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 så jeg må bruke sb600 som en slags slave til den innebygde blits?... altså må jeg avfyre begge blitsene? Nei og ja. SB-600 fungerer ikke som en passiv slave, den er en helt uavhengig lyskilde som du kan justere lysstyrken på fra kameraet. Ja, den innebyggede blitzen fungerer som en sender og overfører informasjon til de trådløse blitzene. Den er på en separat kanal og du kan velge om den skal belyse bildet eller ikke og i såfall hvor mye. Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 Velger du kamerablitsen som commander mode og setter verdien til "--" vil blitsen fremdels lyse i det du tar bilde, men lyset vil ikke komme med på bildet. Liff forvirrende i starten. Lenke til kommentar
Eclipsed Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Så hvordan får man den interne blitsen på kameraet til å belyse motivet, sammen med fks. sb-600? Har forøvrig D70.... Mener vi har diskutert dette før, og kom frem til at D70 ikke kunne dette? Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 D70(s) kan ikke det, men med D80 og D200 (og sannsynligvis D300) kan den interne blitsen bidra til eksponeringen. Lenke til kommentar
Magpal Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 (endret) Mulig det finnes en tråd om dette fra før av, men forumet her har en rimelig elendig søkemotor om det kommer tall inn i søkeordet.. Har en sb-800 og en sb-600. Er det mulig å få masteren, altså sb-800 til å ikke være med i eksponeringen, men kun styre 600'en når de brukes trådløst? Endret 19. september 2007 av Pallesen Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Mulig det finnes en tråd om dette fra før av, men forumet her har en rimelig elendig søkemotor om det kommer tall inn i søkeordet.. Tips: prøv å google med 'site:diskusjon.no søkeord'. Da får du opp flere alternativer... Lenke til kommentar
Magpal Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Den var ikke dum. Thanks:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå