abene Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 Det tidligere meget populære e-postprogrammet Eudora er nå blitt sluppet i en ny betaversjon. Les mer Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 Dette er kanskje verd å prøve. Husker jeg brukte eudora mye før... Lenke til kommentar
tha_lode Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 Eudora var et fint program. Kan hende dette er noe å kikke på. Men venter til vi er ute av beta tenker jeg nok ja. Ikke tulle med mailen. Forøvrig: "Målet skal være å fortsette utviklingen av begge e-postprogrammene" Men jeg trodde Mozilla la ned utviklingen av Thunderbird? (ref tidligere artikkel her på HW.) Forvirret nå. Lenke til kommentar
asbjornu Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 Har du en URL til den artikkelen, tha_lode? Jeg har ikke lest at Thunderbird-utviklingen skal legges ned. Eudora utvikles som en Add-On til Thunderbird, kalt Penelope. Uten Thunderbird eksisterer dermed ikke Eudora, så jeg kan ikke skjønne at Thunderbird-utviklingen skal legges ned. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 http://www.hardware.no/nyheter/programvare...underbird/41598 Lenke til kommentar
asbjornu Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 Akkurat. Takk. Den artikkelen har gått meg helt hus forbi. Tror jeg var på sommerferie da. Uansett vil jo Qualcomm ha ønske om å videreutvikle Thunderbird, så at e-postklienten bare vil bli lagt brakk er svært lite trolig. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 Thunderbird og opera sin mail-client skulle vært slått sammen, med det beste fra begge verdener, jeg vil både ha metadata-basert dortering av mail, i tilegg til automatisk fargekoding og fysik flytting, basert på filtere. AtW Lenke til kommentar
DargarWhiteFang Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 Akkurat. Takk. Den artikkelen har gått meg helt hus forbi. Tror jeg var på sommerferie da. Uansett vil jo Qualcomm ha ønske om å videreutvikle Thunderbird, så at e-postklienten bare vil bli lagt brakk er svært lite trolig. 9445891[/snapback] Qualcomm har lagt Eudora og slikt helt bak seg. Det var derfor de donerte Eudora og kildekoden til Mozilla og Thunderbird slik at Eudora kunder og tillhengere ikke ble satt helt ute i kulden.. Men Qualcomm, slik jeg har forstatt det, er ikke lengre innvolvert... rett meg om jeg tar feil. Lenke til kommentar
Gambler FEX online Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 (endret) Tror Qualcomm som til nå har utviklet Eudora lærte seg en lekse om lukket skildekode. Du skkjønner, til nå har Eudora ikke støttet Unicode eller UTF-8 det som også heter. Det betyr at hvis jeg sender en melding med f.eks ÆØÅ eller kinesiske tegn fra Thunderbird eller GMail, får du utydelige tegn isteden. I flere år har kundene etterspurt dette, og heller ikke i den seneste utgaven av Eudora har Qualcomm ordnet det: http://eudorabb.qualcomm.com/showthread.php?t=5980 Problemet ligger i tekst-renderen i Eudora. Denne kjøpte de av et firma som gikk konkurs, og siden de bare fikk binærfilen, og ikke kildekoden, kan de ikke fikse det selv. Etter noen år fikk Qualcomm nok av workarounds og wack-a-mole bughunting, og ble open-source tilhengere hele gjengen. Kall det gjerne en religiøs åpenbaring. Nå er de sterke forkjempere, og krever bl.a at 7 år gammel kode skal åpnes, og bedrifter som enten er konkrusrammede eller har sluttet å gi support for et produkt skal frigi kildekoden. hehe neida :!: Endret 7. september 2007 av Gambler FEX online Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 Likte det ikke. Syntes det ble en rotete verisjon av Thunderbird. Ganske stygge ikoner og. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå