Vegar2609 Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Hei jeg kjøpte meg en samsung lcd med 8000 til 1 i kontrast, 8ms respons og en frekvens på 100HZ. Selv om fargene er fantastiske klarer jeg ikke å slutte å irritere meg over etterslepet og bildeforvrengningen som kommer hvergang det er nær som og litt raske bevegelser i bilde. F.eks. når en reiser seg, beveger hodet, eller sin hånd. Er dette noe man må leve med når man har kjøpt en lcd tv? Har til og med digital dekoder. Problemet ble litt mindre da jeg justerte kontrasten til maks, altså 100. Synes tv`en ellers ville ha stått til terningkast seks, men slik som det er nå synes jeg den kun står til en toer. Synes det er merkelig at testene ikke utdyper dette mer i sin omtale. Har i grunn alldri irritert meg over en skjerm eller tv før nå.. Er det noen som vet om det går ann å gjøre noen justeringer? eller har jeg kjøpt katta i sekken? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 (endret) Sjekke om movie plus er av/på og se om det blir bedre? Endret 6. september 2007 av MrLee Lenke til kommentar
Vegar2609 Skrevet 6. september 2007 Forfatter Del Skrevet 6. september 2007 Sjekke om movie plus er av/på og se om det blir bedre? 9443416[/snapback] Heii Den sto på on. vet ikke hva den gjør men satte den på off. synes billed kvaliteten sank litt men det kan jo være innbildning? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 Hmm.. hvilket panel er det på skjermen? du ser det på koden bak på panelet. Vet at 32'' panelene ikke er de samme som 37''++ panelene på M8x serien...- Lenke til kommentar
Vegar2609 Skrevet 7. september 2007 Forfatter Del Skrevet 7. september 2007 Hmm.. hvilket panel er det på skjermen? du ser det på koden bak på panelet. Vet at 32'' panelene ikke er de samme som 37''++ panelene på M8x serien...- 9443443[/snapback] Model: LE32M86BDX/XEC Type: TU32EO Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 Hørtes veldig rart ut, har en 32" Toshiba og der finnes det ingen antydninger til etterslep med mindre man konsentrerer seg skikkelig når det er fotballkamp på TV. Kansje dårlig panel på din? Det er iallefall ikke slik det skal være. ~ Mortis360 Lenke til kommentar
Vegar2609 Skrevet 7. september 2007 Forfatter Del Skrevet 7. september 2007 Hørtes veldig rart ut, har en 32" Toshiba og der finnes det ingen antydninger til etterslep med mindre man konsentrerer seg skikkelig når det er fotballkamp på TV. Kansje dårlig panel på din? Det er iallefall ikke slik det skal være. ~ Mortis360 9444230[/snapback] Jeg hadde stilt inn Tv`en på soom for å dekke hele bildet. Kjøpte tv`en i den tro at bilde skulle dekke skjermen. Da jeg tok vekk soomen ble bildet bedre. Etterslepet og omrisset rundt spesielt svarte jakker som er i bevegelse er nå nesten borte. Synes likevel dette er litt rart da tv`en viser tegne og annimerte filmer krystalklart. Nå kan jeg iallefall gi den et terningkast på 5. tror også at den høyere oppløsningen på denne tv`en kontra den gamle kan bidra til at jeg legger mere merke til selve filmkameraets begrensninger i forhold til kontrastene mellom hva som er i fokus og hva som ligger bak. Takker for alle svar som er gitt og håper at det ikke er noe galt med tv`en men en innstillings og tilvenningssak fra min side. Lenke til kommentar
Vegar2609 Skrevet 7. september 2007 Forfatter Del Skrevet 7. september 2007 Hørtes veldig rart ut, har en 32" Toshiba og der finnes det ingen antydninger til etterslep med mindre man konsentrerer seg skikkelig når det er fotballkamp på TV. Kansje dårlig panel på din? Det er iallefall ikke slik det skal være. ~ Mortis360 9444230[/snapback] Jeg hadde stilt inn Tv`en på soom for å dekke hele bildet. Kjøpte tv`en i den tro at bilde skulle dekke skjermen. Da jeg tok vekk soomen ble bildet bedre. Etterslepet og omrisset rundt spesielt svarte jakker som er i bevegelse er nå nesten borte. Synes likevel dette er litt rart da tv`en viser tegne og annimerte filmer krystalklart. Nå kan jeg iallefall gi den et terningkast på 5. tror også at den høyere oppløsningen på denne tv`en kontra den gamle kan bidra til at jeg legger mere merke til selve filmkameraets begrensninger i forhold til kontrastene mellom hva som er i fokus og hva som ligger bak. Takker for alle svar som er gitt og håper at det ikke er noe galt med tv`en men en innstillings og tilvenningssak fra min side. 9445064[/snapback] Samsung sa det var en oppgradering på vei, så da håper jeg det blir bra til slutt.. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 JEg har også forhørt meg om denne, men samsung norge hadde iallefall ingen info å gi. Fikk du høre noe mer? Fikk inntrykk av at det bare var engelsk firmware oppdatering som var tilgjengelig først. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 (endret) Har ikke denne skjermen 100Hz? På sport og slikt så anbefales deg å sette den til 50Hz - da vil problemet ditt forsvinne. Til vanlig tv og film er 100Hz kjekt å ha. Endret 9. september 2007 av datating Lenke til kommentar
Vegar2609 Skrevet 10. september 2007 Forfatter Del Skrevet 10. september 2007 Har ikke denne skjermen 100Hz?På sport og slikt så anbefales deg å sette den til 50Hz - da vil problemet ditt forsvinne. Til vanlig tv og film er 100Hz kjekt å ha. 9456940[/snapback] Samsung sa at oppdateringen er på vei, men jeg føler meg ikke sikker på at den kommer med det første og ei heller at den vil løse alle problemene. Samsung hevder at 100hertz bilde vil gi bilde bedre flyt og da spesielt nettopp under sportssendinger. Movie plus funksjonen skulle gjøre det samme men den ødelegger rett og slett bilde med masse støy og etterslep. Vurderer faktisk å høre med komplett om jeg kan heve kjøpet, og heller gå for en Panasonic type TH-37PX70. Koster 1000 kroner mer men da vill jeg i allefall slippe å iiritere meg over bilde på en ny tv. Hva ville dere gjort? Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Har du prøvd å sette den på 50Hz da? Ikke værre enn å prøve... Lenke til kommentar
Vegar2609 Skrevet 10. september 2007 Forfatter Del Skrevet 10. september 2007 Har du prøvd å sette den på 50Hz da? Ikke værre enn å prøve... 9466679[/snapback] Finner ingen steder hvor dette står som en valgmulighet. Lenke til kommentar
kilik_02 Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 100hz lcd?????????? Hvorfor lager dem ikke det til gaming da.. eco å bruke crt får å få 100hz ingame!!!!!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg