Frutiger Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Hei alle fotointeresserte! Siden jeg er i gang med å skulle kjøpe meg mitt første digitalkamera, har jeg brukt mye tid på nettet for å prøve å finne det RETTE kameraet for meg og mitt bruk. Var blant annet slik jeg havnet her. For en uerfaren person kan det være vanskelig å skille ut de seriøse og gode testsidene fra de mindre seriøse. Noen test sider virker bl.a. som de er sponset av enkelte merker. Noen fremhever en side som en anen test ser helt bort i fra osv. Personlig har jeg av ukjente grunner (her ikke gode nok kunnskaper til å ta noen i feil) falt for og brukt Megapixel.net. Ser selvfølgelig på andre tester så som akam sine tester osv, men megapixel er den første jeg går til. Fant det også nyttig å bruke alatest.com for å finne fram til mange forskjellige testsider uten å måtte tråle nettet etter de. Er det noen erfarne brukere her som har meninger om megapixel.net eller forslag til andre og bedre testsider. Er også interessert i å vite om de dårlige testsidene, så har du eksempler på slike skriv de gjerne ned. God helg alle sammen! Frode Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 Jeg selv har sansen for dpreview for kamera-tester. The digital picture er ganske OK for tester av objektiver for Canon, og PhotoZone for objektiver til alle. Tom Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 For tester av Nikon-objektiver: Bjørn Rørslett Lenke til kommentar
kawak Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 Støtter anbefalingen på dpreview og legger til: http://www.imaging-resource.com/ Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 (endret) Sjekk http://www.digit.no/wip4/test.epl Bra norsk nettsted for kameratester Endret 7. september 2007 av ragamuffin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå