Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Mulig denne er feil postet og da beklager jeg på forhånd.

Uansett.....ser det har kommet et spill som pirrer litt....nemlig Bioshock.

Mitt dilemma er om jeg skal kjøpe nytt data utstyr eller se om jeg kan tyne det utstyret jeg har og få mulighet til å spille Bioshock :D . Jeg tror nemlig at jeg kan beholde det meste av det jeg har og supplere/oppgradere noen komponenter :hmm: . Det er der dere kommer inn i bildet....jeg trenger noen råd for å høre om det er mulig å få til :thumbup: .

Idag har jeg følgende:

Hovedkort: Abit Ic7-Max3

Cpu: Pentium 4 @2,8 Ghz

Harddisker: 2* 36,4 Raptor disker @ 10 000 rpm i Raid 0 (Bare til OS)

Minne: 1 Gb(2*512) pc4000 500Mhz Dual Channel Geil Golden Dragon

Skjermkort: Gainward Sapphire Radeon 9xxx AGP. (litt usikker på modellen)

Jeg tror cpu & harddisker er ok

Jeg vet jeg må ha mer minne. Overklokkings vennlig > forslag?

Jeg vet jeg må ha nytt skjermort.

Har sett på følgende skjermkortet > PowerColor Radeon X1950PRO 512MB GDDR3, AGP8X, AC Cooling 2, 2xDVI/HDCP > Andre forslag?

En ting med skjermkortet er at jeg gjerne vil kjøre dual screen.

Er en stund siden jeg satt sammen pc`en min og har ikke fulgt helt med på komponent kjøret de siste årene og ville satt pris på tilbakemeldinger om dette lar seg gjøre eller om det bare er å kaste inn håndkle og bestille opp en helt ny pc for å kunne spille dagens spill.

K

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dual screen skal ikke være noe problem. Tror kansje du burde bytte ut CPU også, og ikke minst skjermkort !

Du får garantert ikke kjørt BioShock på det radeon kortet, det spillet er alt for bra. Laster det ned nå foresten, gleder meg til å fyre det opp på mitt x800 kort :p

Men hva slags kjøling har du på cpu nå? Bare standard vifte ? Hvis ikke så er det ikke umulig å tyne noen flere hundre mhz ut av den :)

Bruk dette programmet og sjekk hvor varm den er etter at pcen har vert i bruk noen timer:

http://www.almico.com/speedfan432.exe

Endret av Nets
Lenke til kommentar
Dual screen skal ikke være noe problem. Tror kansje du burde bytte ut CPU også, og ikke minst skjermkort !

Du får garantert ikke kjørt BioShock på det radeon kortet, det spillet er alt for bra. Laster det ned nå foresten, gleder meg til å fyre det opp på mitt x800 kort :p

Men hva slags kjøling har du på cpu nå? Bare standard vifte ? Hvis ikke så er det ikke umulig å tyne noen flere hundre mhz ut av den :)

Bruk dette programmet og sjekk hvor varm den er etter at pcen har vert i bruk noen timer:

9443402[/snapback]

Har en Swiftech CPU-kjøler med vifte på toppen : http://www.microplex.no/product.aspx?pid=MCX603V&mcat=c174

Det bør være mulig å tyne noen ekstra mhz ut av Pentium Hyper Thread 2,8 prosessoren.

Jeg skal sjekke ut programmet du sendte link til.

K

Lenke til kommentar

9443402[/snapback]

Du vil nok bli meget skuffet er jeg redd. X800 kortene støtter bare shader 2.0, mens Bioshock krever shader 3.0 for å fungere ordentlig.

Skal visstnok være en community mod på nettet som gjør det mulig å spille med shader 2.0, men da med ganske redusert grafikk.

X1950pro skjermkortet som ble nevnt tidligere vil fungere fin fint.

Vinci

Lenke til kommentar
Nets - tviler sterkt at du får en bra spillopplevelse med et G80 kort... det er best å vente til G90 kommer, ellers er SLI noe for deg ;D

9453440[/snapback]

At en må vente på G90 for å spille Crysis er bare tøv! De har selv sagt at spillet flyter fint på 8800 og HD2xxx serien.

En kjøper det som er best nå. Kan ikke drive å vente på at noe bedre skal komme.

Lenke til kommentar

Sheriff_buford - Det er vanskelig å si at G80 og R600 flyter på de DX10 applikasjonene som finnes i dag. I LostPlanet med innst på fullt er det vanskelig å få 25FPS med G80... På medium får man opp till 50FPS, men det er fortsatt for lite...Dessuten er Min FPS på 10FPS... Hva skal man gjøre?... Sette innst påmiddle og lavere?

Tviler sterkt på at Crysis vil være noe enklere for grafikkortene...

Lenke til kommentar

Du har vel muligens et poeng. Men nå har vel lost planet fått en del pepper, mange som sliter med det spillet i DX10 modus.. Eg spiller Bioshock med alt på fullt med 1680*1050 oppløsning. Har et HD2900xt.

Edit: Og når det gjelder crysis teller vel prosessoren en hel del og...siden det skal støtte mer enn 2 kjerner.

Endret av Sheriff_buford
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...