Tegle Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 (endret) Hei! Har hatt problemer med at pcen går tregt. Så bestemte meg for og formatere pcen. Eg har Windows XP. Gjenopprettingsfilene lå på pcen når eg kjøpte den. Eg brant de ut på 2 forskjellige cder. Eg fulgte instruksjonene og startet gjenopprettingen ved hjelp av cd 1. Nesten ferdig kommer det opp at eg skal stappe i cd 2. Eg finner ikke cd 2. Hva skal eg gjøre? Vil eg risikere å stå uten windows viss eg skrur av pcen nå? Endret 7. september 2007 av Tegle Lenke til kommentar
no_viking_no Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 ja, det gjør du.... hvis maskinen trenger 2 CD/DVD til recovery. det vanlig er, at den første CD/DVD er med OS +++ og den andre CD/DVD med driver +++. avbrytter du recovery nå, er maskinen halvveis satt opp.... har forsket på dette med HP og FUJITSU SIEMENS maskiner. men kan hende at ACER har litt annet system til recovery....... Lenke til kommentar
Tegle Skrevet 6. september 2007 Forfatter Del Skrevet 6. september 2007 Takk for responsen. Er det mulig ACER eller plassen hvor eg kjøte pcen vil sende meg en ny CD 2? Eller at eg kan låne CD 2 av en venn (som ikke har samme type ACER aspire maskin)? Lenke til kommentar
no_viking_no Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 vet at noen kjeder som har sine PCklinikker i butikken har sånne recovery CD/DVD. ellers må du henvende deg til produsent, tror det koster litt....... tror ikke du kan bruke recovery CD/DVD fra annen maskin. det har noe med OS lisens å gjøre og annen modell/type kan ha også andre typer driver enn du trenger...... Lenke til kommentar
anti Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 Hvis du ikke har formatert hele disken har du fremdeles den skjulte partisjonen hvor recovery imaget ligger. Sjekk om D2D boot enabled (eller noe tilsvarende) står som yes i bios. Da kan du trykke alt-f10 når du starter pcen for å starte recovery programmet. Da slipper du å bruke cdene i det hele tatt. Lenke til kommentar
Tegle Skrevet 7. september 2007 Forfatter Del Skrevet 7. september 2007 Nei, har kun formatert 88%. Eg sjekket før restarten at D2D var enabled. Så eg kan altså avbryte formateringen, skru av pcen, og starte gjenoprettingen igjen uten cder, uten at noen skade er skjedd? Lenke til kommentar
anti Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 Reinstallasjonen fra cd skal ikke ha gjort noe med den skjulte partisjonen. Så da skal du kunne begynne på nytt ved alt-f10. Kan ta noen forsøk før du får den inn i recovery programmet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå