Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Programmet eller DLL er ikke gyldig Windows bilde?

Anbefalte innlegg

Får denne feilmeldingen når jeg åpner mange av programmene mine

"Programmet eller DLLen C:\WINDOWS\system32/DDRAW.dll er ikke et gyldig Windows-bilde. Kotroller dette mot intallasjonsdisketten".

Bruker Windows XP Home Edition

Eksempel på program som ikke fungerer: Adobe Premier, Adobe Encore, DivX Player osv. Så får jeg bare svar skjerm i VLC, noe som jeg heller ikke forstår! :hmm:

Hva kan dette skyldes? Kan jeg kjøre en systemoppretting? Hvordan gjør jeg isåfall dette? Har aldri gjort det manuellt..

Endret av Oystein90
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Denne fila er en del av DirectX. Har du prøvd å reinstallere DirectX?.

Du skriver forresten ikke hvilket operativsystem du bruker.

IP

9445950[/snapback]

Nå har jeg lastet ned DirectX 10. Fant ingen reinnstall, så lastet bare nede en ny.

Men ser ikke ut som det hjelp noe....Hva ska jeg gjøre for å avinnstallere DirectX da? Om jeg må det. Vil vel være det samme å laste ned på nytt..? hmm

Lenke til kommentar
Har du prøvd å kjøre dxdiag?

Start->Run->dxdiag

Er skjermdriveren WHQL?

IP

9460106[/snapback]

Nå kjørte jeg det. Da kom det opp en oversikt, der DDRAW, som sagt har problemer. Står at jeg bør innstallere directx på nytt for å få siste versjon. Har jo lastet ned versjon 9 nå da..Men ser ut som alle microsoft filene er oppdatert, ifølge datoen, mens de andre (pluss den ødelagte) stammer fra 2004.

Fikk samme erroren da jeg skulle kontrollere WHQL signaturer.. (på directx filer)

Endret av Oystein90
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...